2.0 TDI proszę o opinie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

psc1990
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pt cze 06, 2014 17:28

2.0 TDI proszę o opinie

Post autor: psc1990 » ndz lut 15, 2015 09:27

Witam! Chciał bym się dowiedzieć czy to prawda że w 2.0 pękają głowice, lecą dwumasy, wtryski lecą i pompy oleju się zacierają ?? Czy prawdą jest to że auta wyprodukowane od 2007 roku nie posiadają już tych wad ?



simer17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pn wrz 03, 2012 18:39
Lokalizacja: Tarnów

2.0 TDI proszę o opinie

Post autor: simer17 » ndz lut 15, 2015 10:31

Nie wiem jak jest u innych, ale moja siostra ma passata 2.0 tdi 2008 rok od roku czasu, jak na razie jeździ bez awarii....



indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

Re: 2.0 TDI proszę o opinie

Post autor: indyczes » ndz lut 15, 2015 10:52

psc1990 pisze:Witam! Chciał bym się dowiedzieć czy to prawda że w 2.0 pękają głowice, lecą dwumasy, wtryski lecą i pompy oleju się zacierają ?? Czy prawdą jest to że auta wyprodukowane od 2007 roku nie posiadają już tych wad ?
Jak najbardziej prawda. Unikać należy jak ognia :hmm: :hmm: .



Awatar użytkownika
pawel.GTI
Volkswagen FAN
Volkswagen FAN
Posty: 226
Rejestracja: śr wrz 15, 2010 13:31

2.0 TDI proszę o opinie

Post autor: pawel.GTI » ndz lut 15, 2015 10:59

Z tymi 2.0 TDI to jest loteria. Powszechna informacja to, że pierwsze do 2007 2.0 miały właśnie problemy z głowicami. Pękały albo " obsiadały " głownie te 16 zaworowe. Głownem problemem tego silnika to jednak zacierające się pompy olejowe, wiadomo czym się to kończy. Jednak wracając do tej loterii , kolega miał w audi a3 początkowe 2.0 TDI to właśnie z wadami. Zrobił przez kilka lat 150 tysiaków bez najmniejszych problemów. Tylko eksploatacja. Wszystko zależy na jaki egzemplarz trafisz :)



psc1990
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pt cze 06, 2014 17:28

2.0 TDI proszę o opinie

Post autor: psc1990 » ndz lut 15, 2015 11:07

a czy może ktoś polecić jakiś silnik 2.0??



Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

2.0 TDI proszę o opinie

Post autor: stefano189 » ndz lut 15, 2015 12:45

weź 2,0 TDI na common railu. Mniej awarii. Np. 2,0 TDI CR 170 PS kod silnika CAHA. Kuzyn ma od kilku lat. Wypruł DPF, zrobił sofa i śmiga aż miło :D


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

2.0 TDI proszę o opinie

Post autor: Kamel » ndz lut 15, 2015 23:42

psc1990 pisze:Chciał bym się dowiedzieć czy to prawda że w 2.0 pękają głowice, lecą dwumasy, wtryski lecą i pompy oleju się zacierają ??
Pompy - zgadza z tym tylko wyjątkiem, że tyczyło się to silników wzdłużnych montowanych m.in. w Passatach B6, Audi A4, itp.
W A3, Leonie czy Golfie były poprzeczne..
Głowice - a i owszem, przy czym nie udowodniono, że w 2007 zostało to poprawione (problemu doszukiwałbym się raczej w cofanych licznikach "na życzenie" klientów)..
Dwumasy - lecą tak samo jak i przy innych silnikach, w zależności czy ktoś umie jeździć czy zajeżdżać..
Pompowtryski - owszem, przy czym wadliwe Siemensy były (i są) objęte akcjami serwisowymi, więc za free są wymieniane w ASO. Inne niedomagania to raczej wina paliwa, a nie osprzętu.

psc1990 ryzyko trafienia na wadliwy egzemplarz występuje zawsze, niezależnie czy będzie to 1,9 TDI, 2,0 TDI czy 2,0 TFSI. Weź również pod uwagę, że wiele mitów i opowiastek wychodzi z ust mechaników, którzy wolą naprawiać stare, "przerobione" 1,9 TDI niż "uczyć się" 2,0 TDI.
pawel.GTI pisze:Z tymi 2.0 TDI to jest loteria.
Zgadza się..
pawel.GTI pisze:Głownem problemem tego silnika to jednak zacierające się pompy olejowe, wiadomo czym się to kończy.
Również się zgadza, ale... - tak jak już wspomniałem..
indyczes pisze:Jak najbardziej prawda. Unikać należy jak ognia
A miałeś/użytkowałeś?
Czy może tylko słyszałeś, że kolega ojca szwagra wujka opowiadał, że siostra babci ciotki dziadka mówiła...?

Swoim 2,0 TDI jeżdżę coś ok. 2,5 roku (zrobiłem ok. 40.000 km) i poza wymianami eksploatacyjnymi (rozrząd, olej, inne płyny, filtry) wymieniłem rozrusznik (przy ok. 125.000 km) i klapę gaszącą (przy ok. 140.000 km).
Pomału nastawiam się psychicznie do wymiany dwumasy i turbiny, ale jako, że elementy te najzwyczajniej w świecie się zużywają to nie należy traktować ich jako wadliwe, a jedynie wyeksploatowane :bigok:


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

2.0 TDI proszę o opinie

Post autor: stefano189 » pn lut 16, 2015 00:30

Kamel pisze:Pomału nastawiam się psychicznie do wymiany dwumasy i turbiny, ale jako, że elementy te najzwyczajniej w świecie się zużywają to nie należy traktować ich jako wadliwe, a jedynie wyeksploatowane :bigok:
popatrz Panie Kamel, do czego doprowadzili księgowi. Przymierzasz się do wymiany elementów w swoim aucie, przy takim przebiegu, przy którym kiedyś np. AFN był dopiero dobrze dotarty. Wszystkie nowe elementy są projektowane żeby wytrzymały np. 250000 km i na szrot. Już nie będzie nigdy takiego przypadku, który znam osobiście -> passat B4 tdi 90 PS. 635000 km raz wymienione sprzęgło. Wtryski, pompa, turbo ORYGINALNE. Aż się łezka w oku kręci.

A wracając do tematu, wujek ma służbową octavkę II 2,0 TDi PD 140 PS i już 2 raz dwumasa do wymiany, pomimo że auto prawie nie zjeżdża z autostrady. Przelot 320000 km. Biegi wujek zmienia gładko, nie uprawia PSJ, bo z nim ciut jeździłem. Pompkę jedną szlag trafił, wymienili na gwar. Pozostałe 3 się jakoś trzymają, ale Bipy są coraz gorsze. Nie długo będzie trzeba wymienić. Głowica o dziwo trzyma się dzielnie. Olej źre :bajer: około 300 ml/1500 km, 5w-30. Czyli tu nie ma tragedii. Egr trzeba było czyścić, na razie odpukać działa. Auto 90% czasu ma zapięty 6 bieg i 160-170 na blacie, więc różowo też nie jest. Ale mimo tego wolałbym CR. Pomimo że wersje 170 PS mają wtryski piezo i trochę elementów jest droższych niż do 2,0 PD, to lepiej CR z oczy patrzy. No i z rana nie młóci jak worek z orzechami, tylko pełna kulturka pracy :D


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
markim321
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
Lokalizacja: New Dzikow

2.0 TDI proszę o opinie

Post autor: markim321 » pn lut 16, 2015 19:17

Pomału nastawiam się psychicznie do wymiany dwumasy i turbiny, ale jako, że elementy te najzwyczajniej w świecie się zużywają to nie należy traktować ich jako wadliwe, a jedynie wyeksploatowane :bigok:
Dokładnie to co napisał przedmówca. Ludzie powoli przyzwyczajają się do cyklu krótkiego życia produktu i nie widzą w tym nic nadzwyczajnego. Tak działa lobby producentów. Inni tłumaczą że naciski ekologów i stopień zaawansowania technicznego przyczynia się do zmniejszenia ogólnej trwałości. Możliwe że tak tylko w takim razie po co projektuje się coraz więcej elementów tak aby nie były naprawialne bądź nie opłacalne w naprawie?


viewtopic.php?f=88&t=351270" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

2.0 TDI proszę o opinie

Post autor: italiano_83 » pn lut 16, 2015 20:10

Panowie proszę trzymać dyscyplinę, to dział techniczny, a więc bez domniemań, tylko czysto technicznie proszę opisać koledze.

Poczytaj jest opis - wraz z oznaczeniami silników - i po tym możesz szukać więcej informacji w necie.
http://warsztatvw.blogspot.co.uk/2013/0 ... tylko.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
pawello900
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: czw sty 05, 2012 00:54
Lokalizacja: Kielce

2.0 TDI proszę o opinie

Post autor: pawello900 » sob lut 21, 2015 16:39

Witam wszystkich, przymierzam sie do zakupu Golfa 5 z silnikiem jak w temacie czyli 2.0 TDI i slyszalem wiele negatywnych opini na temat tej jednostki napędowej, ze jest bardzo awaryjna, m.in. awaryjnosc turbiny, wtrysków, pompy oleji, pekajacej głowicy itp. Prosze o opinie osób ktore znaja te silniki lub sa zaglebione w wieksza wiedze o nich. Slyszalem tez ze silnik 2.0 TDI 170KM jest juz mniej awaryjny niz np 140 KM cz to prawda?? Szukac lepiej VW z Comon rail czy raczej bez?? Co polecacie i co doradzacie? Nie chce wydac kinkunastu tys na auto ktore nie wyjedzie pozniej od mechanika. Wiem ze pewnie nie ma dokladnej reguły ze kazdy silnik 2.0 TDI bedzie zachowywal sie tak samo. Prosze o odp.



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

2.0 TDI proszę o opinie

Post autor: Kamel » ndz lut 22, 2015 20:22

Jeśli miałbym wybierać między PD a CR to brałbym tego drugiego - chociażby ze względu na lepszą kulturę pracy, ale...
pawello900 pisze:Nie chce wydac kinkunastu tys na auto ktore nie wyjedzie pozniej od mechanika.
Z kwotą kilkunastu tysięcy to o CR możesz zapomnieć.

Poza tym to za kilkanaście tysięcy to kupisz MK5 z pierwszych lat produkcji z odpowiednim przebiegiem, a co za tym idzie licz się z ewentualnymi wydatkami - podobnie zresztą jak przy każdym zakupie używanego auta.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
pawello900
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: czw sty 05, 2012 00:54
Lokalizacja: Kielce

2.0 TDI proszę o opinie

Post autor: pawello900 » pn lut 23, 2015 20:46

Czyli uwazasz ze za kwote ponad 20tys nic ciekawego sie nie trafi?



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

2.0 TDI proszę o opinie

Post autor: Kamel » pn lut 23, 2015 21:39

pawello900 pisze:Czyli uwazasz ze za kwote ponad 20tys nic ciekawego sie nie trafi?
Jak poszukasz to PD pewnie i znajdziesz, ale bardziej chodziło mi o CR, na którego musisz przeznaczyć raczej wyższą kwotę, bliżej 30kzl.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 48 gości