Wzrost spalania po regeneracji pompy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

edpl90
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob sty 07, 2012 14:14

Wzrost spalania po regeneracji pompy

Post autor: edpl90 » sob paź 27, 2012 10:04

Witam,
W ubiegłym tygodniu zmusiłem się w końcu i oddałem auto pompiarzowi, bo ze względu na nieszczelność pompy wtryskowej obawiałem się odpalania w zimę. Generalnie jestem zadowolony, auto lepiej odpala i nie klepie na początku. Zauważyłem natomiast wzrost spalania. W sumie może koło 1l/100km więcej będzie. Dziwi mnie szczególnie spalanie chwilowe (na prostej drodze przy przepisowej prędkości, obrotach nieprzekraczających 1500 spalanie wynosi około 16l/100). Oczywiście wszystkie liczby podaje ze wskazań komputera pokładowego. Jest możliwe, że wymaga on korekcji? Nie sprawdzałem jeszcze spalania "standardowym" sposobem.

Dodam, że mechanik mówił, że ustawił kąt wtrysku itp. Filtr paliwa był wymieniany na wiosnę, jeśli ma to jakieś znaczenie.

Co jeszcze może być winne? Jak vagiem sprawdzić czy wszystko jest ok? Z góry dzięki i proszę o wyrozumiałość



bart1337
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pn lip 09, 2012 13:56
Lokalizacja: Chełm/Lublin

Wzrost spalania po regeneracji pompy

Post autor: bart1337 » sob paź 27, 2012 10:22

Nie ma co patrzeć na to co komputer wskazuje. Również mam ALH i komputer pokazuje mi kosmiczne spalanie (20l/100) a w rzeczywistości jest o wiele mniej.



edpl90
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob sty 07, 2012 14:14

Wzrost spalania po regeneracji pompy

Post autor: edpl90 » sob paź 27, 2012 10:26

Też mam nadzieję, że to kwestia kompa. Tyle, że przed regeneracją to zwykle zawyżał około 0,3l/100km... jest możliwe, że grzebanie przy pompie to rozregulowało? I jeśli się to sprawdzi... można to jakoś skorygować vagiem?



bart1337
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pn lip 09, 2012 13:56
Lokalizacja: Chełm/Lublin

Wzrost spalania po regeneracji pompy

Post autor: bart1337 » sob paź 27, 2012 11:10

Rzuć na to okiem http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=176975" onclick="window.open(this.href);return false;



przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Wzrost spalania po regeneracji pompy

Post autor: przemlin » sob paź 27, 2012 14:54

A rozrząd złożył na blokadach? ustawił wałek rozrządu właściwie w stosunku do wału korbowego?
Po rozpięciu rozrządu sie takie cyrki dzieją ze auto więcej pali, bo źle rozrząd ustawiony a większość mechaników ustawia na znaki a nie na blokadach.Wpisz w szukajcie "tdi timning", kat wtrysku,"ustawienie rozrządu", tematów trochę było.



edpl90
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob sty 07, 2012 14:14

Wzrost spalania po regeneracji pompy

Post autor: edpl90 » ndz paź 28, 2012 14:45

O tym co robił z rozrządem nic nie wiem (jak się doedukuję to może coś wymyślę), ale właśnie sprawdziłem i grupie 000 w basic settings mam drugą wartość ok. 64...(na wyłączonym silniku 38). Zakładam, że to kąt wtrysku? Czy to może mieć wpływ na spalanie?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości