MK3 TDI 1Z. Chcę zmienić olej mineralny na półsyntetyk.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

MK3 TDI 1Z. Chcę zmienić olej mineralny na półsyntetyk.

Post autor: Kris-THC » pn mar 06, 2006 18:59

Auto ma najechane 165tys. i silnik jest w stanie idealnym. Zero dolewania oleju pomiędzy wymianami (wymieniam co 10tys.). Jeżdżę od 3 lat na mineralnym Mobil Turbodiesel 15 W40. Czy mogę zalać go półsyntetykiem Mobila czy lepiej nie ryzykować? Czy silnik należy płukać przed takim zabiegiem. Ryłem z godzine po tematach i nie wiem co o tym sądzić. Wiele osób zmianiło z minerala na półsyntetyki i są zadowoleni. Co o tym sądzicie?



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn mar 06, 2006 19:43

Ja bym zmienił, sczególnie, że auto po chipie


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Puki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: pn sie 08, 2005 15:49
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: Puki » pn mar 06, 2006 21:08

Nie wiem ja bym nie zmieniał znam przypadek że koleś zrobił taką zamiane w pasku i silnik się rozszczelnił :( może ktoś już robił taką zamiane to niech sie wypowie


Są auta i są VolksWageny

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » pn mar 06, 2006 21:19

No właśnie proszę o wypowiedzi osoby które tak zrobiły a nie słyszały że ktoś tam coś tam i co mu się stało. Silnik jest czyściutki i suchutki i fajnie jakby tak zostało. Ale że bardzo dbam o auto to chciałbym mu lepszą oliwę zapodać. Nie chcę drastycznej zmiany na pełny syntetyk tylko na pół-syntetyk.



Awatar użytkownika
Puki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: pn sie 08, 2005 15:49
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: Puki » pn mar 06, 2006 22:28

Ten przypadek jest pewny a nie że cos tam słyszałem koleś ma paska 1.9 tdi 90km niewiem jaki symbol silnika ale pasek b5 i lał minerala a potem załał pół syntetykiem i silnik mu sie rozszczelnił na warsztacie powiedzieli mu ze przez olej i tyle przebieg około 200k przecież niepisał bym bajek wyssanych z palca jak chcesz to zalej


Są auta i są VolksWageny

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » pn mar 06, 2006 22:46

No to mnie przestraszyłeś trochę. Corvax pisze natomiast żeby zalać, dalej nie wiem co zrobić :ass:



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn mar 06, 2006 23:08

Sprawa jest prosta - jedz do mechanika i dowiedz sie ile bedzie kosztowac wymiana oleju z minerała na syntetyk z płukaniem silnika i z załozeniem że trzeba bedzie wymienic pare uszczelniaczy w przypadku gdy sie rozszczelni.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

No i zalałem Mobil S 10 W40

Post autor: Kris-THC » śr mar 08, 2006 16:55

Żona odrazu zauważyła że ciszej pracuje silnik. Pojeżdżę i napiszę czy pojawiły się jakieś wycieki. Kupiłem 4 litry + 1l ale mechanior zalał 4 i wszystko gra. W/g instrukcji wchodzi 4,3 litra. Pozdro.



Awatar użytkownika
Per
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: sob sty 07, 2006 21:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Per » śr mar 08, 2006 23:33

Do tego silnika najlepiej wlewaj olej silnikowy wielosezonowy o lepkosci SAE 10W 40 lub 15W 40, odpowiadajacy wymaganiom specyfikacji VW 505 00.


Nie naprawiajcie na siłe tego, co działa !

Awatar użytkownika
skoku
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:23
Lokalizacja: brzesko

Post autor: skoku » czw mar 09, 2006 18:16

ja miałem na dniach ten sam dylemat, i tez chciałem płukac silnik, mam kolege w ASO vw i powiedział , ze gdybym rozebrał i przepukał cały silnik to wtedy tak, lub kilka razy pułkał silnik olejem plus ten srodek( ok 250ml)miniumum ze 3 razy, wiec koszty juz duze, natomiast dolanie tylko raz do starego oleju srodka i płukanie nim przez 10 min na obrotach 1500/min nie ma sensu poniewaz przez ten czas niewypłuka sie wszystko a wręcz przeciwnie moze to naruszyc ewentualny nagar ( mozesz go niemiec) ale pewnosci nie masz i po wlaniu nowego rzadkiego oleju moze on rozpuscic ten syf, który został naruszony i moze zatkac np. kanał olejowy a tym samym po paru minutach nastąpi katastrofa.
wiec moja rada:
albo kilkakrotnie płukasz silnik tym srodkiem, albo daj sobie spokój i wlej 15w/40 który ma symbol 505 00 VW. ja tak zrobiłem, kupiłem Mobil M diesel 15w/40, mam dokładnie 197 tys przejechane.
pozdrawiam!



jarek65w
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: pt lis 12, 2004 23:06
Lokalizacja: Łódż

Post autor: jarek65w » czw mar 09, 2006 20:01

No Kris :blush: toś mnie zaskoczył.U mnie jak zalałem pósyntetyk to było głośniej właśnie.No i kapac zaczeło- najwięcej z pod filtra oleju, musiałem go zdrowo dopierniczyc.Ja wróciłem do minerala , jest ciszej i nic nie kapie bo nawet jedna kropka pod autem mnie wkurzała.Ale zobaczymy co będzie u Ciebie z czasem.pozdro



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Może to tylko sugestia mojej żony.

Post autor: Kris-THC » czw mar 09, 2006 22:04

Rano jest na bank ciszej jak odpalam całkiem zimnego. Wycieków nie widzę ale zobaczymy po dystansie 1k. Może się pojawią a może nie. Napewno napiszę o tym. Dzięki za porady.



Awatar użytkownika
Puki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: pn sie 08, 2005 15:49
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: Puki » pn mar 13, 2006 16:57

na półsyntetyku jest napewno ciszej (syntetyk nie jest taki gęsty)


Są auta i są VolksWageny

BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » czw kwie 13, 2006 10:50

ja osobiscie zmienilem z mineralnego na polsyntetyk jednak !
po 1 zmiana zrobiona byla na olej tej samej firmy
po 2 po ok 5 tys wymienilem sam filtr oleju
roznica w pracy silnika zadna, jednak delikatny wyciek ktory mialem w ok chlodnicy oleju ustal :)
zrobilem ok 10kkm i przymierzam sie do wymiany oleju z filtrem o jest oczywiste :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 96 gości