Golf mk3 1.9 TDI zimny przerywa i dymi

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
S1BART1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 20:25
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Golf mk3 1.9 TDI zimny przerywa i dymi

Post autor: S1BART1 » wt kwie 05, 2016 22:50

Cześć,
mam problem z moim golfem mk3 1.9 TDI 1Z (Wszystko seria) z 94r.,przebieg około 300 tyś km (raczej autentyk,ale któż to wie :) ) Autko kupione około 2 miesiące temu
Mam z nim mianowicie taki problem ,że gdy jest zimny to teraz przy takich dodatnich temp. zaraz po zapaleniu przez chwilkę przerywa i troszkę przydymi szarym dymem ,czuć niespaloną ropę
W zimie (w zakresie temp otoczenia od -5 do + 5 stopni ,pisze tak ogólnie) objawy były o wiele większe ,przerywanie przez kilka -kilkanaście sekund i masakryczny dym z tyłu ,również siwy i zapach niespalonego paliwa.Auto kupiłem w takim stanie ,myślałem że to efekt uszkodzonych świec żarowych ,ale niestety nie było tak łatwo.Dodam że golfik zapala na dotyk,tylko właśnie to przerywanie... .Napiszę co do dnia dzisiejszego zrobiłem aby wyeliminować usterkę
1.Sprawdzenie świec żarowych - OK (świece były wkręcone i sprawdzane ,wyglądają na nowe Beru )
2.Przekaźnik świec działa
3.Bezpiecznik OK
4.Zasilanie do listwy świec dochodzi (świece były wykręcone ,włożone do listwy ,zmostkowany przekaźnik , sprawdzane ,oczywiście grzały )
5.Temperatury sprawdzane na vcds-ie ,wszystko ok ,na zimnym wszystkie zrównane ,w miarę rozgrzewania wszystkie rosną odpowiednio
6.Koło zębate rozrządu na wale jest nowego typu (podcięte a nie z klinem)
7.zmieniony rozrząd ,ustawiony na blokadach ,koło wałka rozrządu było popuszczane
8.Wymienione uszczelniacze na zaworach
9.Wymienione szklanki ( INA )
10.Olej 10W40 Shell i wszystkie możliwe filtry ( MANN)
11.Kompresja na zimnym:
- cylinder 1 - 33 bar
- cylinder 2 - 32 bar
- cylinder 3 - 32 bar
- cylinder 4 - 31 bar
12.Ciśnienie oleju zmierzone w głowicy na zimnym silniku 4.5-5 bar ,w miarę rozgrzewania się silnika spada na 2 bary (na wolnych obrotach)
13.Wtryski sprawdzone (przepłukane ,sprawdzone ciśnienie ) wszystko OK
14.Początek wtrysku normalnie i w nastawach podstawowych ok 51
15.Powietrze w układzie paliwowym ,prawie go nie ma
Co jakiś czas w przewodzie przezroczystym pokazują się bąbelki powietrza ,wygląda to tak ,paliwo przez 5-10 sekund leci normalne po czym pokazuje się 4-5 bąbelków powietrza i znów 10 -15 sekund normalnie i kilka bąbelków powietrza ,tak jest cały czas ,czy zimny ,czy ciepły.Napiszę co zrobiłem aby to wyeliminować: Przewód zasilający między filtrem a plastikowym przewodem nowy ,wszystkie połączenia są skręcone na opaskach GBS mini ,kosz z zbiornika wyjąłem ,był i jest czysty ,szczelny ,przewody do kosza również na opaskach GBS.W celu testów filtr paliwa jest ominięty,paliwo idzie bezpośrednio z zbiornika do pompy ,wszystkie "mostki" poskręcane - powietrze jak było tak nadal jest tak samo jak pisałem wyżej.Nie wymieniłem tylko tego przewodu między koszem a rurką plastikową ,bo tam przewód elastyczny jest "zakuty" do tego plastikowego ,to chyba jedyne miejsce gdzie może zasysać powietrze ,przewód w miejscu łączenia suchy ,paliwa w zbiorniku 1/4

Sprawdzałem również napięcie na nastawniku ,było 0,900 ,więc ustawiłem na 0,760 ,dawka ustawiona na 3.4 ,była 5 z hakiem ,nie pamiętam ile dokładnie ,początek wtrysku tak jak pisałem 51
ale tutaj mam pytanie,na gorącym silniku w grupie 4 kanał 2 zadane jest 2.1 ATDC, a rzeczywiste 1.0 BTDC a gdy przełączę na nastawy podstawowe to zadane jest 17.4 BTDC a rzeczywiste 14.0 BTDC ,dodam że w grupie 000 kanał 2 normalnie i w nastawach podstawowych jest 51
Czy to jest normalne ???

Wszystko jest niby OK ,a ciągle jest to przerywanie na zimnym silniku zaraz po odpaleniu ,na letnim czy gorącym wszystko jest OK
Autko na zimnym i ciepłym zapala na pół obrotu
Zauważyłem jeszcze ,przy odpalaniu podnosi lekko do góry wskazówkę prędkościomierza
W czasie jazdy nic nie przerywa,szarpie ,ma pełną moc ,oleju i płynu w chłodnicy nie ubywa
W zimie po zapaleniu i zaraz po tym jak przestał przerywać jak dodałem gazu na postoju to gdzieś w zakresie obr. 1500 znów przerywał i dymił ,ale jak się lekko zagrzał to już nie było tego objawu
To chyba wszytko,starałem się wszystko opisać jak najdokładniej ,przepraszam że tak chaotycznie

Może macie jakieś pomysły ,gdzie szukać jeszcze przyczyny tego przerywania ???
Wszystkie sugestie mile widziane
Na razie jest ciepło i usterka nie jest może strasznie uciążliwa ,ale w zimniejsze dni pewnie znów się nasili


Pozdrawiam
Bartek



Naparstek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Golf mk3 1.9 TDI zimny przerywa i dymi

Post autor: Naparstek » śr kwie 06, 2016 08:46

Zmień przewody paliwa przelewowe przy wtryskiwaczach



Probe041
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 19:09
Lokalizacja: DW

Re: Golf mk3 1.9 TDI zimny przerywa i dymi

Post autor: Probe041 » śr kwie 06, 2016 10:11

Może wtryski mają dosyć



Awatar użytkownika
S1BART1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 20:25
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Golf mk3 1.9 TDI zimny przerywa i dymi

Post autor: S1BART1 » śr kwie 06, 2016 12:56

Przelewy zmienione jak sprawdzałem wtryski, zaślepka na przelewach też nowa,wtryski sprawdzone u gościa,który tylko zajmuje się pompami i wtryskami, pewny gość



Naparstek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Golf mk3 1.9 TDI zimny przerywa i dymi

Post autor: Naparstek » śr kwie 06, 2016 22:42

Wymień jeszcze ten plastikowy zawór na filtrze paliwa po pewnym czasie odksztalca się i też może zasysac powietrze. Pompa jest sterowana między innymi cisnienim paliwa i jak masz powietrze to nie przestawia kąta wtrysku tak jak żąda tego sterownik. Wyeliminować powietrze i wtedy ustawić kat tak żeby było te 17 a nie tak jak teraz jest 14



Awatar użytkownika
S1BART1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 20:25
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Re: Golf mk3 1.9 TDI zimny przerywa i dymi

Post autor: S1BART1 » czw kwie 07, 2016 06:39

Filtr jest chwilowo ominięty tak jak pisałem wcześniej ,zmienione przewody paliwowe zasilające i opaski na nich.Został mi tylko do wymiany kawałek przewodu między koszem w zbiorniku a rurką ,ale do tego muszę opuścić zbiornik .Problem z powietrzem jest prawie że rozwiązany
Co do zapalania to wczoraj wieczorem ustaliłem kolejną rzecz ,po odpięciu N108 auto zapala idealnie ,nie przerywa i nie dymi ,jak podepnę wtyczkę znów zaczyna przerywać i dymić
Zawór N108 mam już wyjęty ,razem z pompą wtryskową ,bo nie mogłem odkręcić jednej śruby od owego zaworka. Jest czysty ,tzn siteczko ,chyba nie pozostaje mi nic innego jak zawieść pompę do pompiarza co by wszystko sprawdził a i przy okazji zmieni wszystkie uszczelki bo to grosze kosztuje .Wiem że ma taki tester do N108 ,bo miernikiem to ja mogę sobie sprawdzać ;)
Mam nadzieje że ten zawór n108 jest uszkodzony lub coś w pompie ,bo brak mi pomysłów co by jeszcze mogło być



Naparstek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Golf mk3 1.9 TDI zimny przerywa i dymi

Post autor: Naparstek » czw kwie 07, 2016 08:49

Zawór N108 mogłeś sprawdzić logujac grupę 004 dynamicznie, ładnie wtedy widać jak przestawiany jest kat wtrysku



Awatar użytkownika
S1BART1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 20:25
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Golf mk3 1.9 TDI zimny przerywa i dymi

Post autor: S1BART1 » czw kwie 07, 2016 13:16

Na dynamiczne testy niestety nie ma szans chwilowo, mam rozebrane zawieszenie
Jutro pompiarz sprawdzi mi N108,ale twierdzi że pompy nie mam po co przewozić bo wszystko w niej będzie ok
Nie wiem jak się do tego odnieść
Co do pomiarów na vcds-ie, to na ciepłym silniku wartość zadana nie pokrywa się z rzeczywistą
Po przełączeniu na nastawy podstawowe silnik zmienia charakterystykę pracy i w zadanych jest,jak dobrze pamiętam 17, a w rzeczywistych 14
Hmmm,nie wiem, może ten zawór po prostu nie działa w pełnym zakresie
Pompiarz wspomniał również,że może coś nie halo jest z samym ecu,ale jakoś sceptycznie do tego podchodzę
Zastanawiam się tylko,czy wszystko jest ok z samą pompą
Dodam że auto zapala bez problemu, tylko zimny przez chwile przerywa i dymi, a w okresie zimowym dym z wydechu był taki,jakbym co najmniej odpalił T-55


Początek wtrysku jest 51,próbowałem przyspieszać i opóźniać,bez efektu


Aktualizacja postępów
Dziś zawór n108 i pompa wylądowały u pompiarza. Podpiął N108 pod swój tester i okazało się że nie chodzi w jakimś "zakresie" ,wrzucił go do myjki ultradźwiękowej po czym znów podpiął pod tester
,tym razem zawór pracował już w całym "zakresie". Stwierdził ,że to i tak nie jest przyczyna moich problemów .Poprosiłem żeby rozebrał pompę i sprawdził co tam ciekawego słychać w środku,bądź co bądź i tak ją przywiozłem do niego .Sprawdził regulator kąta - wszystko OK ,zdjął tłoko-rozdzielacz i ... i zobaczyliśmy pękniętą jedną sprężynkę.Może w tym jest przyczyna ? Chociaż usłyszałem ,że nie do końca ta pęknięta sprężynka pasuje do usterki.Poza tym nic innego nie zauważył w środku ,pompa czysta ,brak opiłków,szlamu czy innych obcych ciał . Tak czy inaczej pompę mam odebrać w poniedziałek , przy okazji wymieni wszystkie uszczelki.
Mam nadzieje że to ta pęknięta sprężynka jest winna całej usterki ,bo inaczej to już nie wiem gdzie dalej szukać przyczyny


Aktualizacja 12/04/2016
Pompa wróciła z naprawy ,wymienione wszystkie uszczelki i sprężynki na tłoko-rozdzielaczu ,włożona do auta ,wszystko poustawiane (kąt w BS 51-53 ,dawka 3.2)
Dzisiaj odpalam zimne auto i dalej to samo... lekko przerywa i dymi na szaro.Po odpięciu N108 nie przerywa i nie dymi .Dodam że odpala na pół obrotu
Nie wiem gdzie szukać już przyczyny ,czy podmienić wtrysk sterujący ,czujnik na wale ? Może ECU jest faktycznie padnięte ? Mogę mieć ECU z Ibizy 99r. z silnika AHU ,jest 16 bitowy,nr 028 906 021 DK ,mój sterownik jest 8 bitowy 028 906 021 AF ,tylko czy będzie pasował (Wiadomo,immo ,ale to raczej nie będzie problem)
Co zauważyłem to,po włączeniu zapłonu nie słychać cykania N75 ,nie wiem czy tak ma być ?(Przy odpiętym nastawniku cyka) Swego czasu jak miałem golfa z AHU to pamiętam że zaworek cykał
Przy odpalaniu podnosi wskazówkę prędkościomierza i zaraz spada
Ćwiczę temat dalej

Aktualizacja 14/04/2016
Zmieniony nastawnik ,mój był HDK 111,założyłem HDK 192
Prze lutowane styki na przekaźniku 109
odpinałem alternator
Sprawdzałem ECU w środku - suche ,brak śladów wilgoci
Nadal brak postępów ,jak przerywał i dymił ,tak dalej to robi
Tutaj logi z odpalenia (odpalany z kabelka ,żeby nie stracił komunikacji VCDS)
18:28
http://vaglog.pl/log_258462.html" onclick="window.open(this.href);return false;

i 19:47
http://vaglog.pl/log_258469.html" onclick="window.open(this.href);return false;

silnik zimny i przerywał przez moment ,dłużej przy drugim logowaniu ,chciałem jeszcze sprawdzić czy przerywa w zakresie 1500 obr/min ale nie chciał

Walka trwa nadal
(Cały czas pomaga odpięcie N108,ale to nie rozwiązanie.Gdzie tkwi problem ???)

PROBLEM ROZWIĄZANY
Winowajcą były wtryski
Dzięki uprzejmości kilku użytkowników mam założone 216 i zmienione ECU z 8 na 16 bitowe wraz z wirusem ,golfik śmiga jak trzeba

Dziękuje wszystkim za poświęcony mi czas



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości