Wskaźnik temperatury

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
gitfunfel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 17:13
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Wskaźnik temperatury

Post autor: gitfunfel » pn lut 20, 2006 14:52

Zastanawiam się ile stopni C wskazuje wskaźnik temperatury wody? Ile jak jest po lewej stronie (czyli minimum) ile na środku a ile przy końcu (wskazówka po prawej czyli max). Czy ktoś to wie?
Ostatnio zmieniony ndz sty 18, 2009 19:44 przez gitfunfel, łącznie zmieniany 1 raz.



ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » pn lut 20, 2006 15:10

Na środku powinno być 90* z lewej 0*



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn lut 20, 2006 15:31

ryba_71 pisze:Na środku powinno być 90* z lewej 0*
A z prawej za gorąco :bajer:



Awatar użytkownika
Fox_00
Forum Master
Forum Master
Posty: 1752
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 17:15
Lokalizacja: Swarzędz PZ

Post autor: Fox_00 » pn lut 20, 2006 15:35

A sprawne auto powinno mieć cały czas na środku czyli 90 °C... podczas jazdy !!



ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » pn lut 20, 2006 16:13

Wydaje się logiczne, że z prawej za gorąco - powinien włąCZAĆ SIĘ WENTYLATOR



luki234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt lis 29, 2005 20:35
Lokalizacja: Debrzno
Kontakt:

Post autor: luki234 » pn lut 20, 2006 19:20

to dziwne co piszecie , bo moj jak sie rozgrzeje to zawsze jest duzo za srodkiem i wentylator sie nie wlacza , chyba ze stoje w garazu i go zagrzeje wysokimi obrotami, ale to musi byc upał...i nie ma roznicy czy to lato czy zima , zawsze rozgrzewa sie do tej samej temperatury...czyżbym miał cos nie tak z samochodem????????? :bajer:



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » pn lut 20, 2006 20:43

luki234 pisze:to dziwne co piszecie , bo moj jak sie rozgrzeje to zawsze jest duzo za srodkiem i wentylator sie nie wlacza , chyba ze stoje w garazu i go zagrzeje wysokimi obrotami, ale to musi byc upał...i nie ma roznicy czy to lato czy zima , zawsze rozgrzewa sie do tej samej temperatury...czyżbym miał cos nie tak z samochodem?????????
a po jakim czasie ci się zagrzewa?
bo jeśli za długo to najprawdopodobniej masz termostat do wymiany koszt to ok 30-40 zetawymiana nie wiem ile bo sobie sam wymieniałem



W3reWolf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr lis 16, 2005 21:13
Lokalizacja: Bytów
Kontakt:

Post autor: W3reWolf » pn lut 20, 2006 22:25

luki234 pisze:to dziwne co piszecie , bo moj jak sie rozgrzeje to zawsze jest duzo za srodkiem i wentylator sie nie wlacza , chyba ze stoje w garazu i go zagrzeje wysokimi obrotami, ale to musi byc upał...i nie ma roznicy czy to lato czy zima , zawsze rozgrzewa sie do tej samej temperatury...czyżbym miał cos nie tak z samochodem????????? :bajer:
Mozliwe, że wskaźnik Ci po prostu przekłamuje i dadaje kilka stopni. Wskazówka powinna być równo w pionie po rozgraniu silnika. Raczej odpadają tutaj czujnik wentylatora chłodnicy i termostat.



Ksys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:14
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Ksys » pn lut 20, 2006 22:43

a u mnie w 1.6 JP było idealnie na srodku. teraz jst minimalnie na prawo.miałem głowice planowaną o 5setek.zrobiłem tak po przegrzaniu silnika.(szczelił pasek alternatora i nie zauwazyłem:/)może ktos mi pomoze,bo zimą sie auto troche niedogrzewało przy średnich i nieskich obrotach(stygł silnik przy niższych obrotach np. 80/h i 5bieg)a teraz sie tak jaky przegrzewa,bo jak dam mu po gazie to jak sie zatrzymam to temp. troszke ponad srodek,i tak jakby sie delikatnie dymiło z pod maski.
może coś sie zatkało?!?
prosze o jakąs opinie
pozdrawiam


Jest: Passat B4 1.8 +lpg '94
było: MB W124 300E
golf 2 gtd JR '90
sierra 2.9 24V6 cosworth
golf 2 D JP '86
[url=http://lilypie.com][img]http://lb2f.lilypie.com/26W5p1.png[/img][/url]

luki234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt lis 29, 2005 20:35
Lokalizacja: Debrzno
Kontakt:

Post autor: luki234 » pn lut 20, 2006 23:05

Mozliwe, że wskaźnik Ci po prostu przekłamuje i dadaje kilka stopni. Wskazówka powinna być równo w pionie po rozgraniu silnika. Raczej odpadają tutaj czujnik wentylatora chłodnicy i termostat.
możliwe że wskaźnik przekłamuje ...ale tak cały czas sie grzał , bez wzgledu na pore roku, no jedynie w te zaje....e mrozy sie nie dogrzewał ale to nic dziwnego , za to nie mialem problemu z odpalaniem.



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pn lut 20, 2006 23:42

białe pole 30 - 50 st. a każda kolejna kreska to + 20 st. czyli 70, 90 , 110 , 130 :bigok:


Nissan Patrol K160

Szwajcar1976
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt paź 09, 2007 13:01
Lokalizacja: Górny Slask

Post autor: Szwajcar1976 » ndz sty 18, 2009 19:30

U mnie znowu podnosi sie troche.Dodam ze termostat ok.(latem bylo tak samo)



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » ndz sty 18, 2009 22:14

Te wskaźniki są nie wyskalowane bo są zbyt niedokładne, zakres normalnej pracy leży od kreski do kreski - tak pisze instrukcja. Układ chłodzenia w Golfiku 2 jest na tyle prosty że wahania temperatury nawet znaczne są w normie. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2504735#2504735 w tym linku jest zdjęcie wycinka z instrukcji - myśle że to rozwieje wszelkie wątpliwości :)
Ostatnio zmieniony ndz sty 18, 2009 22:19 przez kwietek, łącznie zmieniany 2 razy.



dira76
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr lut 25, 2009 21:51
Lokalizacja: ŚLĄSK

Post autor: dira76 » śr lut 25, 2009 22:05

Ja natomiast zawsze miałem wskazówkę temperatury na środku od pewnego czasu nawet przy mrozach po krótkiej chwili od odpalnia wskazówka jest na połowie a po chwili jazdy wskazówka jest prawie przy końcu prawej stronie no na 2/3. Wymieniłem wszystko (termostat, czujnik, chłodnicę była dziurawa hehehe) a wskazówka jak pokazywała tak pozuje na wysokości 2/3 czy coś z tym jest nie tak -pomocy



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości