1.5d/1.6d problem po zmianie glowicy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Krychuu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt maja 06, 2011 13:49
Lokalizacja: Siemce (;

1.5d/1.6d problem po zmianie glowicy

Post autor: Krychuu » ndz mar 10, 2013 14:53

Witam wszystkich,

Z racji uszkodzenia głowicy zabrałem się za wymianę w swojej mk1..

Oryginalnie miałem 1.5d. Posiadałem cały kompletny silnik 1.6d w dobrym stanie, uznałem, ze lepiej przełożyć głowice z tego 1.6 bo dol w 1.5 mam po remoncie (pierścienie, panewki itp)

Wiec tak, przełożyłem głowice, pompę, wtryski.. Dokręciłem głowice starymi szpilkami ( były 1raz wkręcone w kwietniu 2012 gdy robiłem remont 1.5)
Gdy delikatnie ciekł mi olej poprawiłem głowice i uszczelkę i poskładałem raz jeszcze, śruby wkręciłem w kolejności i niestety w 10 śrubie puścił mi gwint..

Mój problem polega na tym, ze głowica w 1.6d jest nieco wyższa i śruby z 1.6d to bodajże 12 i są o półtora cm dłuższe od śrub z 1.5d to bodajże 10..
Gdy skręciłem silnik śrubami z 1.5 bo tylko te pasowaly do bloku trzymia tylko na ok 1.5-2cm gwintu..

Skąd wziasc śruby by pasowały do bloku z 1.5d i głowicy z 1.6d.?
Proszę o pomoc, bo mam unieruchomione auto a nie umiem nigdzie znalesc śruby kt bym potrzebował..

Sorry, za nie dokładne wymiary ale nie mam ich w ręce wieczorem wezmę suwmiarkę i dokładnie wszystko pomierzę ;)



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

1.5d/1.6d problem po zmianie glowicy, pilne !

Post autor: Haki » ndz mar 10, 2013 15:19

Podjedź do zakładu ślusarskiego i powiedz jakie chcesz .... jak trafisz na fachowca to zrobi szpilki w mig z dobrej jakościowo stali


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1.5d/1.6d problem po zmianie glowicy

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 10, 2013 20:14

Diesel CK ma śruby M11X1,5X98,a dłuższe w innych silnikach są już M12.
Przewaliłem ETKĘ i nie ma dłuższych śrub o średnicy 11mm...
Poza tym,teraz to już i tak masz pozamiatane,bo jak wydarłeś 1,5-2cm gwintu,to wkręcając teraz dłuższą śrubę o 2cm,wydrzesz resztę.
Nie pozostaje nic innego,niż przegwintować wszystkie otwory na M12 i zastosować śruby od 1,6D/TD :?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości