turbina 1.9 td aaz problemy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
der_slm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw lip 19, 2007 08:29
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

turbina 1.9 td aaz problemy

Post autor: der_slm » ndz lip 15, 2012 21:04

witam
Golf 1.9 td 75km '97 kombi silnik aaz.
Zaczęły się klopoty z turbo (okresowy brak mocy). Kupiłem wskaznik doladowania. Cisnienie raz jest, raz nie ma. Czasem turbo pompowało prawidłowo (0,8bar) czasem tylko przez pare sekund. Przy braku cisnienia doladowania za autem kopciło na czarno.

lista rzeczy ktore zostały sprawdzone/zrobione
1. zregenerowane turbo ( dzwignia chodzi o wiele luzniej. Zapewniano ze wastegate jest ok.)
2. wymienione wtryski
3. sprawdzona pompa vacu (-0,8 na postoju brak problemow z hamulcami) oraz szczelnosc układu podcisnieniowego (od vacu pompy, zaworki podcisnieniowe do gruchy turbo i egr wszystkie wezyki wymienione)
4. sprawdzone 2 zaworki podcisnieniowe ( przy braku zasilania sa zatkane. po podaniu 12V "odetkane")
5. zawor egr rozebralem. Element ruchomy dalo sie wcisnac. Nie palcem ale dosyc mocno srubokretem ( jezeli to pomoze okreslic sile nacisku). Nie byl zapieczony w pozycji otwartej.

Bez rezultatu. Dalej nie ma ciśnienia doładowania. Czasem jak kilka razy wdepne gaz do podlogi to na chwile sie pojawia, po czym znika.

na dodatek przestala dzialac klima. Po jej zalaczeniu nie ma charakterystycznego podnoszenia sie obrotow na postoju. Nie wiem czy ma to jakis zwiazek z opisanym na wstepie problemem. Zalecono wymiane osuszacza, ale chce sie najpierw uporac z podstawowym klopotem z turbina.

auta nie sprzedam bo mi sie podoba i przez 5 lat mnei nie zawiodlo. Golf rzadzi i ch .. ;))

prosze o pomoc bo nie mam juz pomysłów.
dzieki za czas poswiecony czytaniu/odpowiadaniu na moj post
pozdrawiam


nie uciagnie pusty leb grubej dupy wzwyz

Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

turbina 1.9 td aaz problemy

Post autor: Q_mac » ndz lip 15, 2012 21:58

W AAZ podciśnienie nie jest potrzebne do sterowania turbosprężarką. Ja bym sprawdził szczelność układu dolotowego. Może pękło Ci kolanko na wyjściu turba? Jak nie to, to jedynie niesprawne WG.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

turbina 1.9 td aaz problemy

Post autor: Michał_1977 » pn lip 16, 2012 07:54

Obstawiam zawór N 108 w pompie wtryskowej.Nie ma odpowiedniego wyprzedzenia dynamicznego kąta wtrysku i stąd spadki mocy.
To samo miałem w moim 1Y.Co prawda jest to wolnossak a nie TD,ale jak mi się wieszał owy zawór,to też były spadki mocy i kopcił jak Ikarus.
Zawór znajduje się przy dnie pompy,zaraz przy tłokorozdzielaczu.Wymień go i będzie po kłopocie :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

_model_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
Silnik: DKRC
Kontakt:

Re: turbina 1.9 td aaz problemy

Post autor: _model_ » pn lip 16, 2012 08:59

der_slm pisze:witam
Golf 1.9 td 75km '97 kombi silnik aaz.
Zaczęły się klopoty z turbo (okresowy brak mocy). Kupiłem wskaznik doladowania. Cisnienie raz jest, raz nie ma. Czasem turbo pompowało prawidłowo (0,8bar) czasem tylko przez pare sekund. Przy braku cisnienia doladowania za autem kopciło na czarno.

lista rzeczy ktore zostały sprawdzone/zrobione
1. zregenerowane turbo ( dzwignia chodzi o wiele luzniej. Zapewniano ze wastegate jest ok.)
2. wymienione wtryski
3. sprawdzona pompa vacu (-0,8 na postoju brak problemow z hamulcami) oraz szczelnosc układu podcisnieniowego (od vacu pompy, zaworki podcisnieniowe do gruchy turbo i egr wszystkie wezyki wymienione)
4. sprawdzone 2 zaworki podcisnieniowe ( przy braku zasilania sa zatkane. po podaniu 12V "odetkane")
5. zawor egr rozebralem. Element ruchomy dalo sie wcisnac. Nie palcem ale dosyc mocno srubokretem ( jezeli to pomoze okreslic sile nacisku). Nie byl zapieczony w pozycji otwartej.

