Zmiana sprzęgła z 200 mm na 210mm w 1V

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Art
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: śr lis 17, 2004 12:42
Lokalizacja: Pruszków

Zmiana sprzęgła z 200 mm na 210mm w 1V

Post autor: Art » pt sie 18, 2006 10:28

Witam - panowie mam 1V do którego dołożyłem orygianlny Intercooler od mk2 i miałem problemy ze sprzegłem - okazało się że do tych z IC była inna linka - dostałem taką ale bez samoregulacji i przy ostatniej zmianie sprzegła jakieś 50 tyś km temu było ok aż do teraz kiedy sąsiad podkręcił mi pompe i depcząc w pedał np. na 4 biegu przy 80 km do 100 ślizga się co mnie wkurza - żadna regulacja nic nie daje - na 1 się nie ślizga od dołu bierze ładnie, od góry za to wystarczy niewiele nacisnąć żeby zmienić bieg - będę musiał zrzucić skrzynie i coś zadziałać ( dodam że nie jeżdze jakoś sportowo, a sprzęgło używam tylko wtedy gdy trzeba - nie stoje na biegu z wciśniętym pedałem)
Wiem że mam mniejszą tarcze i ponieważ na przyszły sezon jak zrobie remont trochę podkręce ten silnik dlatego chciałbym założyć to większe 210 mm sprzęgło.

Pytanie - czy tylko muszę zmienić koło zamachowe na większe czy coś jeszcze?
Kolejne pytanie od jakiego modelu są te 21 cm tarcze RA/SB ?

Dzięki za Wasze porady!! :smoke:
Ostatnio zmieniony czw maja 07, 2009 14:01 przez Art, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt sie 18, 2006 11:12

W SB miałem sprzeglo 210mm
musisz zmienic docisk i chyba kolo zamachowe. Ale nie mam pewnosci wiec sie nie sugeruj moja wypowiedzia ;)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Art
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: śr lis 17, 2004 12:42
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Art » pt sie 18, 2006 11:22

Pomyliłem w tytule - 200 na 210 : )
Dzięki za pierwszy trop!



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt sie 18, 2006 11:44

http://webcat.zftrading.de/index.asp?SPR=19 tu masz katalog sprzegiel, mozesz sobie porownac


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
PiTTer99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 18:08
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: PiTTer99 » pt sie 18, 2006 12:02

zaprzal dobrze mowi . musisz zmienic kolo zamachowe i docisk, sam to robilem w swojej jettce tylko koles w sklepie sie pomylil i dal mi tarcze 210mm od benzyniaka ........no i niedawno mi strzelila :(
jak bedziesz kupowal tarcze to daj znac ile dales mnie krzykneli 370,- za tarcze luka :(


1985 - Jetta USA 1.6TD
1991 - Jetta Syncro 1.8
1992 - Audi 80 Quattro 2.8
1995 - Golf Syncro 1.8
2001 - Golf 4motion 1.9tdi
2005 - Caddy Life 1.9tdi

Art
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: śr lis 17, 2004 12:42
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Art » pt sie 18, 2006 12:16

Dzięki za ten katalog - teraz mogę z numerem nawet wyskoczyć sprzedawcy - pozostaje tylko kwestia żeby dostać to koło zamachowe - ciekawe ile kosztuje?
Linka chyba bez zmian?
Pozdro.

Ps. powiedzcie mi - po co jest taki długi pręt jak sie rozbierze sprzegło - mój mechanik kiedyś go wskazywał jako potencjalnego winowajce nie działającego dobrze sprzegła?
Jeżeli wiecie za co on odpowiada to czy jego nie trzeba zmienić chcąc zmienić sprzegło na większe?



Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » pt sie 18, 2006 12:59

ten pręt odpowiada za wyciskanie sprzęgła bodajże. dochodzi to takiej wypuklonej blaszki a wychodzi z wałka wielowypustowego na którym osiada tarcza.
Pręta nie trzeba wymieniać a tarcze 210 i 200 od TD mają taką samą średnice otworu wielowypustowego i tak samo zbudowany "środek" więc nic nie musisz ruszać.
pozostaje ci wymienic docisk i koło zam.

Ja mam sprzęgło od TD 200 ,aktualna cena za 210mm to ok 140-200zł tarcza. (zależnie od firmy)
Docisku niue zmieniałem wieć nie wiem



Awatar użytkownika
PiTTer99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 18:08
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: PiTTer99 » pt sie 18, 2006 13:02

nie trzeba tego zmieniac -to pret zalaczajacy sprzeglo , po drugiej jego stronie jest lozysko wyciskowe , a za lozyskiem mechanizm do łapy sprzegla ktora widzisz na zewnatrz skrzyni....

jezeli chodzi o kolo zamachowe to ja kupilem do swojego 210mm u kolesiaw warsztacie - moja rada to- poszukaj na szrotach

sprzeglo 210mm jest to sprzeglo wzmocnione pochodzi od ra/sb i od samochodow przeznaczonych na taxowki , oraz pojazdy sluzb , policja itp



Art
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: śr lis 17, 2004 12:42
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Art » pt sie 18, 2006 13:34

Dzięki panowie za Wasze głosy - w zasadzie uzyskałem odpowiedzi na wszystko więc teraz trzeba poszukać koła zamachowego i kupić odpowiedni komplet sprzęgła!

Pozdrawiam :kufel:



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pt sie 18, 2006 13:51

mam koło zamachowe razem z dociskiem 210 mm ale od benzynki silnik 1P. A czy masa jest taka sama jak w dieslu to nie wiem. a moze będzie troche lżejsze i silnik bedzie się lepiej wkręcał.


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
PiTTer99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 18:08
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: PiTTer99 » pt sie 18, 2006 14:06

ja mam kolo zamachowe 210 od benzyny i do momentu jak mi strzelilo sprzeglo to bylo ok :)



Art
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: śr lis 17, 2004 12:42
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Art » pt sie 18, 2006 15:40

Od Benzyny - może i to dobre ? Ale wolałbym takie jak tam fabryka zakładała!
Zobacze jak poszukiwania pojdą - sprawdze w etce czym sie różnią te koła od diesla i benzyny.

Trochim - widze że już wszytko zrobiłeś w Swoim TD i czas dodać literkę I na końcu : )
Powodzenia - pozdro.

Mam sąsiada który śmiga b4 19 td seria 75 km i od kilku lat dłubie - dzisiaj ma zmienione pod machą wszystko - duży Intercooler , turbo od 2,5 tdi ze zmienną geometrią , opracował urzadzonko które ustawia te łopaty - jakieś tam membranki zaworki itp - pojechał gdzieś na hamownie i mu wyszło prawie 130 km - lata tak już ponad rok na super olejach i nic się nie dzieje! Do 100 rozpędza się w trochę ponad 8 sek. - całkiem ładnie bym powiedział. Jechałem kawałek tym furaczem to wgniata na 2 jak VR6 mojego kumpla więc daje wiarę tym pomiarom.
Namawia mnie żebym założył pompe od 19td ale kiedyś chyba czytałem że to nie najlepiej chyba działa w 1.6 ? - Pozdraiwam :hmm:



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt sie 18, 2006 15:51

Art, wystarczy, ze zalozysz pompe od 1.6 td z gruszka (JR, RA, SB) kilka osob na forum juz to zrobilo w swoich 1V i sa zadowoleni. Bez tego nie uzyskasz odpowiednich osiagow


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Art
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: śr lis 17, 2004 12:42
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Art » pt sie 18, 2006 15:56

Zaprzal mam gościa co za 375 mi może sprzedać podobno 100% sprawna ale każdy tak pisze - kupują fury z niemiec i rozbierają - jak ta cena - nie za dużo?
Może bezpieczniej za jakieś 550 kupić po regeneracji od jakiś pompiarzy - tyle tutaj koło wawy wołali za taką pompe rok temu bo już miałem hrapkę wtedy.
Wiem że to dużo daje - aktualnie chce to kupić bo za miesiąc może 2 robie remoncik na ziemę i jak będę zmieniał rozrząd to odrazu pompka nowa niech tam działa : )



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości