Duże spalanie 1.9 TDI 90 KM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Miodsoon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz sty 25, 2015 23:44

Duże spalanie 1.9 TDI 90 KM

Post autor: Miodsoon » pn sty 26, 2015 13:31

Witam wszystkich forumowiczów, mam problem ze swoim golfikiem MK4 1.9 TDI 90 KM. Kupilem go 2 miesiace temu i spalanie wynosi 10-11 litrow w miescie, a w trasie 8-10 przy predkosci 120 km/h. Czy ktos miał równiez taki problem? z checia poczytam cos o tym wg. was przed podlaczeniem go do komputera, bo troche takie spalanie mnie nie kreci a tymczasowo nie mam az takich funduszy zeby bawic sie w zgadywanki mechanikow (jak wiadomo czesto zaczynaja najpierw od sondy, potem inne bzdety i dopiero za 6 razem trafia co to bylo a ja za nic zaplace tyle co za ladne alusy:) ) Oczywisnie nie kupilem złomu, na przeglądzie wyszla tylko tuleja z tylu po stronie pasazera wiec nie bylo tak strasznie :) Czekam na wasze odpowiedzi i Pozdrawiam : )



Awatar użytkownika
adiq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: sob mar 02, 2013 20:08
Lokalizacja: Łódź

Duże spalanie 1.9 TDI 90 KM

Post autor: adiq » pn sty 26, 2015 14:18

bez Vaga będzie cieżko zdiagnozować Twój problem, możesz mieć walnięty przepływomierz,może źle ustawiony kąt wtrysku. Najlepiej odżałuj 20 zł i podłącz kompa.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Duże spalanie 1.9 TDI 90 KM

Post autor: munior » pn sty 26, 2015 19:31

Miodsoon pisze:spalanie wynosi 10-11 litrow w miescie, a w trasie 8-10 przy predkosci 120 km/h.
Pytanie jak mierzysz to spalanie ? bo jak po wskazaniach wskażnika ,to niestety głupoty wychodzą
:hmm: Nie ma takiej opcji żeby tyle spalił ,nawet rozregulowany 1,9 tdi na pompie ...jedyna opcja to wyciek,albo hardcorowa dawka paliwa ,ale wtedy zawsze dymi na czarno nie przepalonym paliwem ...może być też uszkodzony czujnik temp. płynu dla kompa ,a według wskazań z tego czujnika ,jest regulowana dawka paliwa
Miodsoon pisze: nie mam az takich funduszy zeby bawic sie w zgadywanki mechanikow (jak wiadomo czesto zaczynaja najpierw od sondy
Żadna sonda nie występuje w tym modelu ,także jakby ci ktoś ''zaczął od sondy'' ,to szybko od niego uciekaj :chytry:
adiq pisze:możesz mieć walnięty przepływomierz
Przy "walnietej " przepływce nigdy nie spala za dużo ,bo zwykle niesprawna przepływka tnie dawkę paliwa i zamula auto ,co wyrażnie daje się odczuć ...Kąt wtrysku można sprawdzić ,i przy okazji dawkę paliwa ,choć ja bym się przyjrzał weżykom przelewowym przy wtryskiwaczach.Kat wtrysku w tdi ,po odpaleniu jest "poprawiany " przez ecu ,wiec mała różnica w wartości kąta ,nie ma zbyt wielkiego wpływu na spalanie i o ile dobrze odpala zimny ,to kąt nie moze być przyczyną


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Duże spalanie 1.9 TDI 90 KM

Post autor: Haki » pn sty 26, 2015 22:16

Miodsoon, jak sprawdziłeś , że tyle spala ? wg wskazań za zegarach ?

nawiasem mówiąc -- mógłbyś coś więcej napisać o aucie --- rok - kod silnika -- jakie zegary etc ...

od siebie dodam też mam AGR 90 koni ... których już pewnie kilka uciekło --- przy 120km/h jadąc do CRO autostradą - pokazanie na kompie 5.4l/100km .....


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Duże spalanie 1.9 TDI 90 KM

Post autor: przemlin » śr sty 28, 2015 20:30

Ciekawe ile dał za auto... ,Najtaniej zacząć od wymainy termostatu jeśłi sie nie dogrzewa /to czy sie dogrzewa sprawdzisz podłączając kompa bo odczyt z deski to różnie bywa'/Sprawdz hamulce czy nie blokuja, podnies auto i zakrec kołami , powinny sie swobodnie krecić,nie zwalnia ci auto z górki??? Sprawdz czy masz szczelny dolot. Jak sa slady oleju na rurach do turbiny to jest nieszczelny, tak samo intercooler przy zderzaku na dole z prawej strony. Wszsytkie te rzeczy wpływają na spalanie.

A jak auto reaguje na gaz??? Żwawo czyli lekkie dotkniecie i przyspiesza czy trzeba mocniej cisnąć??


To ze na diagnostyce powiedzeli ze tylko tuleja z tyłu do wymainy to nie znaczy ze sie znaja.. ile razy było tak ze coś stuka a mechanik mówi ze wszystko ok panie jezdzij az sie rozpadnie wtedy zrobimy. Generalnie możesz niezłą kase wtopić zanim dojdziesz co jest dlatego podstawa to dobry mechanik



Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

Duże spalanie 1.9 TDI 90 KM

Post autor: VW_seller » czw sty 29, 2015 09:17

Miodsoon, dobrze jak byś logi zrobił ,ale sądze ,że to może być tylko przepływka padnieta .


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

Miodsoon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz sty 25, 2015 23:44

Re: Duże spalanie 1.9 TDI 90 KM

Post autor: Miodsoon » sob sty 31, 2015 01:40

rok 98, przebieg 295 500

Wlasnie z tym gazem to jest tak ze na poczatku troche ciezko idzie, dopiero przy 3 tys obrotów leci, na poczatku przy ruszaniu mi czasem gasł gdzie na prawde mialem wiele samochodów (wiekszosc benzyniakow) i mi nie gasly, poprostu czasem( chyba) sie dławi, na jałowym czesto obroty faluja lekko ale są odczuwalne. Co do spalania 10-11 to wyliczone tak ze zatankowalem od rezerwy(odrazu okazanej) 11.36 litra i zrobilem na tym 101 km :) (oczywiscie samochodu nie katuje, nie mam serca katować żadnej maszyny). Dziekuje za odpowiedzi i pomoce, niedlugo mysle się z tym wybrać tylko musze znaleźć czas na to :)

PS dla ciekawskiego użytkownika, za auto dałem troche mniej niz jest warte bo od "bliskich znajomych", wszystko bylo wymieniane na czas (fakturki mam), wydaje mi sie ze sami nie wiedzieli ze tyle pali ponieważ w zime stal w garażu, a w okresach "bez sniegowych" jezdzony byl mało bo to nie był jedyny samochód : )



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Duże spalanie 1.9 TDI 90 KM

Post autor: Haki » sob sty 31, 2015 09:50

Miodsoon, kilka rzeczy

1- najważniejsza - LOGI STATYCZNE I DYNAMICZNE

2 - Świece sprawdzić - nawet jak iskrzą po zapodaniu plusa z aku -- to wymień

3 - falowanie - szarpanie - brudny nastawnik

4 - kat pewnie już dawno zawalony

5 - to samo co wyżej - EGR i dolot

6 - kup dobrej jakości filtr powietrza i paliwa ( KNECHT - MAHLE )

7 - sprawdź czy wszystko jest szczelne - demontaż osłony na silniku i popatrz czy nigdzie nie ma wycieków oleju napędowego

8 - nie wiem skąd jesteś - bo gdybyś był z Wrocka - chętnie bym pomógł wykonać logi ...

DO DZIEŁA ZATEM >>>> :pub:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

Duże spalanie 1.9 TDI 90 KM

Post autor: VW_seller » sob sty 31, 2015 10:00

Haki,

troche rozwine.. nie to żebym sie czepiaj ale mam takie sugestie :)
1. ok
2. co jak iskrzą to są nie dobre ? , a z wymianą jeśli nikt dawno nie ruszał można sobie kłopotu narobić ,jeśli iskrzą to nie ruszać no bo poco ?
3.falowanie - szarpanie - brudny nastawnik .... nie zawsze ..... nastawnik może być wyczyszczony a dalej będzie szarpać i co potem ? ..... wżer na tłoczku lub rysa i tez będzie szarpać ( po za AAZ- etowskimi pompami ,tam były rysy na tłoku a nic nie szarpało )
4. moze być zawalony ale do jazdy co dziennej lepiej go przedmuchac i zostawić ,chyba ,że w planach jakieś mody i lubi się miec troche głośniej w kabinie ( turbo bardziej gwiżdze ....zależy od stanu )
5.fakt może być przytkany syfem ,do wyczyszczenia jednak ja egr-a bym zostawił na zime ( lepiej sie rozgrzewa silnik )
6.filtr powietrza bez znaczenia ,sprawdzałem firmy od A do Z nic szczególnego nie zauważyłem po za wydaniem wiecej kasy na bardziej markowy do 50zł . za hinola płaciłem 8zł.... filtr paliwa wystarczy filtrona ,dobre i tanie .szkoda przepłacać za inne wynalazki ( tez sprawdzone w wielu autach.

ps : jest zimno , mi też pali teraz o 1.5 wiecej czyli około 6.5l na 100km ,koledze w AHF tak samo i ma wszystko jak i ja sprawne.
najważniejsze w tdi co ma do spalania to przepływka ,jak zabrudzona lub padnieta będzie palił jak smok ,jeszcze też zależy jak sie jezdzi ,bo 9L może spalić tdi nawet alh jak sie dobrze wciska pedał gazu :satan: :helm:


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Duże spalanie 1.9 TDI 90 KM

Post autor: Haki » sob sty 31, 2015 10:23

VW_seller,

punkt 2 - u mnie iskrzyły wszystkie -- po wyciągnięciu na stół -- i podłączeniu pod AKU --- tylko 1 się zagrzewała ... reszta - mogłeś końcówki w paluchach trzymać ..


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

Duże spalanie 1.9 TDI 90 KM

Post autor: VW_seller » sob sty 31, 2015 10:39

to dziwne .zazwyczaj jak iskrza to sa ok :blush:


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Duże spalanie 1.9 TDI 90 KM

Post autor: Haki » sob sty 31, 2015 10:43

VW_seller, Owszem -- przewodzą prąd ... ale z grzaniem nie mają już wiele wspólnego ...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 66 gości