Strona 1 z 12

wałek rozrządu SDI w TDI

: śr mar 23, 2011 16:08
autor: Fahoo
Witam
Ostatnio w necie spotykam sie z opinią że warto do tdi typu afn,1z,ahu wrzucić wałek z SDI.
Ciekawią mnie wasze doswiadczenia z tym związane.Jak poprowadzone są krzywki w SDI względem TDI?
Czy to sa jakieś duże różnice?
Domyślam się ze w Sdi bedą wałki ostrzejsze ze względu na silnik wolnossący ale o ile i czy warto sobie tym zawracać głowe?
Czy są tu na forum osoby które miały doczynienia z taką modyfikacją?
Moze wykresy?pomiary?

wałek rozrządu SDI w TDI

: śr mar 23, 2011 21:28
autor: ForeCast
Tak jak mówisz, z racji charakterystyki silnika SDI pewnie po takiej zmianie silnik chętniej wkręcałby się na obroty. Ja też chętnie bym się dowiedział więcej konkretów, chociaż taki swap należy pewnie do rzadkośći, o ile w ogóle ma miejsce :bigok:

wałek rozrządu SDI w TDI

: czw mar 24, 2011 00:31
autor: JABcok20
ja mam silnik sdi 1.7 z elektronika 1zeta i wydaje mi sie ze nie ma różnicy ale tu jest mniejsza pojemność więc nie wiem...

wałek rozrządu SDI w TDI

: czw mar 24, 2011 08:15
autor: wesol
osobiscie wydaje mi sie ze walki sa takie same ale nie sprawdzalem tego wiec nie ma pewnosci.

wałek rozrządu SDI w TDI

: czw mar 24, 2011 09:57
autor: Fahoo
A no właśnie .....takie same czy nie?
etka mówi ze z AEY-czyli sdi 028 109 101E a z 1z,ahu,afn 028 109 101F

wałek rozrządu SDI w TDI

: czw mar 24, 2011 10:44
autor: arwam
dajcie Fazy rozrządu dla tych silników to wam powiem na którym będzie większy moment a na którym większa moc.
ogólnie zasada jest taka że dla dużego momentu obrotowego w niskich obrotach zawory są krótko otwarte, dodatkowo dobrze jest wtedy zastoswać kolektor o długich kanałach .
przy silnikach nastawionych na dużą moc przy wysokich obrotach jest długi czas otwarcia zaworów i dosć często są duże przekrycia faz rozrządu.

osobiście jeśli bym nie zamierzał wysoko kręcić TDI'ka to bym mu założył wałek od 1.6 lub 1.9TD
natomiast jak dotrę swoją zmorę to zobaczymy co do w TD'ku wałek od TDI. :wink:

Fahoo, czyli mówisz że AFN i 1Z mają te same wałki rozdządu?

od TD 1.9 jest z końcówką "G" czyli na TD'kowskich będzie duży moment obrotowy już od niskich obrotów co do górnych obrotów podejrzewam że może być trochę gorzej niż w przypadku TDI'kowsiego

wałek rozrządu SDI w TDI

: czw mar 24, 2011 10:47
autor: Fahoo
arwam, no tak etka mówi ze ida te same z tym samym numerem dla ahu,1z,afn

wałek rozrządu SDI w TDI

: czw mar 24, 2011 13:16
autor: Skulek
Fahoo, nooo kurde teraz wykupią wszystkie wałki od SDI :D

Ja mogę być beta testerem :D Jak ktoś podrzuci wałek :okej:

wałek rozrządu SDI w TDI

: czw mar 24, 2011 20:24
autor: arwam
ma ktoś fazy rozrządu dla SDI bo ja w siecie nie bardzo mogę znaleźć aż tak szczegółowych danych

wałek rozrządu SDI w TDI

: pt mar 25, 2011 01:19
autor: Skulek
AEY -> SDI

Fazy rozrządu

– otwarcie zaworu ssącego 16° po ZZ

– zamknięcie zaworu ssącego 25° po ZW

– otwarcie zaworu wydechowego 28° przed ZW

– zamknięcie zaworu wydechowego 19° po ZZ


// Czyżby było jednak to samo ?

wałek rozrządu SDI w TDI

: pt mar 25, 2011 02:01
autor: Fahoo
Skulek, a dla tdi masz?

wałek rozrządu SDI w TDI

: pt mar 25, 2011 12:07
autor: coval
Co prawda nie AFN, ale AGR, AHF, ALH:

- otwarcie zaworu ssącego 16° po ZZ
- zamknięcie zaworu ssącego 25° po ZW
- otwarcie zaworu wydechowego 28° przed ZW
- zamknięcie zaworu wydechowego 19° przed ZZ

wałek rozrządu SDI w TDI

: pt mar 25, 2011 12:39
autor: Damian-jg
Przeciez one są identyczne

wałek rozrządu SDI w TDI

: pt mar 25, 2011 14:45
autor: Skulek
Czyli wersja z wałkiem to mit :)