Przeładowanie turbiny, jak doraźnie zaradzić?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

Przeładowanie turbiny, jak doraźnie zaradzić?

Post autor: indyczes » wt lut 19, 2013 12:42

Witam kolegów.
Mam Paska B5 FL z motorkiem AVF i mam pytanie odnośnie turbulum; czy jest możliwość bez demontażu turbiny rozpięcie zabezpieczenia na sztandze w celu sprawdzenia ręcznego czy nie blokuje się zmienna geometria? Od pewnego czasu mam tryb awaryjny i to coraz częściej-przeładowuje turbina błąd na Vag-u 17965. W bloku 011BS niby sztanga porusza się w cały zakresie, ale ponoć nie jest to w 100% miarodajne i stąd chciałem sprawdzić organoleptycznie.
Ostatnio zmieniony czw lut 21, 2013 08:35 przez indyczes, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Passat B5 FL-turbo

Post autor: Fahoo » wt lut 19, 2013 13:32

zrób loga 011 i bedzie widomo


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

Passat B5 FL-turbo

Post autor: indyczes » wt lut 19, 2013 16:14

W 011 turbo pompuje dużo ponad normę, N75 podmieniony, wężyki podciśnieniowe posprawdzane dalej to samo. Wnioskuję z tego, że zmienna geometria przycina się.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Passat B5 FL-turbo

Post autor: Fahoo » wt lut 19, 2013 17:32

indyczes, ale ja nie prosiłem cie o twoja interpretacje a o loga sam sobie zinterpretuje i opowiem


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

Passat B5 FL-turbo

Post autor: indyczes » wt lut 19, 2013 19:48

Oto logObrazek



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Passat B5 FL-turbo

Post autor: Sztomel » śr lut 20, 2013 01:10

Na podstawie tego logu można od razu powiedzieć, że turbo wymaga czyszczenia. I bieżnia wewnątrz muszli wydechowej z pewnością polerowania z widocznych zadziorów (o ile będą a przypuszczam, że tak).


Obrazek

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Passat B5 FL-turbo

Post autor: Fahoo » śr lut 20, 2013 03:24

geometria stoi na sztywno czeka cie czyszczenie....nie bedzie słodko tak jak Sztomel, wspomniał polerowanko


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

Passat B5 FL-turbo

Post autor: indyczes » śr lut 20, 2013 09:41

Dziwne jest tylko, że w 011BS niby wszystko jest ok.



Awatar użytkownika
krizzo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: czw wrz 29, 2011 23:34

Przeładowanie turbiny, jak doraźnie zaradzić?

Post autor: krizzo » czw lut 21, 2013 21:06

Wczoraj czyściłem w AWX, generalnie nie ma jakiejś wielkiej filozofii, czyszczone było preparatem do czyszczenia piekarnika mrmuscle.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

No i generalnie ostrożnie z przewodem olejowym mi udało się go rozwalić także zamontowaliśmy robiony na wymiar :los2:

Obrazek



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Przeładowanie turbiny, jak doraźnie zaradzić?

Post autor: Fahoo » pt lut 22, 2013 01:06

krizzo, tak ale dopływ oleju urwałeś..widać ze nie wszystko poszło zgodnie z planem :los2:
a foto czesci goracej masz?


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

Przeładowanie turbiny, jak doraźnie zaradzić?

Post autor: indyczes » pt lut 22, 2013 08:33

Kol krizzo, sama chemia tak ładnie rozpuściła syf? Jak z demontażem sprężarki miałeś ten dziwny powyginany klucz do turbin Vag, czy w inny sposób poradziłeś sobie? Jakie dopuszczalne luzy na wirniku mogą być?



Awatar użytkownika
krizzo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: czw wrz 29, 2011 23:34

Przeładowanie turbiny, jak doraźnie zaradzić?

Post autor: krizzo » pt lut 22, 2013 18:35

Fahoo No tak to jest jak się informatyk bierze za mechanikę :los2: Tak na prawdę, to ojciec z kumplem pojechali po coś a ja rozkręcałem dalej, tak by mi ojciec pewnie powiedział że trzeba trzymać na dole :los2: jakiś klucz trzeba by przeszlifować bo mało miejsca ;) ale nie ma tego złego :okej:

indyczes prezesie dobre nasadki małe duże, przedłużki, no i komplet bitów to podstawa, parę kluczy płaskich, kumpel do pomocy i robienia jaj :los2:

Chemia + gąbka kuchenna albo dwie :D ja wsadziłem części do wiadereczka i zapsikałem mr muscle, 15-20 minut i czyszczenie pod kranem (tak w kuchni :los2: ) 2 razy taka operacja i już było w c*pke, na jkoniec wszysctko wypsikane i wypolerowane z wd40.

Obrazek

Uwaga używać w dobrze wentylowanych pomieszczeniach bo nieźle klepie :los2:

P. S. nie mam foty brudnego mechanizmu, ale szczerze to nie był jakoś mocno zasyfiały, ale wystarczyło żeby się opornie ruszało!



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Przeładowanie turbiny, jak doraźnie zaradzić?

Post autor: Fahoo » pt lut 22, 2013 21:55

krizzo, daj foty przewodu i cene


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
krizzo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: czw wrz 29, 2011 23:34

Re: Przeładowanie turbiny, jak doraźnie zaradzić?

Post autor: krizzo » sob lut 23, 2013 04:25

Fahoo pisze:krizzo, daj foty przewodu i cene
Prezesie zobacz fotkę wyżej, leci od turbo nad silnikiem :kac:

Daliśmy GBP 38 to na dziś PLN 189, ale to raczej tego się nie urywa jak wiesz jak odkręcić :los2: (trzymasz na dole nakrętkę kluczem i drugim odkręcasz górę :D) cena oryginalnego przewodu w skodzie/VW to było jakieś GBP 43 z groszami. + dzień czekania



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości