Świst przy zmianie biegów golf IV 110km

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kustra
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pn gru 03, 2012 18:06

Świst przy zmianie biegów golf IV 110km

Post autor: kustra » czw sty 10, 2013 10:46

Witam

Od jakiegoś czasu męczy mnie ten problem. Kiedy jadę na zimnym silniku i zmienię bieg, to przy niecałych 2000obr, słychać dźwięk (zaraz po wciśnięciu sprzęgła), śmieszny świst, podobny do blow off. Czasami pojawi się przy mocniejszym przygazowaniu. Na ciepłym silniku problem ten jest także odczuwalny, ale dopiero przy większym zakresie obrotów, powiedzmy +3tys.
Czasami pojawia się to, gdy po prostu ujmę nogę z gazu z większych obrotów. Gdzieś przeczytałem na tym forum, że jest to w 100% problem z zaworem n75, nie jestem tego pewny, bo nie potrafię znaleźć jeszcze raz tego tematu.

Gdy biegi zmieniam bardzo wolno, tzn. dokładnie ujmę nogę z gazu, to problem nie występuje.


egr zatkany, kat wycięty



Awatar użytkownika
mgralien
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: śr cze 08, 2011 22:05
Lokalizacja: Lublin

Świst przy zmianie biegów golf IV 110km

Post autor: mgralien » czw sty 10, 2013 11:11

Miałem taki sam problem. Być może przyczyna jest podobna. U mnie stała geometria, a gruszka się przycinała - po czyszczeniu problem ustał.

Tutaj masz mój temat: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=141&t=412510
Zacznij od zrobienia logów, zobaczysz czy geometria nie stoi. Jeżeli tak, to może być jak u mnie.

Pozdro :pub:



kustra
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pn gru 03, 2012 18:06

Świst przy zmianie biegów golf IV 110km

Post autor: kustra » czw sty 10, 2013 15:30

O jest filmik. Dokładnie taki dźwięk jak od 18 sekundy.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Może orientujecie się co to dokładnie jest?



Awatar użytkownika
mgralien
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: śr cze 08, 2011 22:05
Lokalizacja: Lublin

Re: Świst przy zmianie biegów golf IV 110km

Post autor: mgralien » czw sty 10, 2013 19:31

kustra pisze:O jest filmik. Dokładnie taki dźwięk jak od 18 sekundy.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Może orientujecie się co to dokładnie jest?
A taki dźwięk... to efekt wyciętego katalizatora :bigok: Standard :)



kustra
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pn gru 03, 2012 18:06

Świst przy zmianie biegów golf IV 110km

Post autor: kustra » czw sty 10, 2013 22:28

Ahaaaa, czyli to co się dzieje w okolicach ~20sek, ten śmieszny pisk, to jest tylko brak kata :) ? No trudno, trochę mnie to irytuje, bo co szybciej pojadę, zmienię bieg, to wszyscy przechodnie wzrok na golfika :otepienie:



black raven
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: pt gru 14, 2012 21:17

Świst przy zmianie biegów golf IV 110km

Post autor: black raven » czw sty 10, 2013 23:06

Ty się ciesz, że to tylko taki śmieszny pisk ,a nie wycie rodem ze startującego F-16. Jeździ taki Leon w mojej okolicy. Już 200 metrów dalej jak przyspiesza to słychać wycie - jak jest obok to trza uszy zatykać :D



Awatar użytkownika
mgralien
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: śr cze 08, 2011 22:05
Lokalizacja: Lublin

Re: Świst przy zmianie biegów golf IV 110km

Post autor: mgralien » czw sty 10, 2013 23:43

kustra pisze:Ahaaaa, czyli to co się dzieje w okolicach ~20sek, ten śmieszny pisk, to jest tylko brak kata :) ? No trudno, trochę mnie to irytuje, bo co szybciej pojadę, zmienię bieg, to wszyscy przechodnie wzrok na golfika :otepienie:
Jeżeli masz jak na filmiku to moim zdaniem tak :)



gkliszcz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 20:44
Lokalizacja: LWL

Świst przy zmianie biegów golf IV 110km

Post autor: gkliszcz » pt sty 11, 2013 12:27

Ja u siebie mam tak samo u mnie zaraz po starcie silnika zaczyna gwizdać, im wyżej z obrotami tym głośniej, to chyba już taki urok braku kata.


Passat vr5 2.3 AZX 170ps

Awatar użytkownika
Przemek482
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz gru 25, 2011 13:40
Lokalizacja: Lublin

Świst przy zmianie biegów golf IV 110km

Post autor: Przemek482 » pt sty 11, 2013 22:29

to moze ja dodam pare groszy od siebie i w czyms pomoge . Ten dzwiek a szczegolnie jak poscisz gaz to jest objaw brudnego wirnika od strony goracej i pewnie troche zawalonich nagarem kierownic i to nie ejst moj wymysl a doswiadczenie ktore dostrzeglem po czyszczeniu swojego turbo a mialem identycznie a co leprze jak wymienilem turbo nie bylo zadnych takich dzwieko a kata mam wywalonego i zbiegiem czasu zawaliły mi sie kierownice zmiennej geometri identycznie wtedy zaczelo wyc swistac jakies sowy itp po czyszczeniu jak reka odjac.



gkliszcz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 20:44
Lokalizacja: LWL

Świst przy zmianie biegów golf IV 110km

Post autor: gkliszcz » pt sty 11, 2013 23:36

Najlepiej by było logi zrobić i będzie wiadomo czy coś się złego dzieje, u mnie świszczy tak jak mówiłem a na logach wszystko w porządku. Błędów też nie wywala.


Passat vr5 2.3 AZX 170ps

Awatar użytkownika
Przemek482
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz gru 25, 2011 13:40
Lokalizacja: Lublin

Re: Świst przy zmianie biegów golf IV 110km

Post autor: Przemek482 » sob sty 12, 2013 13:18

logi owszem ale to tylko zdiagnozuje czy kiery sa zapieczone, sterowanie itp. ale ten dzwiek przy odpuszczeniu gazu to typowy objaw dla oblepionego wirnika, bo tam swist przy dodawaniu to roznie bywa czasami tak po rpostu jest a tutaj na filmiku typowy objaw przy odpuszczeniu gazu zdychajaca sowa hehe a to jzu w logach nie wyjdzie :hmm: kiedys kolezka wyczyscil turbo a wirnika nie ruszal i taki efekt dalej mu zostal a to wystarczy potraktowac nafta pomoczyc i ladnie wszystko pusci pozniej pedzelek obmyc i po klopocie no chyba ze juz wirnik sam w sobie jest tma jakos uszkodzony ze wpada w wirbracje to czyszczenie nie poratuje ,ale to zadkie przypadki :bigok:



kustra
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pn gru 03, 2012 18:06

Świst przy zmianie biegów golf IV 110km

Post autor: kustra » pn sty 28, 2013 15:19

Czyli po prostu czyszczenie turbiny razem z wirnikiem w nafcie i pędzelkiem, tak? Zajmę się tym dopiero na wiosnę, bo pewnie trochę roboty z tym jest, ale już bym chciał wiedzieć mniej więcej co i jak :)
W poradnikach odradzają dotykanie wirnika, ale w tym przypadku mogę i nawet muszę wsadzić go do nafty? Czy nie będzie na nim nierównomiernie ułożone reszta syfu :P ? Czy całe te dziadostwo ładnie schodzi? Świst jest przy spadaniu obrotów (zmiana biegów, puszczanie gazu).



Awatar użytkownika
Przemek482
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz gru 25, 2011 13:40
Lokalizacja: Lublin

Świst przy zmianie biegów golf IV 110km

Post autor: Przemek482 » wt sty 29, 2013 14:46

Spokojnie dasz sobie rade a wirnika odradzaja dotykac zeby go porpostu nie uszkodzic a tma mechanicznie nic z nim nie bedziesz robił bo po moczeniu w nafcie ładnie powinno zmyc nagar , a reszta to wiadomo na kierach to papierek scierny itp. ale zwroc uwage na wirnik czy nei ma jakis uskzodzen mechanicznych bo wteyd czysczenie malo pomoze, a tylko roboty doda Ps od strony zimnje tez obadaj sprawe czy wirnik nie ma wyszczerbek itp. :hmm:



Awatar użytkownika
Przemek482
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz gru 25, 2011 13:40
Lokalizacja: Lublin

Świst przy zmianie biegów golf IV 110km

Post autor: Przemek482 » wt sty 29, 2013 14:54

kustra pisze:Czy nie będzie na nim nierównomiernie ułożone reszta syfu
jak ladnie sie zaopiekujesz w czaise czyszczenia to nie bedzie :hmm:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości