Wymiana wtrysków i problem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Wymiana wtrysków i problem

Post autor: Q_mac » śr sty 11, 2012 12:05

Witam

Ostatnio zabrałem się za wymianę wtrysków w moim 1V na takie z silnika SB. Raz że silnik chodził niezbyt równo i nie za pięknie (tu akurat pomogło wiele), dwa że dobijało mnie stukanie. Końcówki nowe Bosch DN 0 SD274, wyregulowane odpowiednio i heja. Odkręcone bezproblemowo, ale co się okazało w jednym gnieździe było pełno sadzy Obrazek. Mimo to wtrysk wyszedł bez większych problemów. Gniazda zostały oczyszczone, założone nowe podkładki i wkręcone wtryski na smarze miedzianym (75 NM). Podczas odpalania, a właściwie już przy samym kręceniu pojawił się problem. Otóż na owym felernym gnieździe uciekała kompresja (podejrzewam, że wcześniej też tak było). Spróbowaliśmy lekko dokręcić wtrysk (z duszą na ramieniu), ale nic to nie zmieniło. Po konsultacji z mechanikiem stwierdził że musi być uszkodzone gniazdo i czekają mnie dwie opcje. Domowym sposobem spróbować przeszlifować jakoś przylgnie, lub spróbuje załatwić odpowiedni frez i przejechać gniazdo. Jako, że mam dostęp do tokarki postanowiliśmy z ojcem odpowiednie narzędzie wykonać. Chcemy zrobić odpowiednią tuleje wkręcaną w gniazdo i jakiś element na kształt nakrętki, żeby prosto odnowić gniazdo. Potrzebuje tylko znać skok i średnicę gwintu we wtryskiwaczu. Może któryś z forumowiczów da rady zmierzyć lub zna ? Nie chce w kółko wykręcać wtrysku... Chyba, że jest to głupi pomysł i szkoda się bawić. Jeśli to nie pomoże, myśleliśmy jeszcze wykonać podkładkę miedzianą (0,5 mm grubości) pod standardową (czyli między gniazdem, a oryginalną podkładką). Miedź jest dosyć miękka więc powinna się dopasować.

Drugi problem to owe stukanie. Wcale nie znikło... W tamtym roku zmieniłem popychacze (INA), teraz wtryski. Czy ten dźwięk może powstawać z uciekającej kompresji ? Postaram się go nagrać jeśli to pomoże. Dźwięk słabnie po nagrzaniu, słychać go wyraźniej po oddaleniu się od auta. Bywają też momenty, że przestaje stukać. Olej to 10W/40 Motula. Jedyne czego nie zrobiłem, to nie mierzyłem jeszcze ciśnienia oleju co w sumie powinienem zrobić.

Pozdrawiam i proszę o porady ;)



Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

Wymiana wtrysków i problem

Post autor: Mumin90 » śr sty 11, 2012 21:19

jak nie znajdziesz wymiarów gwintu to jutro mogę zmierzyć i podać
po wyjęciu podkładki dokładnie oczyść gniazdo i je wymyj wszystko musi być idealnie czyste i jak nie ma żadnej zadry czy rysy to musi trzymać podkładka jest sprężysta to z wyczuciem dokręcaj
i obejrzyj podkładkę czy z nią wszystko jest ok?
a to przy pracującym silniku widzisz pęcherzyki powietrza wokół obudowy wtryskiwacza?
czy w jakiś inny sposób stwierdziłeś uciekanie kompresji?



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Wymiana wtrysków i problem

Post autor: Q_mac » śr sty 11, 2012 22:00

Jak na razie nie udało mi się nigdzie znaleźć, byłbym wdzięczny gdybyś mógł to pomierzyć. Gniazdo starałem się wyczyść dosyć dokładnie, rysy były widoczne. Podkładkę oczywiście wymienię na nową, ale była ona OK. Uciekanie kompresji stwierdziłem następująco-jak wspominałem wtryski wkręcałem na smarze miedzianym. Smar oczywiście wyszedł na zew oblewając gniazdo. Podczas odpalania kolega patrzył na sytuacje i od razu smar wystrzelił na tym wtrysku (na pozostałych spoko). Teraz widać pęcherzyki.



Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

Wymiana wtrysków i problem

Post autor: Mumin90 » śr sty 11, 2012 22:17

gwint to chyba M22*1,5 jutro zmierzę i podam dokładnie



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Wymiana wtrysków i problem

Post autor: t0mal » czw sty 12, 2012 00:33

Q_mac pisze:założone nowe podkładki i wkręcone wtryski na smarze miedzianym
Nie stosuje się smaru miedzianego do aluminiowej głowicy, aluminium będzie się utleniać. Daj pastę ceramiczną.
Q_mac pisze:Otóż na owym felernym gnieździe uciekała kompresja
Dobrze oczyść gwint i wtryskiwacz, tak żeby nie było żadnych drobinek zanieczyszczeń i będzie grać. Jak by uciekała kompresja to pewnie byś się przestraszył po odpaleniu :) A kolega by wycierał smar z twarzy.
Polecam dać stalowe podkładki.



Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Wymiana wtrysków i problem

Post autor: Fucker » czw sty 12, 2012 09:00

Jak wymieniłeś końcówki, to sprawdzałeś je na maszynie? Czy dobrze rozpyla i czy w tych samych ciśnieniach się otwierają ?

Ostatnio wymieniałem końcówki w silniku SB na ori Boscha. Po wymianie sprawdzałem na maszynie i wszystkie otwierały się przy 170bar, a powinny przy 155bar. Ale tak zostawiłem. Po montażu silnik przestał "klepać" i dynamika wzrosła.

Sprawdzałeś początek wtrysku?

Co do szczelności, sprawdź, czy podkładka nie jest pęknięta.



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Re: Wymiana wtrysków i problem

Post autor: Q_mac » czw sty 12, 2012 10:43

Nie stosuje się smaru miedzianego do aluminiowej głowicy, aluminium będzie się utleniać. Daj pastę ceramiczną.
Cóż, racja. Nie zwróciłem na to uwagi.
Dobrze oczyść gwint i wtryskiwacz, tak żeby nie było żadnych drobinek zanieczyszczeń i będzie grać. Jak by uciekała kompresja to pewnie byś się przestraszył po odpaleniu :) A kolega by wycierał smar z twarzy.
Polecam dać stalowe podkładki.
Podkładki zastosowałem stalowe, zanieczyszczeń raczej już nie było, ale tym razem już się na pewno zdrowo do tego przyłożę.
Jak wymieniłeś końcówki, to sprawdzałeś je na maszynie? Czy dobrze rozpyla i czy w tych samych ciśnieniach się otwierają ?
Końcówki zmieniał i regulował zakład, nie było mnie przy tym, ale silnik chodzi zdecydowanie ciszej i równiej (mniej się też grzeje, nie telepie nim tak). Nie mam dostępu do odpowiedniego zegara bo bardzo chętnie zrobiłbym to sam, oszczędzając trochę kasy. Ale sprawiają wrażenie dobrej roboty. Różnica jest na +, oczywiście poza tym stukaniem. Dodam że stuka raz na 4 takty, nagram dzisiaj filmik na to powinno oświetlić sprawę. Kąt wtrysku ustawiany co prawda na ucho, ale nawet jak opóźniałem by ciężko palił, problem nie zniknął.



Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Wymiana wtrysków i problem

Post autor: Fucker » czw sty 12, 2012 12:43

Q_mac pisze: Obrazek
Co do tego zdj. Dziwne to jest. Bo tam gdzie powinna dolegać końcówka wtrysku, też jest sadza, a powinno być odbite ładne kółeczko. Nie masz przypadkiem tej podkładki na odwrót ?



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Wymiana wtrysków i problem

Post autor: Q_mac » czw sty 12, 2012 12:47

To jest stara podkładka, założona była właściwie. Sadzy było pełno dookoła, więc pewnie przy wyciąganiu wtrysku zsypała się na podkładkę. Na samym wtrysku sadza była tylko wokół iglicy, dalej było czysto. Sama obudowa była opatulona ok. milimetrową warstwą. Po wyciągnięciu i oczyszczeniu podkładki było "odbite kółeczko". Z tego co wiem wtryski były poprzednio dokręcane na pałę.



zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

Wymiana wtrysków i problem

Post autor: zyggy » czw sty 12, 2012 13:19

Q_mac pisze:Podkładki zastosowałem stalowe
Mam rozumieć, że podkładki = uszczelki? A nie przypadkiem wszystkie mają być miedziane, nowe i odpowiednio założone (chodzi o kształt wygięcia)? Jeśli się mylę to proszę o poprawkę.


pzdr
zyggy

Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Wymiana wtrysków i problem

Post autor: Q_mac » czw sty 12, 2012 13:37

Wg, Sam naprawiam podkładki=uszczelki, są ponoć miedziane lub stalowe. Mają być też odpowiednio założone inaczej nie będą w ogóle nigdzie dolegać.

Udało się nagrać filmiki:

Zimny silnik, słychać tu dosyć charakterystyczny mocny stukot:
[youtube][/youtube]

Ciepły, stukot jest słabszy ale nadal dobrze słyszalny:
[youtube][/youtube]

Przewód zasilający na 2 wtrysku poprawiony i przy okazji podbite obroty ;)



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Re: Wymiana wtrysków i problem

Post autor: Q_mac » sob sty 14, 2012 17:51

Problem nieszczelności zażegnany. Wykonaliśmy odpowiednie narzędzie i gniazdo zostało odnowione (szlifowane na paście do docierania zaworów). Okazało się, że było lekko krzywe bo najpierw zaczęło zbierać od strony świecy, później dopiero dookoła. Tak wygładzone gniazdo i nie było już żadnego problemu ;)

Obrazek Obrazek Obrazek

Pozostał problem stukania, ale to pewnie panewka lub sworzeń tłoka :grrr:



Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Wymiana wtrysków i problem

Post autor: Fucker » sob sty 14, 2012 18:45

Od kogo pożyczyłeś narzędzie ?



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Re: Wymiana wtrysków i problem

Post autor: Q_mac » sob sty 14, 2012 19:15

Wykonaliśmy odpowiednie narzędzie]



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości