Stukanie popychaczy - nic nie pomaga
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Stukanie popychaczy - nic nie pomaga
Witam.Problem dotyczy silnika 1Z mojego znajomego.Co jakiś czas słychać stukanie popychaczy lub raczej jednego z nich.Problem pojawia się w różnych momentach.Niekiedy zrobi kilka km i jest cisza po czym podjedzie do domu i jak samochód pracuje na wolnych obrotach wtedy po cichu zaczyna stukać.Najpierw stuka po cichu a później coraz głośniej.Do tej pory zrobione zostało:
- wymiana popychaczy
- sprawdzenie wałka
- wymiana oleju na półsyntetyk
- zmierzenie ciśnienia oleju
- dolany dodatek liqui moly na wyciszenie popychaczy
- kolejna wymiana popychaczy
- wymiana oleju na mineralny
Niestety żaden z tych zabiegów nie przyniósł pozytywnego efektu.Najdziwniejsze jest to że nie stuka cały czas.Niestety nie mamy już żadnych pomysłów co jeszcze można zrobić.
- wymiana popychaczy
- sprawdzenie wałka
- wymiana oleju na półsyntetyk
- zmierzenie ciśnienia oleju
- dolany dodatek liqui moly na wyciszenie popychaczy
- kolejna wymiana popychaczy
- wymiana oleju na mineralny
Niestety żaden z tych zabiegów nie przyniósł pozytywnego efektu.Najdziwniejsze jest to że nie stuka cały czas.Niestety nie mamy już żadnych pomysłów co jeszcze można zrobić.
Stukanie popychaczy - nic nie pomaga
Też o tym myśleliśmy jednak gdy odkręcamy wtryskiwacze podczas pracy silnika to cykanie nie cichnie.
Stukanie popychaczy - nic nie pomaga
Na razie nic się nie dzieje ale jak wiadomo uszkodzony popychacz może doprowadzić go większej demolki w silniku.No i ten metaliczny dźwięk jest trochę wkurzający...
- ja4rqu
- Gadatliwa bestia
- Posty: 635
- Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
- Lokalizacja: Okolice Przemyśla
Stukanie popychaczy - nic nie pomaga
mam to samo, w afn. Olej 15w klepie, olej 10w klepie, wymieniłem popychacze i wlałem olej 5w dalej klepie. dużo mniej ale jednak, z tym że u mnie tylko przy rozruchu. Niech wiele dobry półsyntetyk i jeździ. Minerał nie jest zbyt dobry na nasz klimat.
Stukanie popychaczy - nic nie pomaga
Tak ciśnienie sprawdzone i jest ok.Czy ja wiem czy ten typ tak ma.Ja też mam 1Z ale takich cyrków u mnie niema.
Stukanie popychaczy - nic nie pomaga
Jeszcze panowie pomyślałem czy może to byc wina filtra oleju.Filtr niby dedykowany do silnika firmy Filtron ale o filtronie rożne rzeczy słyszałem a nawet doświadczyłem gdy znajomy w koparce go założył i ciągle kontrolka oleju świeciła.
Stukanie popychaczy - nic nie pomaga
Znajomy wymienił jeszcze raz olej na taki jak ja zalałem czyli Valvoline 10w40 i na jakieś 400km był spokój.Silniczek pracował cicho jak by to był inny silnik.Niestety wczoraj problem powrócił.Znajomy wrócił z trasy gdzie ok 15km leciał autostradą ok 160-170 km/h Po powrocie do domu po ok 30min odpalił samochód i znów się zaczęło.cyk cyk cyk.potem przestało a dziś znów od razu po odpaleniu zaczęło cykac i tak cykało mniej więcej do zagrzania.Później znów z przerwami raz cykało raz nie. Sprawa jak dla mnie dziwna.Dlaczego przez 400km była cisza a teraz znów cyka to jest najdziwniejsze...
Stukanie popychaczy - nic nie pomaga
Skoro popychacze wymienione to nie ich wina.
Może byc kilka przyczyn takich dźwięków:
1. Luz na łożyskach ślizgowych wałka rozrządu
2. Luz na panewce wałka napędowego vacum
3. pompa vacum
4. Zbyt duży luz w gnieździe któregoś z popychaczy
5. Stuk metaliczny od tłoka
6. Podwieszający się zawór
7. Podwieszający się wtryskiwacz
8. Zacinający się przestawiacz kąta wtrysku
Nasuwa się pytanie, czy odgłos stukania słychać, gdy rozpędzone auto na 2, 3 biegu do ok.3 tys.rpm i puszczeniu gazu (hamowanie silnikiem) nadal stuka???
Prosze o dokładną analizę i opisanie wyniku testu.
Może byc kilka przyczyn takich dźwięków:
1. Luz na łożyskach ślizgowych wałka rozrządu
2. Luz na panewce wałka napędowego vacum
3. pompa vacum
4. Zbyt duży luz w gnieździe któregoś z popychaczy
5. Stuk metaliczny od tłoka
6. Podwieszający się zawór
7. Podwieszający się wtryskiwacz
8. Zacinający się przestawiacz kąta wtrysku
Nasuwa się pytanie, czy odgłos stukania słychać, gdy rozpędzone auto na 2, 3 biegu do ok.3 tys.rpm i puszczeniu gazu (hamowanie silnikiem) nadal stuka???
Prosze o dokładną analizę i opisanie wyniku testu.
ASV+dół ASZ, wałek 38E, pompa 11, turbo ASZ, sprzęgło G60
Stukanie popychaczy - nic nie pomaga
Sprawdzimy i jeszcze dziś napiszę co i jak.Ale tak czy inaczej nasuwają mi się dwa pytania dlaczego nie stuka cały czas oraz dlaczego nie stuka po wymianie oleju ale za każdym razem po przejechaniu na danym oleju ok 500km zaczyna stukać.To jest dla mnie najdziwniejsze.
Sprawdziliśmy z kumplem to o czym pisałeś jednak trudno to wykonać gdyż nic nie słychać.Przy mniejszej prędkości przy hamowaniu silnikiem słychać jednak przy większej nie ale to nie przez to że dźwięk znika tylko przez to ze nie jest aż tak mocno słyszalny i przy tej prędkości zagłusza go silnik.A co miało by oznaczać gdyby cykanie zanikło.
Wtryski też sprawdzaliśmy.Jak cykało to odkręcaliśmy od każdego przewód zasilający i cykanie nie zanikało.
Sprawdziliśmy z kumplem to o czym pisałeś jednak trudno to wykonać gdyż nic nie słychać.Przy mniejszej prędkości przy hamowaniu silnikiem słychać jednak przy większej nie ale to nie przez to że dźwięk znika tylko przez to ze nie jest aż tak mocno słyszalny i przy tej prędkości zagłusza go silnik.A co miało by oznaczać gdyby cykanie zanikło.
Wtryski też sprawdzaliśmy.Jak cykało to odkręcaliśmy od każdego przewód zasilający i cykanie nie zanikało.
Stukanie popychaczy - nic nie pomaga
mój znajomy miał podobny problem w mk II lecz tam miał 1.6 benzyne ale też popychacze nowe, olej i cuda jeszcze, rozwiązanie okazało się niby banalne, przeczyścił odmę, tą siatkę w pokrywie głowicy , może u Cibie będzie podobnie, warto sprawdzić
Moja kabina http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=476251" onclick="window.open(this.href);return false;
Stukanie popychaczy - nic nie pomaga
świeży olej lepiej wygłusza, dlatego czujesz poprawę po jego wymianie.
Zaobserwuje jeszcze jedną rzecz. MIanowicie, w zależności od temperatury otoczenia. Latem w gorące dni problem wystepował? Teraz przy temp. 2-7 st.C objaw częsciej występuje, a może tylko przy takich temperaturach? Stukanie nie pojawia się nigdy na zimnym silniku, ale dopiero gdy osiągnie te ok.50st. i więcej?
Musisz lepiej zweryfikować to co napisałem wyżej. Najlepiej na 2 biegu rozpędź się i zdejmij nogę z gazu czy w okolicach 2tys. rmp słychać stuki? Wiem, że będą mało słyszalne, ale jeśli będą to jest ważne. Dopóki silnik nie zejdzie do 1500obr i niżej to pompa nie poda paliwa.
Jeśli stuki będą poniżej 1500rpm to pompa podaje już paliwo.
Przeanalizuj dokładnie moją wypowiedź i napisz spostrzeżenia.
Zaobserwuje jeszcze jedną rzecz. MIanowicie, w zależności od temperatury otoczenia. Latem w gorące dni problem wystepował? Teraz przy temp. 2-7 st.C objaw częsciej występuje, a może tylko przy takich temperaturach? Stukanie nie pojawia się nigdy na zimnym silniku, ale dopiero gdy osiągnie te ok.50st. i więcej?
Musisz lepiej zweryfikować to co napisałem wyżej. Najlepiej na 2 biegu rozpędź się i zdejmij nogę z gazu czy w okolicach 2tys. rmp słychać stuki? Wiem, że będą mało słyszalne, ale jeśli będą to jest ważne. Dopóki silnik nie zejdzie do 1500obr i niżej to pompa nie poda paliwa.
Jeśli stuki będą poniżej 1500rpm to pompa podaje już paliwo.
Przeanalizuj dokładnie moją wypowiedź i napisz spostrzeżenia.
Ostatnio zmieniony pn gru 16, 2013 19:44 przez banshee12, łącznie zmieniany 1 raz.
ASV+dół ASZ, wałek 38E, pompa 11, turbo ASZ, sprzęgło G60
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 28 gości