Głośna praca silnika.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Głośna praca silnika.

Post autor: dziechu » śr lut 09, 2011 14:31

Szczególnie na wolnych obrotach. Wydaje się jakby hałas dobiegał z rozrządu. Co to może być? Do wymiany popychacze, czy jeszcze coś innego?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Głośna praca silnika.

Post autor: italiano_83 » śr lut 09, 2011 16:00

dziechu pisze:Co to może być?
No z takim szczegółowym opisem to na 100% uda się zdiagnozować przyczynę głośnej pracy :bigok:
Jaki to rodzaj dźwięku metaliczny, głuchy skąd dobiega, kiedy, nasila się wraz z obrotami silnika, cichnie po chwil ?
Jakieś nagranie pracy silnika może wrzucisz, jaki to silnik TDI ? Oznaczenie moc, kąt wtrysku sprawdzony ?
Więcej informacji ... :D


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Głośna praca silnika.

Post autor: dziechu » śr lut 09, 2011 16:06

Głównie na wolnych obrotach, w czasie jazdy raczej wszystko jest ok. Dzwiek raczej metaliczny, jakby sie coś tłukło w rozrządzie, jakby coś luźnego itp. Nie jest cały czas jednakowy, ale nasila sie, cichnie, znowu nasila - nie ma reguły. Może np. zmieniać się co 2 sek, albo co 2 min. Silnik 1Z.



Awatar użytkownika
wojtq87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn wrz 20, 2010 23:44
Lokalizacja: ONY

Re: Głośna praca silnika.

Post autor: wojtq87 » śr lut 09, 2011 17:30

A napinacz Ci nie podskakuje czasami? moze to on robi taki hałas przez zużyte sprzegiełko na alternatorze? Mi w golfie afn dzwoniły własnie szklanki stało sie tak po zmianie olej z mobila na castrol...ponownie zalałem mobila i bylo wszystko wrociło do normy.


był Golf III GT TDI 110km AFN :)
byl PASSAT b5 TDI 110km AFN
jest Audi A3 8L 1,9TDI 130KM ASZ

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Głośna praca silnika.

Post autor: dziechu » śr lut 09, 2011 18:53

Napinacz (chodzi o ten przy alternatorze, nie pasku rozrządu) podskakuje. Może być przyczyną hałasu? Wymienia sie go, czy reguluje?



Naparstek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Głośna praca silnika.

Post autor: Naparstek » śr lut 09, 2011 19:31

dziechu pisze:Napinacz (chodzi o ten przy alternatorze, nie pasku rozrządu) podskakuje. Może być przyczyną hałasu? Wymienia sie go, czy reguluje?
Ten napinacz może być źródłem hałasu, jeżeli jest niesprawny wówczas pasek nie jest wystarczająco napięty i z układu pasowego dochodzi hałas i wibracje. Napinacz ten wymieniasz. Warto też sprawdzić jak wygląda łapa napinacza i tulejki tej łapy, czy czasem nie są wytarte i nie występuję luz pomiedzy łapą a tulejkami. Sprawdź też rolkę prowadzącą pasek czy łożysko nie jest zużyte w niej.



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Głośna praca silnika.

Post autor: dziechu » śr lut 09, 2011 19:39

Tzn. co wymienić? Przy pasku jest rolka chyba z łożyskiem - to wymienić? Potem jest ramię/dźwignia no i u góry chyba coś ze sprężyną (to nazywacie napinaczem? bo myślałem że chodzi o tą rolkę).
Obrazek



Naparstek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Głośna praca silnika.

Post autor: Naparstek » śr lut 09, 2011 20:25

Napinacz masz po przeciwnej stronie alternatora, na końcu tej czarnej łapy jest przykręcony. Jest albo stalowy (malowany na czarno) albo aluminiowy. Czerwoną strzałką zaznaczyłeś rolkę paska wielorowkowego, żółtą łapę napinacza, a tu gdzie jest ta trzecia strzałka to jest pod tą czarną uszczelką gumowa tulejka łapy wciśnięta w podstawę alternatora. Po przeciwnej stronie jest taka sama uszczelka z tulejką i napinacz na samym końcu.



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Głośna praca silnika.

Post autor: dziechu » śr lut 09, 2011 21:05

Ok, dzięki. Da się to wymienić bez większych kłopotów?

Obrazek



Awatar użytkownika
Lukassmk3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn paź 18, 2010 22:06

Głośna praca silnika.

Post autor: Lukassmk3 » śr lut 09, 2011 22:11

a moze to pęknięta szklanka zaworu ? taki typowe metaliczne stukotanie


Obrazek

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Głośna praca silnika.

Post autor: dziechu » śr lut 09, 2011 22:20

Raczej chyba nie, stukałoby cały czas tak samo.



Awatar użytkownika
wojtq87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn wrz 20, 2010 23:44
Lokalizacja: ONY

Głośna praca silnika.

Post autor: wojtq87 » śr lut 09, 2011 22:46

kolego nie wymienaj napinacza to na 100% wina sprzegiełka alternatora.. przerabiałem ten temat. Wymieniłem napinacz, dalej skakalo - 2 paski poszły sie j*butać. Wymien najpierw to zanim polecisz na pare stówek ;) jak to zrobilem ja hehe. Z tego co sie orientuje to na allegro koles wystawia oryginalne INA za 100zl , musisz poszukac ;) :jezor:


był Golf III GT TDI 110km AFN :)
byl PASSAT b5 TDI 110km AFN
jest Audi A3 8L 1,9TDI 130KM ASZ

Awatar użytkownika
wojtq87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn wrz 20, 2010 23:44
Lokalizacja: ONY

Głośna praca silnika.

Post autor: wojtq87 » śr lut 09, 2011 22:51

sprawdź jeszcze ile masz rowkow na pasku micro. ale to powinno byc to : http://allegro.pl/sprzegielko-alternato ... 58714.html" onclick="window.open(this.href);return false;


był Golf III GT TDI 110km AFN :)
byl PASSAT b5 TDI 110km AFN
jest Audi A3 8L 1,9TDI 130KM ASZ

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Głośna praca silnika.

Post autor: dziechu » czw lut 10, 2011 17:50

Jeszcze zauważyłem, że obciążenie silnika, np. włączenie świateł zmniejsza hałas.

A kąt pocz. wtrysku, da sie sprawdzić VAGiem? Jest to ten TDI Timing? Bo ten punkt chodzi mi cały czas koło środkowej linii, czyli chyba jest ok?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości