Strona 1 z 1

Golf PLUS 1.9TDI BLS- zgasł w trakcie jazdy i nie odpala

: śr lis 04, 2015 22:29
autor: arekmar
Witam.

Mam dosyć dziwny wg. mnie problem. W trakcie dotaczania się do świateł, na obrotach jałowych zgasł mi silnik w aucie i nie już nie udało się go odpalić. Rozrusznik kręci, ale silnik zupełnie nie reaguje. w VCDSie żadnych błędów, kontrolki po włączeniu zapłonu w normie, więc komunikacja z ECU jest. Wyjąłem pompę z baku i jutro ją sprawdzę, ale nie wiem czy w trakcie jazdy to w ogóle ona pracuje i jeśli stanie to silnik również czy na samej pompie vacuum sobie poradzi? Jaką powinna mieć rezystancję taka pompa?

Jakieś inne pomysły macie oprócz pompy?
Przed awarią silnik zachowywał się zupełnie normalnie.

Z góry dzięki za pomoc.

Golf PLUS 1.9TDI BLS- zgasł w trakcie jazdy i nie odpala

: sob lis 07, 2015 18:28
autor: maks149
Sprawdź czy na samostarcie odpali.
Wyjąłem pompę z baku i jutro ją sprawdzę, ale nie wiem czy w trakcie jazdy to w ogóle ona pracuje i jeśli stanie to silnik również czy na samej pompie vacuum sobie poradzi?
Pompa wstępna (w baku) powinna działać cały czas gdy silnik jest odpalony + po przekręceniu zapłonu na około 2sek
W starszych PD nie było pompy w baku i auto jeździło normalnie, jednak w przypadku gdy pompa w baku występuję tak jak u ciebie gdy pompa w baku stanie wtedy sama tandem pompa nie da rady pociągnąć paliwa z baku bo ma dodatkowy opór jakim jest wirnik w stojącej pompie wstępnej :bajer:
Mam nadzieje że mnie zrozumiałeś ? :jezor:

Golf PLUS 1.9TDI BLS- zgasł w trakcie jazdy i nie odpala

: ndz lis 08, 2015 04:12
autor: Sztomel
Najczęściej jest tak, że mechanik lub sam właściciel w takich przypadkach loguje i sprawdza błędy tylko w sterowniku silnika a te nie pokażą się jeśli sterownik silnika nie jest zasilany lub nie był zasilany w momencie gdy silnik nie chce lub nie chciał odpalić. Z tego też powodu zawsze proponuję przeprowadzić pełny skan błędów albo przynajmniej dodatkowo skan sterownika ABS i zwracać szczególną uwagę czy nie pojawi się błąd braku komunikacji pomiędzy sterownikiem silnika a sterownikiem ABS'u - jeśli takowy błąd się pojawi to najczęściej jego przyczyną jest przekaźnik głównego zasilania sterownika silnika a w przypadku Golfa V to jest to chyba przekaźnik nr 348 w głównej skrzynce w komorze silnika - trzeba go przelutować lub wymienić.
Kolejną rzeczą w Golfie V jest - podać plaka w dolot powietrza doładowanego jeśli brak jest błędów w sterowniku silnika - wtedy silnik powienien odpalić nawet gdy jego pompa wstępna w baku będzie padnięta.