TDi poswięca się dla mnie??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2779
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

TDi poswięca się dla mnie??

Post autor: phanteon » wt lut 14, 2006 19:07

Witam
Jestem świeżym użytkownikiem dieselka...ale kocham ten klekocik i to "wciąganie" powietrza przez turbo ;-)..ale nie o tym.
Mam pytanie dotyczące temperatury na wskaźniku(wody, tak?). Jeśłi odpalam go rano(daje mu minute na naciągniećie oleju) i włączam ogrzewanie to potrafi nie nabierać temperatury wcale przez nawet 15km. Jeśli wyłączam ciepłe powietrze to nagrzewa się bardzo szybko. Nawet jak już się poświęce(bo ja marznąć mogę ;-)...to po nagrzaniu silnika do tych 90st(albo w okolice) włączając ogrzewanie znowu temperatura spada. Nie wiem co o tym myśleć. Czekam na spostrzeżenia, porady i podpowiedzi z własnego doświadczenia.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » wt lut 14, 2006 19:10

zapewne termostat do wymiany


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2779
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » wt lut 14, 2006 19:26

...chiałem dopisać, że jak coś mam zepsute to, żebyście nie pisali, bo kasę zainwestowałem m.in w podświetlenia pokręteł nawiewów od Rydza...polecam..choć ma ostatni zestaw, który ja zamówiłem...sasasasa...nikt nie będział miał go więcej ;-).

A jeśli już napisałeś, to jaki koszt termostatu??...



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3208
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » wt lut 14, 2006 19:50

Termostat to 30zl + wymiana 30zl, moze sam dasz rade jesli masz kanal.. ale termostat masz w porzadku. Sprawdz weze przy chlodnicy oraz zobacz czy wentylator sie zalacza.
Nie masz sie czym martwic jesli:
- auto potrzebuje do nagrzania 10, 15km albo i dluzej, jesli male predkosci, przy prawie nagrzewnicy ustawionej na zimo w ruchu miejskim, na trasie taki dystans wystarczy do nagrzania silnika przy ogrzewaniu wnetrza na maxa
- jesli rano wlaczysz od razu grzanie wnetrza silnik bedzie sie dluzej nagrzewal..
- przy obecnej temperaturze spadek temperatury na wskazniku powiedzmy o 10C podczas jazdy nic nie szkodzi, przeciez ped zimnego powietrza jakie wali w auto powoduje ze temp spadnie i po jakims czasie silnik nagrzeje sie ponownie, zauwazysz to przy roznych predkosciach jazdy..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » wt lut 14, 2006 20:46

no nie wiem u mnie nawed i przy - 15 st. C jest prawidłowa temp. silnika, a do temp ok 90 st C nagrzewa się przez ok 5 km przy obrotach do 2500.

termostat można w bardzo prosty sposób sprawdzic, rozgrzej silnik do ok 50 - 70 st. C jeżeli rura wychodząca z pompy wodnej i idąca do chłodnicy jest ciepła to znaczy, że termostat za wcześnie puszcza wodę na duzy obieg i nadaje się do wymiany :bigok:


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
paolo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 507
Rejestracja: śr sie 25, 2004 23:20
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Post autor: paolo » śr lut 15, 2006 23:13

termostat mysle ze jest ok. Poprostu auto musi sie nagrzac...a jak ty mu cieplo kradziesz do wnetrza to grzeje sie dluzej i tyle ;) Musisz sprawdzic czy jak przejedziesz np 30 km przy zalaczony ogrzewaniu na max to jaka temperatura na budziku, jesli 90 to wszystko w normie.



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » śr lut 15, 2006 23:56

phanteon pisze:Nawet jak już się poświęce(bo ja marznąć mogę ...to po nagrzaniu silnika do tych 90st(albo w okolice) włączając ogrzewanie znowu temperatura spada
TErmostat jak nic...


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
Sabre21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 17:46
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

nic

Post autor: Sabre21 » pn lut 20, 2006 15:34

nic sie nie martw ja tez tak mam, wymienilem termostat na darmo bo tak samo jest. ten typ tak ma. pozdro :okej:



Awatar użytkownika
icemaster
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pt sie 26, 2005 18:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: icemaster » czw mar 02, 2006 21:41

termostat masz ok, gdyby byl walniety, to nigdy bys go nie nagrzal do 90



Awatar użytkownika
martii
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pt sty 13, 2006 09:50
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: martii » pt mar 03, 2006 14:20

termostat masz ok, gdyby byl walniety, to nigdy bys go nie nagrzal do 90
a to niby czemu, zwiekszony obieg plynu za termostatem czyli przez chlodnice powoduje jedynie szybsze i efektywne oddawanie ciepla, ale nie zapewnia braku mozliwosci przegrzania

jak dla mnie termostat, jest albo calkowicie otwarty, albo "wyosiowany" inaczej skoszony i puszcza pod cisnieniem na duzy obiek powodujac wolniejsze rozgrzewanie sie silnika
nagrzewnica zabiera cieplo do srodka ale nie na tyle zeby po wlaczeniu temperatura az tak drastycznie spadala

sprawdz czy weze jak i powrot z chlodnicy robia sie cieple, w trakcie rozgrzewania sa cieple, jak juz ktos napisal, druga sprawa czy podczas jazdy temperatura spada? a jak stajesz to wzrasta?



Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: wt sty 18, 2005 21:09
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: Arczi » pt mar 03, 2006 17:21

Moje zdanie jest takie ze jak właczysz ogrzewanie to silnik nagrzewa sie wolniej, dlatego staram sie nie włanczac ogrzewania zanim nie ma 70 stopni a przy -5, -10 zajmuje to okolo 3-4 km a 90 tak okolo 10 km



Rafit
Forum Master
Forum Master
Posty: 1133
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 15:29
Kontakt:

Post autor: Rafit » sob mar 04, 2006 01:16

Mam tak samo jak mam wyłączony nawiew to się nagrzewa szybko a jak włącze dmuchawe np na 2 to jeszcze jakoś ciepłe idzie ale jak włącze na 4 to po kilku sekundach wieje mi ledwo letnie powietrze...



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » sob mar 04, 2006 08:15

Ja wam powiem tak: Wszystko jest ok!! Poprostu włączając ogrzewanie zabieramy dużo ciepła z nagrzewnicy...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
martii
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pt sty 13, 2006 09:50
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: martii » sob mar 04, 2006 09:15

hallo ktos czyta?
włączam ogrzewanie to potrafi nie nabierać temperatury wcale przez nawet 15km. Jeśli wyłączam ciepłe powietrze to nagrzewa się bardzo szybko. Nawet jak już się poświęce(bo ja marznąć mogę ;-) ...to po nagrzaniu silnika do tych 90st(albo w okolice) włączając ogrzewanie znowu temperatura spada.
tu nie chodzi o to ze przy wlaczonym ogrzewaniiu w aucie silnik wolniej sie rozgrzewa, bo to normalne, tylko ze praktycznie wogule sie nie nagrzewa, lub traci temperature po wlaczeniu ogrzewania, a to juz nienormalne, poza tym 15 KM to wystarczajaco dlugi odcinek na zagrzanie sie motoru nawet z wlaczonym ogrzewaniem



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 43 gości