Strona 1 z 1

Przestawiony rozrząd? GOLF III 1.9 TD AAZ 93r.

: pt lis 28, 2014 17:40
autor: patrycjusz_m
Jako że jest to mój pierwszy post to na wstępie witam wszystkich..

Od razu zaznaczam że jestem laikiem w temacie motoryzacji.Ale już wielu rzeczy się dowiedziałem czytając wasze posty. :-)

Problem-jak w temacie.Kilka miesięcy temu kupiłem golfika.Ze względu na brak wiedzy,podstawowe czynności po zakupie samochodu(wymiana filtrów,rozrządu) zleciłem koledze-mechanikowi.I jako nieświadomy przez te kilka miesięcy jeździłem sobie i pozornie wszystko było ok...Zacząłem coraz więcej czytać m.inn. o problemach jakie występują w tych modelach...
1)U mnie drgania kierownicą na biegu jałowym przy obrotach rzędu ok.900 obr/min. przy 1000 obrotów problem znika(temat wielokrotnie wałkowany,rozwiązaniem może być podkrecenie obrotów na pompie wtryskowej.OK)
2)Delikatne bulgotanie z pod jednego wtryskiwacza(wykręcenie,sprawdzenie,czyszczenie ew.regeneracja.OK)
3)Najważniejsze..Z braku zajęcia postanowiłem sobie obejrzeć rozrząd.I to co mnie zdziwiło i dało do myślenia przedstawiam na zdjęciach poniżej..Pomiędzy znacznikami na kole wałka rozrządu jest 18 zębów,natomiast na kole pompy wtryskowej-14.Czy to jest normalne,można z tym jeździć?I jak ewentualnie to naprawić?.......Jeśli to istotne to koło pasowe wału nie ma luzów.PozdrawiamObrazekObrazek

Przestawiony rozrząd? GOLF III 1.9 TD AAZ 93r.

: pt lis 28, 2014 19:13
autor: bzdzioch1
Zostaw kolego te zęby w spokoju... uzyj blokady do pompy, wałka rozrządu wał na znak ustaw i wtedy patrz czy jest dobrze.. :hmm:

Przestawiony rozrząd? GOLF III 1.9 TD AAZ 93r.

: pt lis 28, 2014 21:35
autor: munior
bzdzioch1 pisze:Zostaw kolego te zęby w spokoju... uzyj blokady do pompy, wałka rozrządu wał na znak ustaw i wtedy patrz czy jest dobrze.. :hmm:
Dokładnie ...skąd wytrzasnąłeś tą metodę na liczenie zębów :panna: zamach na znak ,blokada w koło pompy i wałek rozrzadu i to jest jedyna metoda ...a kąt wtrysku sprawdzamy "na zegar" jak mieści się w przedziale 0,9 -1mm to zostawiamy ...bo po kazdej wymianie paska w td czy d ,kąt się zawsze rozjedzie ...w tdi komputer trochę poprawi ,ale też dopiero jak już odpali,bo statycznego kąta,który jest ważny przed odpaleniem , też nie poprawi ...w td i d nie poprawi żadnego ,bo kompa nie ma ,więc kąt musi być idelanie ustawiony mechanicznie :hmm:

Re: Przestawiony rozrząd? GOLF III 1.9 TD AAZ 93r.

: sob lis 29, 2014 12:55
autor: patrycjusz_m
Dzięki Panowie za poradę.Tak jak już pisałem jestem zielony w temacie.A z tymi znakami to błędnie wywnioskowałem czytając niektóre posty na ten temat.....W poniedziałek posprawdzam.Pozdrawiam