Strona 21 z 22

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

: czw kwie 24, 2014 15:58
autor: Pimi26
Po godzinnej zabawie z cięgnem
http://vaglog.rtnet.pl/pimi26_170776.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Auto nie łapie notlaufa, turbina wkręca się na pograniczu 1800-2000
Aha i EGR odślepiłem - nie wiem czy dobrze...

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

: sob kwie 26, 2014 10:01
autor: DJ_Mouse
Nie będę zakładał nowego tematu więc pisze tu.

Pacjent Golf 3 1.9 TDI AFN 110KM VNT.

Klasyka, czyli przeładowywanie. Wyciągnięte turbo, wyczyszczone. Dalej to samo. Sprawdzone wszystkie podciśnienia = trefne wymienione. N75 - wywalało błąd ale raz jest raz nie - na teście wyjść otwiera i zamyka gruszke turbo w całym zakresie.

Teraz co do objawów... Doładowanie przy normalnej jeździe - 1.5 bar, przy bucie 1.8 do 2.0 bar = notlauf. Podmieniony N75 na inny, objaw identyczny. Czujnik doładowania wymieniony na nowy, bez rezultatu. Po czyszczeniu turbo 3 dni był ogień, potem auto przestało jechać, ma chęć zebrać się z dolnych obrotów ale potem słabnie coraz bardziej. Przepływka nowa, w blokach pomiarowych wygląda ładnie.

Czy ktoś ma jakieś pomysły co dalej? A i jeszcze jedno... Gdzie lub czy wogóle powinna znajdować się "gruszka-akumulator podciśniena" ? Na podszybiu jest mały zaworek, który ma zaślepiony jeden wąż a drugi idzie do rurki z podciśnieniem od serwa do pompy vacum - to z dziwnych rzeczy które zauważyłem.

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

: pn kwie 28, 2014 00:43
autor: Dariush
Czy mógłby ktoś ocenić logi dynamiczne 011 : http://vaglog.rtnet.pl/darekwi00_171235.html" onclick="window.open(this.href);return false;
003 : http://vaglog.rtnet.pl/darekwi00_171236.html" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Bora 1.9 TDi PD 115KM 2000r.

Po przejechaniu kilkunastu kilometrów przy agresywniejszej jeździe odcina mi turbo i muszę wyłączyć i włączyć Borata i czuć czasami że przy ok 2800 - 3000 obr jest mały spadek mocy lecz nie zawsze, natomiast przy jeździe ekonomicznej, spokojnej jak się tylko czasami przyciśnie wszystko jest wporządku.

Wie ktoś może o co tu chodzi ??

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

: pn kwie 28, 2014 12:30
autor: Maszan
Pimi26 pisze:Po godzinnej zabawie z cięgnem
http://vaglog.rtnet.pl/pimi26_170776.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Auto nie łapie notlaufa, turbina wkręca się na pograniczu 1800-2000
Aha i EGR odślepiłem - nie wiem czy dobrze...
Z logow winika ze wkreca sie dopiero przy 3000obr.Slabo .

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

: pn kwie 28, 2014 22:11
autor: slabik
Witam pacjent to Golf 4 (AHF) niestety już nie wiem co mam z nim robić. Wymieniłem zawór n75,wężyki podciśnienia,podmieniałem n18 i nic nie daje ,przypływka jest ok. Raz tryb awaryjny załączy się przy 80,120 lub 160km/h ,przeważnie jak dojdzie do 3tyś obrotów to załączy się lecz nie zawsze. Gruszka była sprawdzana i jest dobra. Sprawdziłem też kąty wtrysków i są dobre ,jakby ktoś mógł mi podpowiedzieć co jeszcze może być przyczyną byłbym wdzięczny ;)

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

: wt kwie 29, 2014 08:55
autor: riccardoa
slabik pisze:Witam pacjent to Golf 4 (AHF) niestety już nie wiem co mam z nim robić. Wymieniłem zawór n75,wężyki podciśnienia,podmieniałem n18 i nic nie daje ,przypływka jest ok. Raz tryb awaryjny załączy się przy 80,120 lub 160km/h ,przeważnie jak dojdzie do 3tyś obrotów to załączy się lecz nie zawsze. Gruszka była sprawdzana i jest dobra. Sprawdziłem też kąty wtrysków i są dobre ,jakby ktoś mógł mi podpowiedzieć co jeszcze może być przyczyną byłbym wdzięczny ;)
A sztanga chodzi w pełnym zakresie,nie przycina się?

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

: śr kwie 30, 2014 12:51
autor: Maszan
slabik pisze:Witam pacjent to Golf 4 (AHF) niestety już nie wiem co mam z nim robić. Wymieniłem zawór n75,wężyki podciśnienia,podmieniałem n18 i nic nie daje ,przypływka jest ok. Raz tryb awaryjny załączy się przy 80,120 lub 160km/h ,przeważnie jak dojdzie do 3tyś obrotów to załączy się lecz nie zawsze. Gruszka była sprawdzana i jest dobra. Sprawdziłem też kąty wtrysków i są dobre ,jakby ktoś mógł mi podpowiedzieć co jeszcze może być przyczyną byłbym wdzięczny ;)
Gruche rozpiac i zdemontowac potem sprawdzic plynnosc ruchu ramienia sterujacego na turbo .Jesli haczy to mozna sprobowac odkrecic wydech od turbo, zeby miec dostep do wirnika.Potem strzykawka + plus wezyk zaslepiony na koncu i zrobione otworki po boku i nafta.Strzykamy w srodek wprowadzajac wezyk i ruszamy ramieniem zeby rozruszac mechanizm (u siebie zapodalem z 15 strzykawek po 5ml).Potem skladamy i trza auto przegonic zeby wygrzac i przedmuchac z sadzy(ja machanelem 80km po obwodnicy).Oczywiscie jesli geometria zawalona twardym osadem to dzialanie z nafta nic nie da, albo tylko na chwile.

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

: śr maja 07, 2014 15:54
autor: Szerszen93
Witam. Mam problem z turbinka w golfie mk4.Jesli powiedzmy startuje od zera to moge rozpedzic auto do 200km/h ale jesli sb jade spokojnie te 120-130 i zwalniam do 80 gdyz tir przedemna i chce znow rozpedzic auto to powiedzmy 90-120 w tym przedziale najczesciej odcina turbine. Czasami ja wyczuwam te odciecie turbiny a czasami jest tak ze jade spokojnie wciskam pedal a auto nie jedzie. Zawor n75 mam sprawny( podmienialem od 3 innych samochodow i dalej odcinalo wiec on chyba odpada ) wezyki podscisnienia sa nowe. Mieszek Nowy. Podczas zdejmowania mieszka sprawdzilem ta dzwignie co steruje lopatkami chodzi mi lekko nie sluchac zgrzepow itp itd. Demontowalem rowniez rury jak i sam intercooler bo juz myslalem ze moze on zawalony jest olejem lecz nie.. Zawor Egr oczyscilem przy okazji gdy demontowalem inntercooler. Moje pytanie do was jest takie czy musze wyciagnac turbo bo bez tego sie nie obedzie ? Czy moze cos przeoczylem zeby sprawdzic. Odwiedzilem kilku mechanikow i kazdy mowi co innego... Nie chodzi mi juz o to ze czasami sb poszalec nie moge lecz najgorzej jak podczas wyprzedzania mi odetnie ta turbine i wyprzedam sie jak tir z tirem ...;/

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

: śr maja 07, 2014 16:52
autor: elemenateur
Najpewniej łopaty lub sama gruszka.

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

: pt maja 09, 2014 16:24
autor: lukjach
I mnie spotkal notlauf. Od paru dni jazda na 4 biegach normalnie do 100, a potem gaz w ziemie i mul:/ Zostawilem auto u mechanika, wyjal turbo i stwierdzil ze jest na wykonczeniu wiec do regeneracji poszlo, kosztowo :banghead:

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

: pt maja 09, 2014 16:29
autor: elemenateur
A na jakiej podstawie stwierdził, że turbo na wykończeniu?

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

: pt maja 09, 2014 22:24
autor: Szerszen93
Ja sie zastanawiam nad wyjeciem samemu turbo. CHyba nic trudnego w tym. Ale zapytanie do was czy na cos trzeba uwazac? Na czym polega czysczenie turbo po wyjeciu ? Wiem ze bede mial problem z odkreceniem sruub od korektora wydechu. ( mialem dziurawy lekko i probowalem wyjac do spawania sruby ani drgna).

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

: sob maja 10, 2014 09:19
autor: Łuki_79
Szerszen93 pisze:Ale zapytanie do was czy na cos trzeba uwazac?
Aby nie ukręcić króćca turbosprężarki do którego przykręcany przewód zasilający turbosprężarkę w smarowanie - zeszlifuj boki klucza płaskiego 17 aby móc go włożyć między muszle turbosprężarki i skontrować ów króciec przy odkręcaniu w/w przewodu.
Szerszen93 pisze:Na czym polega czysczenie turbo po wyjeciu ?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=373199" onclick="window.open(this.href);return false;
Szerszen93 pisze:Wiem ze bede mial problem z odkreceniem sruub od korektora wydechu.
Zaopatrz się w dobry klucz i odrdzewiacz.... musi puścić :hmm:
Co do odrdzewiacza polecam WURTH ROST OFF http://allegro.pl/wurth-odrdzewiacz-ros ... source=mlt" onclick="window.open(this.href);return false;

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

: sob maja 10, 2014 19:11
autor: Szerszen93
I po turbinie... Po meczocym demontazu turbiny przystapilem do rozkrecania turbo w celu oczysczenia jej.. i stalo sie.. nie udalo mi sie jej rozdzielic lecz problem w tym ze pekla mi obudowa (muszla) turbiny ta z aluminium czy z czego ona tam jest... Juz chyba dalsze rozkrecanie nie ma jej sensu ...