Pali tylko gdy ma ponad 3/4 zbiornika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sebool12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 20:37
Lokalizacja: Szczerców
Kontakt:

Pali tylko gdy ma ponad 3/4 zbiornika

Post autor: sebool12 » wt cze 24, 2014 20:16

Witam

Znajomy ma Audi A4 1.9 TDI 130km AWX i ma problem polegający na tym, że auto pali tylko wtedy gdy ma ponad 3/4 zbiornika paliwa, w innym wypadku b.cięzko pali albo w ogóle.
Co może być przyczyną? Pytam ponieważ, po zaprowadzeniu do pierwszego specjalisty stwierdził, że ma wykończony całkowicie jeden wtrysk, a reszta ledwo zipie :shock: I jak chce to może mu dać wykresy z jakiegoś tam testu.
Nie znam się na tym jakoś mega, ale wydaje mi się, że nie ma szans aby to była wina wtrysków (przy takich objawach) bardziej coś z odpowietrzaniem lub z pompą, ale czekam na Wasze wypowiedzi.


Golf III 3D 1.9 TDI 1Z '95 ROLLING STONES
italiano_83 pisze:Podstawa to gnój nie ma gnoju nie ma mocy :bajer:
:los2:

indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

Re: Pali tylko gdy ma ponad 3/4 zbiornika

Post autor: indyczes » czw cze 26, 2014 08:35

Na początek należy sprawdzić pompę paliwa w baku.
Pozdr.



Awatar użytkownika
sebool12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 20:37
Lokalizacja: Szczerców
Kontakt:

Pali tylko gdy ma ponad 3/4 zbiornika

Post autor: sebool12 » czw cze 26, 2014 10:36

Zapomniałem dopisać, że jak auto ma wyżej przód to też nie zapala


Golf III 3D 1.9 TDI 1Z '95 ROLLING STONES
italiano_83 pisze:Podstawa to gnój nie ma gnoju nie ma mocy :bajer:
:los2:

lukas1305
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt lis 07, 2008 11:46
Lokalizacja: Gliwice

Re: Pali tylko gdy ma ponad 3/4 zbiornika

Post autor: lukas1305 » czw cze 26, 2014 14:20

indyczes pisze:Na początek należy sprawdzić pompę paliwa w baku.
Pozdr.
Witam.Podepne sie(...) i chciałem zapytać odnośnie pompki w baku....,ostatnie tankowania zauważyłem,ze jak jest mniej jak pół baku paliwa to jak po dłuższym postoju przekręcam kluczyk to słychać z tyłu(z baku chyba) takie zabulgotanie(szum nie wiem jak to po polsku ;-) nazwać) wprawdzie pali od strzału czy to po dłuższym postoju czy krótszym i gorący czy zimny ,jednak mam pytanie czy ta ew. pompka w baku może mieć objaw powolnego padania czy jak sie piepszy to odrazu siada?

.........dodam,że jak mam pełny bak to przed rozruchem jest cisza i niczego nie słychać.



Awatar użytkownika
research1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
Kontakt:

Pali tylko gdy ma ponad 3/4 zbiornika

Post autor: research1 » czw cze 26, 2014 15:00

lukas1305, ja mam tak samo w swoim golfie i jest to prawidłowe działanie pompy.



lukas1305
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt lis 07, 2008 11:46
Lokalizacja: Gliwice

Re: Pali tylko gdy ma ponad 3/4 zbiornika

Post autor: lukas1305 » czw cze 26, 2014 19:31

Dziękuje za info.

Pozdrawiam.



CFC77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw kwie 17, 2014 17:00
Lokalizacja: Podlaskie

Pali tylko gdy ma ponad 3/4 zbiornika

Post autor: CFC77 » pt cze 27, 2014 19:31

Ostatnio czyściłem pływak w baku. Było tam pełno szlamu. Kolega miał podobnie w Sharanie. Zapowietrzał mu się przy 1/2 baku. Trzeba po prostu wyjąć, wyczyścić i powinno latać



markan02
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: śr paź 28, 2009 16:23

Pali tylko gdy ma ponad 3/4 zbiornika

Post autor: markan02 » wt lip 29, 2014 22:02

Witam


Podepnę się pod temat, gdyż również mam podobny problem. Problem wygląda w ten sposób, że jeżeli mam mniej niż 3/4 paliwa w baku a stanę przodem wyżej to paliwo schodzi z powrotem do zbiornika. Założyłem zawór zwrotny między filtrem a VACU na zasilaniu i niestety problem nie zniknął, gdyż jak się okazało paliwo schodzi nadmiarem (powrotem do zbiornika). Efekt taki występuje tylko wtedy gdy stanę przodem wyżej niż tył. Czym może być to spowodowane ?

Samochód to MK4, silnik AJM (bez pompy paliwa w baku)


Obrazek

kornat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 17:29
Lokalizacja: Podkarpacie

Pali tylko gdy ma ponad 3/4 zbiornika

Post autor: kornat » śr lip 30, 2014 10:47

markan02, wyczyść smoka w baku. Jakbyś potrzebował instrukcji
http://www.toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=8690" onclick="window.open(this.href);return false;



markan02
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: śr paź 28, 2009 16:23

Re: Pali tylko gdy ma ponad 3/4 zbiornika

Post autor: markan02 » śr lip 30, 2014 11:13

witam

zapomniałem wspomnieć, że smok czyściłem. Sprawdziłem też zaworki zwrotne w smoku. Od powrotu zaworek jest sprawny, natomiast od zasilania padł, temu też został założony zaworek między filtrem a VACU.


Obrazek

kornat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 17:29
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Pali tylko gdy ma ponad 3/4 zbiornika

Post autor: kornat » śr lip 30, 2014 11:19

markan02 pisze:został założony zaworek między filtrem a VACU.
ale jak między filtr a pompę podciśnienia?



markan02
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: śr paź 28, 2009 16:23

Pali tylko gdy ma ponad 3/4 zbiornika

Post autor: markan02 » śr lip 30, 2014 11:55

tak, na przewodzie zasilającym między filtrem a tandem pompą.
Czy to że paliwo ucieka nadmiarem może być skutkiem uszkodzonych uszczelniaczy ? (dawki według waga są bardzo dobre)


Obrazek

Awatar użytkownika
sebool12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 20:37
Lokalizacja: Szczerców
Kontakt:

Pali tylko gdy ma ponad 3/4 zbiornika

Post autor: sebool12 » śr lip 30, 2014 12:16

U znajomego okazał się jeden całkowicie zużyty wtrysk. Wymienił ten jeden na inny regenerowany i problem znikł


Golf III 3D 1.9 TDI 1Z '95 ROLLING STONES
italiano_83 pisze:Podstawa to gnój nie ma gnoju nie ma mocy :bajer:
:los2:

markan02
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: śr paź 28, 2009 16:23

Pali tylko gdy ma ponad 3/4 zbiornika

Post autor: markan02 » śr lip 30, 2014 19:44

zrobiłem taki test, że założyłem zaworek zwrotny na przewodzie nadmiarowym (odpływowym) przed filtrem w kierunku zbiornika (wiadomo, że aby zaworek przepuścił paliwo potrzebne jest odpowiednie ciśnienie) i jak ręką odjął. Paliwo nie ucieka już nadmiarem do zbiornika, lecz pojawił się przy tym inny problem. Wzrosło dosyć mocno spalanie. Kurde już nie wiem co robić :) od pewnego mechanika usłyszałem że jest to wina uszczelniaczy pompek. W diesel serwisie w Zasani (woj. małopolskie) za taką usługę powiedzieli mi 500 zł, przy czym nie mam pewność że to na pewno uszczelniacze.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 100 gości