Bez rezultatu. Dalej nie ma ciśnienia doładowania. Czasem jak kilka razy wdepne gaz do podlogi to na chwile sie pojawia, po czym znika.

na dodatek przestala dzialac klima. Po jej zalaczeniu nie ma charakterystycznego podnoszenia sie obrotow na postoju. Nie wiem czy ma to jakis zwiazek z opisanym na wstepie problemem. Zalecono wymiane osuszacza, ale chce sie najpierw uporac z podstawowym klopotem z turbina.

auta nie sprzedam bo mi sie podoba i przez 5 lat mnei nie zawiodlo. Golf rzadzi i ch .. ;))

prosze o pomoc bo nie mam juz pomysłów.
dzieki za czas poswiecony czytaniu/odpowiadaniu na moj post
pozdrawiam
Miałem podobnie jak Ty, auto nie chodziło jak powinno i klima wariowała raz się włączyła a raz nie. pewnie masz półelektroniczna pompę (z czujnikiem/zaworem pomiędzy przewodami do wtrysków). Bo jak tak to podepnij interfejs i sprawdź błędy na pompie. U mnie był błąd. Okazało się, że kabelek się upierniczył od tego zaworka/czujnika. Po zrobieniu kabelka, auto odżyło, klima załączała się za każdym razem...


Skoda Rapid Liftback 1,0TSI MY 2019, Ambition+Audio+Sunset

Awatar użytkownika
der_slm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw lip 19, 2007 08:29
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Re: turbina 1.9 td aaz problemy

Post autor: der_slm » wt lip 17, 2012 08:29

dzisiaj sprawdze czy VAG cos pokaze z tą pompą.
Mam natomiast jeszcze jedno spostrzezenie. Przed regeneracja turbo sie załączało jak chciało. Gdy powoli wciskalem gaz, obroty rosly 2tys 2,5tys 3tys turbo martwe. Ale gdy np na 3 biegu jechalem wolno i but w podloge zaskakiwalo. Wtedy pompowalo do 0,8 bar i trzymalo.(turbina kkk)

teraz po regeneracji jest tak samo. tzn gdy obroty rosna powoli to do 3,5 tys nic (tylko ciemno z tylu). Jak dam pare razy but w podloge (ew jak zmieniam bieg i przegazuje) to nawet czasem ( rzadziej niz przed regeneracja) zaskoczy, ale pompuje do 0,5bar i cisnienie nie trzyma tylko spada do 0.

Sprawdziłem dokladnie jeszcze raz szczelnosc ukladu podcisnienia. EGR i sztanga turbo zachowuja sie tak (na postoju). Po 2-3 krotnym zdrowym przegazowaniu (oczywiscie ciemno z tylu i smierdzi jak cholera) w momencie kiedy obroty juz spadaja na wolne, grzybek EGR przesuwa sie do prawa i wraca. To samo sztanga turbo. Jak przytkam palcem wezyk podcisnienia bezposrednio przez grucha egr, to na wolnych zasysa. Po przegazowaniu jak obroty wracaja jakby gubilo sie podcisnienie. Po osiagnieciu wolnych podcisnienie wraca. Rozumuje ze to poprawna praca ( egr ma byc w pozycji otwartej - zasysanej tylko na postoju na wolnychobrotach).

nadmienie jeszcze, że klopoty z turbo pojawialy sie stopniowo. Najpierw sie nie zalaczalo co jakis czas. Potem coraz czesciej trzeba bylo kilkakrotnie butowac. Byly sytuacje gdzie przez 2 tygodnie dzialalo jak ta lala.

Nie ma wuja muszę to rozkminić ;)


nie uciagnie pusty leb grubej dupy wzwyz

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

turbina 1.9 td aaz problemy

Post autor: Michał_1977 » wt lip 17, 2012 19:46

der_slm pisze:nadmienie jeszcze, że klopoty z turbo pojawialy sie stopniowo. Najpierw sie nie zalaczalo co jakis czas. Potem coraz czesciej trzeba bylo kilkakrotnie butowac. Byly sytuacje gdzie przez 2 tygodnie dzialalo jak ta lala.
Dlatego napisałem o N108 :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
der_slm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw lip 19, 2007 08:29
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

turbina 1.9 td aaz problemy

Post autor: der_slm » śr lip 18, 2012 21:38

racja. Po sprawdzeniu Vag'iem pompy dostalem bledy

VAG-COM Version:

Control Module Part Number: 028 906 124 B
Component and/or Version: Turbo-Diesel V04
Software Coding: 00124
Work Shop Code: WSC 00000
2 Faults Found:
01265 - Exhaust Gas Recirculation Valve (N18)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
01168 - Idle Speed Boost Valve (N177)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent


po skasowaniu błędów wszystko w porządku. Nie kopci turbo pompuje. Radość z jazdy i banan na twarzy.

Dzięki Panowie za naprowadzenie na rozwiązanie problemu.
Pozdrawiam i traktuję temat jako zamkniety.


nie uciagnie pusty leb grubej dupy wzwyz

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

turbina 1.9 td aaz problemy

Post autor: Michał_1977 » czw lip 19, 2012 06:39

der_slm pisze:Pozdrawiam i traktuję temat jako zamkniety.
Więc zamykam.
JBC to pisać do mnie lub innego moda.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 92 gości