SWAP silnika 1.9TDI z passata B6???do MK3 GTI TDI???

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

SWAP silnika 1.9TDI z passata B6???do MK3 GTI TDI???

Post autor: Igor1 » sob cze 24, 2006 19:45

Moj brat miał zamiar wymienic silnik w swoim GTI TDI bo zonka urwała mu wczesniej miske i troszke go przetarła i autko pali olej. Dzwonił ze remont to ok 2000 tys, silnik tez od 2500 ale jest teraz w Szwecji i ma do kupienia Passata 1.9 TDI z 2004r. walnął w niego z tyłu TIR 3 osoby kaput, tylni bagaznik jest za przednimi siedzeniami, przód jak nowy autko pali silnik miodzio przebieg 18 tys km, skrzynia ok 6 -biegów czy mozna go z całą elektronika chodzo o kompa przełożyc do Golfa MK 3 TDI, zrobic kompletna podmiane? Da radę? Autko wyjdzie ok 2800 tys zł wiec sie opłaca dla samego silnika i osprzetu- co myslicie da rade. Chyba leprza to alternatywa niz remont?



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » sob cze 24, 2006 19:51

Jesli sie da to jest to alternatywa wyrabista - ale skoro do MK2 wszedl silnik TDI 130KM z osprzetem to dlaczego do mk3 nie wejdzie?

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob cze 24, 2006 19:54

Gitner pisze:Jesli sie da to jest to alternatywa wyrabista - ale skoro do MK2 wszedl silnik TDI 130KM z osprzetem to dlaczego do mk3 nie wejdzie?

Pozdro
Gitner
mk2 to inna bajka i rzeźba... ale jestem ciekaw czy w przypadku wymiany 1.9 TDI na 1.9 TDI PD to będzie prawie bezbolesny swap?

oczywiście jeśli sie ma takiego dawce jak kolega: czyli silnik, skrzynia, wiązkiel., everything ?



Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » sob cze 24, 2006 19:57

No właśnie czy da rade czy nie kupować czy remontować żeby nie zostać z wrzodem, autko wcześniejsze miało symbol GTI i miało 110 KM wieć przy 130KM chyba nie trzeba będzie przerabiać zawiechy? W sumie szkoda kupować cos innego jak autko ma nabujane na budzie MK3 tylko 110 tys km nowy silnik i zeby wszedł tamten ze skrzynia to by było fajnie. Ale wydaje mi się że te z pompowtryskiwaczami są głośniejsze i nie obejdzie sie bez dodatkowego wygłuszenia. Jakie są wasze opinie?

[ Dodano: Sob Cze 24, 2006 20:15 ]
Dzwoniłem przed chwilą do kolegi do nieautoryzowanego serwisu vw i powiedzieli ze da rade nawet skrzynia podejdzie tylko zawieszenie silnika trzeba bedzie przerobic i filtr powietrza, ponoc troche dłubaniny z elektroniką nawet klime przełożą i nie bedzie problemu bo w MK3 jest elektroniczna. Najwiekrzy problem wiazki bo w pasku ponoc cos mówili ze sa takie co jednym przewodem idzie kilka sygnałow ale jesli chodzi tylko o silnik to tylko te przełożą i bedzie ok. Nie wiem o czym mówili ale brzmi dziwnie. Cała operacja zakończy się 3800 wraz z nowym silnikiem skrzynia i elektroniką i przełożeniem- Trochę dużo co myslicie :crazy:



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob cze 24, 2006 20:53

igor - nawet ja sie nie zdecydujesz to mysle że tego dawce bez problemów sprzedasz - może nawet tu na forum :P

wiesz jakie oznaczenie silnika?

no i pytanie czy na skutek tak masakrystycznego dzwona nie powstały jakies mikropeknięcia w silniku ? tego bym się obawiał... gdzies o tym słyszałem..



Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » sob cze 24, 2006 21:00

Właśnie o tym myślałem ale nawet poduszki pod silnikiem i skrzynia ok, odcieliśmy pogięty tłumik podłączyliśmy paliwko i chodził juz 2 razy po 2 h, żadnych błędów, w oleju brak wody w wodzie brak oleju i chodzi jak zegarek nawet żadnych wibracji w środku mimo braku tyłu :jezor: to może ok???



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob cze 24, 2006 21:06

Igor1 pisze:Właśnie o tym myślałem ale nawet poduszki pod silnikiem i skrzynia ok, odcieliśmy pogięty tłumik podłączyliśmy paliwko i chodził juz 2 razy po 2 h, żadnych błędów, w oleju brak wody w wodzie brak oleju i chodzi jak zegarek nawet żadnych wibracji w środku mimo braku tyłu :jezor: to może ok???
no to nie zastanawiaj się pakuj ten silnik - po swapie do tunera na dobry program i zestrojenie całości i maszynka bedzie hulać aż miło :okej:



Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » sob cze 24, 2006 21:10

Oznaczenie silnika jeśli dobrze popatrzyłem AVF- więc jaki to silnik?

[ Dodano: Sob Cze 24, 2006 21:12 ]
To da rade coś z niego wydusić bez straty trwałości- nachulane ma 18 tys km?? ALe jak go wzmocnie to czy wytrzyma to MK3 czy nie bedzie sie dziwnie zachowywał???

[ Dodano: Sob Cze 24, 2006 21:47 ]
Silnik wygląda tak. Ze względu na drastyczne zdjęcia tyłu-dużo krwi nie zamieszczam zdjęć calego auta ze względu na szacunek dla osób które jechały nim z tyłu. Ciekawe co mogę przełożyć ze środka do Mk3 zaraz wrzuce zdjęcie jak wygląda środek w pasku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob cze 24, 2006 22:36

AVF - 130 km PD

softem bezpiecznie zrobisz 150 km..bez zadnego uszczerbku na silniku

spoko mk3 bedziej jeździł !! no problem - ludzie tu mają mk3 150 km z silnika 1Z wyduszone i śmigają

[ Dodano: Sob Cze 24, 2006 22:38 ]
zresztą ja mam obecnie w AFN-ie wyższe parametry niż AVF w serii i jeżdże...i jeszcze mi mało :P



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » sob cze 24, 2006 22:45

...i jeszcze mi mało
:food: :food: :food: :food:



Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » sob cze 24, 2006 22:52

Czytałem ze mozna je podkrecic max na 177KM bez nadmiernego dymienia i spadku trwałosci przy tym przebiegu mozna zarysykować. Ciekawe jakby wtedy MK3 sie bujał i jeszcze skrzynia 6 b.

[ Dodano: Sro Cze 28, 2006 20:16 ]
Silnik wciągnełem sam, brat sprzedał auto w takim jak jest stanie. Silnik juz mi sie przekłada + małe wzmocnienie do 177KM. Moje pytanko, mam cały przód passata B6-poniższe zdjecie. Czy cos ze środka mogę przerzucić do swojego MK3, mój jest w idealnym stanie środek jak nowy w MK3 ale w pasku o wiele fajniejszy ale czy macie jakieś pomysły?

[ Dodano: Czw Cze 29, 2006 18:05 ]
Zdjęcie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony czw cze 29, 2006 18:14 przez Igor1, łącznie zmieniany 1 raz.



TDI_GOLF_FUN
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw cze 29, 2006 18:02
Lokalizacja: Stargard Szcz

Post autor: TDI_GOLF_FUN » czw cze 29, 2006 18:13

Widziałęm Twojego Golfa w serwisie na Mierzynie koło Szczecina, fajnie chłopaki się przy nim uwijają. Silniczek super, widzę że męczą się z ta skrzynia 6-b ale juz dzisiaj stroją, pytałem to ponoć masz mieć 177KM, przy silniku standard 130KM to dobra opcja nie za mało i nie za dużo w sam raz a silniki 130Km maja wzmacniane korbowody wiec z trwałościa i przy tym przebiegu 18tyskm to pomykasz wiele lat. Widziałem Twoj stary silnik-chetnie go kupie:))) :food: Zastanawiam sie czy Ci przerzuca z tego fajnego passacika jakies systemy, ciekawe jak przy tej mocy i przy momencie obrotowym 404Nm bedziesz ruszac:))) Ale przy spalaniu srednim6,1l i takie osiagi pozazdrościć. Ponoć osiagi ok 7,7s do 100Km/h ale bez wiekrzych kół nie dasz rady z trakcja. Takie moja rada.
Passat był super :bigok:



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw cze 29, 2006 18:48

TDI_GOLF_FUN pisze:przy momencie obrotowym 404Nm
graty jeszcze dobrze nie przełozone ale juz wiadomo ze bedą 404 niutki :) :P
TDI_GOLF_FUN pisze:silniki 130Km maja wzmacniane korbowody wiec z trwałościa i przy tym przebiegu 18tyskm to pomykasz wiele lat
na pewno ...
TDI_GOLF_FUN pisze:Zastanawiam sie czy Ci przerzuca z tego fajnego passacika jakies systemy
może hamulce ? :)



kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » czw cze 29, 2006 18:52

jest tam elektryczny przycisk otwierana tylnej klapy?? poszukuje, wiem że z passata, ale nie wiem czy nie ze starszego, pokaż foto jak możesz



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości