Sztanga Turbiny,zawór n75,gruszka. POMOGŁO !!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Maciek2561
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: sob lis 30, 2013 16:37
Lokalizacja: Jarosław

Sztanga Turbiny,zawór n75,gruszka. POMOGŁO !!!

Post autor: Maciek2561 » czw mar 03, 2016 13:39

Mam problem ze sztangą Turbiny,jej ruch jest minimalny.
Na włączonym silniku obserwując sztangę turbo ściągałem i zakładałem wężyk podciśnienia idący od gruszki do zaworu n75 i ruch sztangi był dosłownie 1mm,i teraz pytanie czy uszkodzony zawór n75 może to powodować że za słabo ciśnienie daje czy tylko uszkodzona/zardzewiała gruszka turbo lub łopatki w turbinie ??
Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony pt mar 04, 2016 15:13 przez Maciek2561, łącznie zmieniany 1 raz.


.

Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Sztanga Turbiny,zawór n75,gruszka. Pomocy

Post autor: Łuki_79 » czw mar 03, 2016 13:51

Maciek2561 pisze:teraz pytanie czy uszkodzony zawór n75 może to powodować że za słabo ciśnienie daje czy tylko uszkodzona/zardzewiała gruszka turbo lub łopatki w turbinie ??
Wystarczy ręcznie spróbować wcisnąć sztangę do gruszki i będziesz wiedział czy jest winny mechanizm sterowania zmienną geometrią (gruszka turbiny/kierownice zmiennej geometrii).
Jeżeli ruch będzie jak piszesz minimalny to aby dokładnie zdiagnozować winowajcę musisz rozpiąć połączenie dźwigni sterującej zmienną geometrią ze sztangą gruszki turbiny i z osobna sprawdzić co się zacina.


Obrazek

Maciek2561
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: sob lis 30, 2013 16:37
Lokalizacja: Jarosław

Sztanga Turbiny,zawór n75,gruszka. Pomocy

Post autor: Maciek2561 » czw mar 03, 2016 13:58

Łuki_79,

Ręcznie też wciskałem i strasznie ciężko chodzi (zresztą jest tam ciężki dostęp żeby dobrze złapać)
Ale chodzi mi też o to czy zawór n75 odpowiada za słaby ruch sztangi ?
Nie wiem dokładnie jak on działa ale może być tak że za słabo pompuje do gruszki ?
Czy tylko za mały ruch sztangi odpowiada Gruszka-Turbina ??
(przewód od gruszki sprawdzałem dmuchałem i nigdzie nie jest dziurawy)


.

Kubek1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: pn sty 12, 2015 20:51

Re: Sztanga Turbiny,zawór n75,gruszka. Pomocy

Post autor: Kubek1 » czw mar 03, 2016 14:12

Zdejmij przewód idący od gruszki do n75, zasysaj powietrze ustami i obserwuj czy Gruszka się porusza, jeśli nie to: a) Gruszka jest do zmiany, b) kierownicę w turbo się zacięly i trzeba rozbierać. Sprawdzić co jest winne, trzeba gruszke wyjąć(dwie śrubki na klucz 10 i zawleczka do zdjęcia) i sprawdzić czy kierownicę się poruszają poprzez ruch takim jezyczkiem od kierownic

Edit. Oczywiście zdejmij przewód przy zaworze n75.
Jego działanie można sprawdzić zamieniając miejscami n75 z n18(są praktycznie takie same) i wtedy porównujesz czy auto jeździ jak wcześniej czy lepiej



Maciek2561
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: sob lis 30, 2013 16:37
Lokalizacja: Jarosław

Sztanga Turbiny,zawór n75,gruszka. Pomocy

Post autor: Maciek2561 » czw mar 03, 2016 14:16

Kubek1,

Próbowałem zassać ustami ale ani drgnie 1 mm ruszała się jak wkładałem i wyciągałem wężyk od n75 (czyli n75 ma większe ciśnienie niż ja w buzi ?) :chytry:

Czyli n75 odpada ?
Gruszka albo kierownice turbo ?



Edit: muszę te zawory zamieniać miejscami czy tylko sam wężyk od gruszki przełożyć z n75 do n18 ??


.

Awatar użytkownika
sarge86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 10:50
Lokalizacja: Radom

Sztanga Turbiny,zawór n75,gruszka. Pomocy

Post autor: sarge86 » czw mar 03, 2016 16:15

zdejmij gruszke i zobaczysz 2 śrubki 10mm i zawleczka. Jak bez gruszki ruch kierownic będzie minimalny, turbo do wyjęcia i czyszczenia, jak kierownice będą chodziły bez najmniejszych oporów to gruszka w środku zardzewiała.



Maciek2561
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: sob lis 30, 2013 16:37
Lokalizacja: Jarosław

Sztanga Turbiny,zawór n75,gruszka. Pomocy

Post autor: Maciek2561 » czw mar 03, 2016 16:24

A jak ściągnę wężyk z gruszki i jakimś prętem będę naciskał na sztangę nic nie urwie czy lepiej nie próbować ?


.

riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Sztanga Turbiny,zawór n75,gruszka. Pomocy

Post autor: riccardoa » czw mar 03, 2016 16:41

Maciek2561 pisze:Na włączonym silniku obserwując sztangę turbo ściągałem i zakładałem wężyk podciśnienia idący od gruszki do zaworu n75 i ruch sztangi był dosłownie 1mm,
Robiłeś to z podłączonym Vagiem,odpowiednio ustawionym,czy obserwowałeś tylko na włączonym silniku?
Maciek2561 pisze:muszę te zawory zamieniać miejscami czy tylko sam wężyk od gruszki przełożyć z n75 do n18 ??
Mogą ci nie wystarczyć wężyki.



Maciek2561
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: sob lis 30, 2013 16:37
Lokalizacja: Jarosław

Sztanga Turbiny,zawór n75,gruszka. Pomocy

Post autor: Maciek2561 » czw mar 03, 2016 16:44

riccardoa, nie,Vagiem nie było sprawdzane,na włączonym silniku ściągałem i zakładem wężyk od n75 i obserwowałem sztangę ruch 1mm ,tak samo po odpaleniu czy zgaszeniu silnika ten sam ruch 1mm i nic więcej :banghead:


.

Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Sztanga Turbiny,zawór n75,gruszka. Pomocy

Post autor: Łuki_79 » pt mar 04, 2016 00:38

Maciek2561 pisze:A jak ściągnę wężyk z gruszki i jakimś prętem będę naciskał na sztangę nic nie urwie czy lepiej nie próbować ?
Nic się nie urwie. Weź kawałek drewnianej listewki lub klucz płaski (np. 10) oprzyj o dźwignię sterującą vnt gdzie łączy się ze sztangą i naciskaj.
U mnie bez problemu i używania wielkiej siły wciskam sztangę kciukiem.
viewtopic.php?f=35&t=403919" onclick="window.open(this.href);return false;

P.S Wężyka z gruszki nie musisz ściągać.


Obrazek

Maciek2561
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: sob lis 30, 2013 16:37
Lokalizacja: Jarosław

Sztanga Turbiny,zawór n75,gruszka. Pomocy

Post autor: Maciek2561 » pt mar 04, 2016 10:47

Łuki_79, A widzisz u mnie nie ma szans kciukiem wcisnąć (także n75 odpada tylko gruszka-turbina zapieczona),będę próbował rozruszać.



EDIT:

A więc tak,na sztangę założyłem klucz płaski 14 i ruszałem sztangą i sztanga chodzi w pełnym zakresie ale tylko jak kluczem ruszam
Jak wcisnąłem kluczem sztangę w gruszkę i puściłem to wypchało ją ale tylko do połowy resztę musiałem kluczem ruszyć żeby wyszła cała sztanga z gruszki :kac:


.

Awatar użytkownika
rotkeh
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: sob cze 13, 2009 13:34
Lokalizacja: Zamość/Grójec

Sztanga Turbiny,zawór n75,gruszka. Pomocy

Post autor: rotkeh » pt mar 04, 2016 12:11

Maciek2561 pisze:A więc tak,na sztangę założyłem klucz płaski 14 i ruszałem sztangą i sztanga chodzi w pełnym zakresie ale tylko jak kluczem ruszam
Taką metodą nie ustalisz czy problemem jest gruszka czy kierownice . Zrób tak jak wcześniej Ci mówili odkręć gruszkę (2 śrubki M6 wystarczy, nie musisz nawet rozpinać zawleczki) i zobacz czy kierownice chodzą bardzo lekko (ma tam nic nie ocierać) . Jeśli coś wadzi to rozruszaj ręcznie.
Maciek2561 pisze:Jak wcisnąłem kluczem sztangę w gruszkę i puściłem to wypchało ją ale tylko do połowy resztę musiałem kluczem ruszyć żeby wyszła cała sztanga z gruszki :kac:
To wskazywałoby na skorodowaną sprężynę powrotną w gruszce, jednak mimo wszystko warto odkręcić gruchę żeby się upewnić na 100%.


Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7

Maciek2561
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: sob lis 30, 2013 16:37
Lokalizacja: Jarosław

Sztanga Turbiny,zawór n75,gruszka. Pomocy

Post autor: Maciek2561 » pt mar 04, 2016 13:23

rotkeh,

Chyba rozruszałem :grin: chciałem nagrać film ale mam ciemno w garażu może później,na zapalonym silniku ściągam i zakładam wężyk idący z gruszki do n75 sztanga na moje oko chodzi około 2 centymetrów także chyba jest dobrze.
Klucz starałem się nie wkładać do końca żeby nie dochodził do blokady żeby sztanga miała pełny ruch.

(to mokre to WD40)


Tak nią ruszałęm

Obrazek Obrazek Obrazek


Wężyk z gruszki do n75 założony

Obrazek

Wężyk z gruszki do n75 ściągnięty

Obrazek



EDIT: :bigok:

Ludzie silnik odżył,byłem właśnie wypróbować na drodze auto
Inne auto przyśpiesza w pełnym zakresie ciągnie do przodu nieporównywalnie lepiej
Teraz fajnie przyśpiesza i przy wyprzedzaniu różnica ogromna
I Turbina fajnie gwizda z niskich obrotów jak przyśpieszam
Wystarczyło kluczem rozruszać sztangę a później ściągać kilkanaście razy wężyk od n75 do gruszki idący nawet kompa nie trzeba. :okej:


.

Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Sztanga Turbiny,zawór n75,gruszka. POMOGŁO !!!

Post autor: Q_mac » pt mar 04, 2016 18:01

Przygotuj sie na wydzieranie turbo/ew. gruszki. Niestety, ale specyfika działania tego jest taka, że jeśli nie działa to idealnie to problem szybko powróci.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 91 gości