Strona 19 z 22

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

: czw mar 13, 2014 21:29
autor: pawlo093
eFIeLiPeO pisze:jak slyszysz czy czy czy :D to sprawdz przewody od zaworka do turbo... ja mialem tak jak ty- 120 i koniec brak turbo- wina- wypiety wezyk przy zaworze n75
Przewody są podpięte tak jak trzeba. Nie widać zeby był któryś przetarty ale moze wymienie je dla pewności. A z tym syczeniem to nie jest tak ze poprostu jest za duze ciśnienie i gdzies ulatuje? ( nie wiem sie cofa czy jak? to wogóle jest mozliwe??)

Re: Odp: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie ty

: pt mar 14, 2014 15:22
autor: krzyho1987
Przy wymianie gruchy powinienes byl sprawdzic kierownice. Temu szarpie bo sie przycinaja. Sprawdz czy chodzi kciukiem.

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

Re: Odp: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie ty

: pt mar 14, 2014 16:02
autor: pawlo093
krzyho1987 pisze:Przy wymianie gruchy powinienes byl sprawdzic kierownice. Temu szarpie bo sie przycinaja. Sprawdz czy chodzi kciukiem.
kierownice sprawdzałem ja zdjąłem gruszkę w dół idze lekko w góre idze troche lekko sie przytnie i idze dalej. Moze rzeczywiście to kierownice. Zasysałem powietrze do gruszki strzykawką i chodzi normalnie.

Jak mam jednak zapieczone te kierownice w turbo to lepiej tylko je wyczyścić czy wogóle dac tubro do regeneracji?? Nie wiem czy to prawda ale słyszałem ze lepiej dać do regeneracji bo czyszczenie pomoże tylko na jakiś czas. Co wy o tym myślicie? Co robić dać czyszczenia czy regeneracji??

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

: śr mar 19, 2014 20:28
autor: italiano_83
pawlo093 Czy Tobie chce się Wisłę kijem zawraca :bajer: Wystarczy chwilę poczytać ten temat :chytry:
95% to podwieszające się kierownice, chodzą z przycięciem to czego jeszcze trzeba Ci więcej ? Turbo na stół i czyścić i tyle w temacie.
Dwa regeneracja - po co się pytam ? Za dużo kasy w portfelu, nie ma problemu na pw podeślę Tobie numer mojego konta bankowego wpłacaj nadwyżki.
I nie pisz posta pod postem od tego jest opcja edycji przy poście, aby uzupełniać wątek.

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

: śr mar 19, 2014 20:40
autor: pawlo093
italiano_83 pisze:pawlo093 Czy Tobie chce się Wisłę kijem zawraca :bajer: Wystarczy chwilę poczytać ten temat :chytry:
95% to podwieszające się kierownice, chodzą z przycięciem to czego jeszcze trzeba Ci więcej ? Turbo na stół i czyścić i tyle w temacie.
Dwa regeneracja - po co się pytam ? Za dużo kasy w portfelu, nie ma problemu na pw podeślę Tobie numer mojego konta bankowego wpłacaj nadwyżki.
I nie pisz posta pod postem od tego jest opcja edycji przy poście, aby uzupełniać wątek.
ok sorki jestem nowy na forum i jeszcze nie ogarniam :banghead: a co to odp to dzieki, prostu na innym forum wyczytałem ze czyszczenie to strata czasu i lepiej odrazu regenerować :jezor:

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

: śr mar 19, 2014 20:52
autor: italiano_83
Jak chcesz regeneruj, tylko potem nie zakładaj tematu i nie pytaj dlaczego turbo z dołu nie wstaje jak wcześniej i inne takie, bo tak się kończy większość regeneracji turbosprężarek. Kierownice zawalone nagarem, to się podwieszają, rozebrać wyczyścić, jak są rysy na bieżni wypolerować, jak są wżery tak samo, lekko liznąć kierownice papierkiem ściernym od dołu tam gdzie haczyły i tyle w temacie.

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

: śr mar 19, 2014 21:11
autor: pawlo093
italiano_83 pisze:Jak chcesz regeneruj, tylko potem nie zakładaj tematu i nie pytaj dlaczego turbo z dołu nie wstaje jak wcześniej i inne takie, bo tak się kończy większość regeneracji turbosprężarek. Kierownice zawalone nagarem, to się podwieszają, rozebrać wyczyścić, jak są rysy na bieżni wypolerować, jak są wżery tak samo, lekko liznąć kierownice papierkiem ściernym od dołu tam gdzie haczyły i tyle w temacie.
Po tym czyszczeniu i wypolerowaniu nie powinno już się zapiekać przez dłuższy czas tak?? Oczywiście nie będzie jezdzone jak emeryt :jezor:

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

: sob mar 22, 2014 20:12
autor: bieniek1984
Witam mam silnik ALH Golf 4 problem z gruszką zassie ją i już nie puszcza po ostrym dodaniu gazu. Jak ja rąką pociągnę chodzi i pracuje płynnie.
Podpowie ktoś może jaka gruszkę kupić ? jakiej firmy jakiś zamiennik ?
p.s przeczytałem wszystkie strony :)

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

: sob mar 22, 2014 20:22
autor: italiano_83
GARETT-a 434855-0015

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

: śr mar 26, 2014 20:10
autor: bieniek1984
italiano_83, gruszka dobra problem zapieczone łopaty mam nadzieję że dobrze udało mi się to zrobić wszytko z mechanikiem bo bym nie chciał zaraz zakładać tematu o wymianie turbo. Trzymacie kciuki chłopaki

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

: czw mar 27, 2014 17:53
autor: korizon
Witam serdecznie. Od jakiegoś czasu samochód łapie mi notlaufy i zauważyłem nieznaczny spadek mocy.

Błędy z Vaga: 01262 i 0519.

Czy problemu szukać w zaworku n75 czy nastawić się na większe koszta np. czyszczenie turbo? Silnik to 1.9afn seat cordoba 99r.
pozdrawiam Korizon

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

: ndz mar 30, 2014 21:49
autor: stivi6
Witam wszystkich Forumowiczów.
Szukałem postów dotyczących mojego problemy ale (chyba) nie znalazłem, więc proszę o wyrozumiałość :-) .
Mój problem dotyczy w/w tematu czyli tzw. NOTLAUF
Stałem się szczęśliwym posiadaczem Golfa MK3 1.9TD silnik AAZ (czyli 75KM).
Otóż mój problem pokrywa się z opisami Forumowiczów tzn. Ograniczona moc!! Wiem że to nie wyścigówka :-) ale powyżej 120 km/h ogranicza moc, a do tej 120-ki też ciężko to rozbujać.
Także strach brać się za jakikolwiek manewr wyprzedzania :-( .Samochód nie kopci w ogóle na czarno czy siwo ani inny kolor :D .
Przeczytawszy zazębiające się objawy Forumowiczów z moimi. Myślę że to jak nic N75 lub N18, pozamieniam zaworki i wyjdzie w praniu :chytry: . Ewentualnie postąpię zgodnie z opisami reanimacji N75 wg. fenomenalnego foto-opisu :D .
Idę do maszyny, dźwigam machę i :shock: . Brak N75 i N18, za to mam trzy sztuki MT2 ( dwie sztuki obok filtru a trzeci na podszybiu).

Obrazek
Próbowałem też znaleść drugiego częstego winowajcę czyli przepływomierz powietrza i znów :shock: BRAK. Zwykle się znajduje na wylocie obudowy filtru powietrza.
Zrezygnowany wymieniłem przewody podciśnieniowe modląc się że pomoże [-o< ,ale nic nie pomogło :-( .
Zajrzałem do turbiny przez otwór wlotu powietrza i :shock: łopaty jak nówka
Obrazek
Sztanga przy turbo odpowiadający za geometrię łopatek pracuje, sprawdzałem ręką a nie wiem jak podczas jazdy.
Tak jak wcześniej wspomniałem samochód w ogóle nie kopci bo wtedy doszukiwałbym się problemów w układzie zasilania. Znalazłem też uszkodzony (chyba) jakiś czujnik w pompie odpowiadający chyba tylko Bóg wie za co. Załączam foto:Obrazek
Proszę pomóżcie [-o<
Można też oczywiście oddać samochód do mechanika ale nie ma tej satysfakcji :D
Z góry dziękuję za pomoc.

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

: pn mar 31, 2014 08:26
autor: bieniek1984
stivi6, a jaką masz pompę wtryskową kolego bo aaz jak dobrze pamiętam w zależności od pompy ma sterowanie z czapki

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

: pn mar 31, 2014 19:19
autor: stivi6
Witaj Bieniek 1984
Jaką mam pompę powiem szczerze że nie wiem ale wrzucę fotki.
A jeśli jest sterowanie z pompy to masz jakieś pomysły co do zamulenia tego silnika?
z góry dziękiObrazek
Obrazek