Crafter 2,5 d 109km duży pobór oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

BOROtom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt maja 31, 2016 21:35

Crafter 2,5 d 109km duży pobór oleju

Post autor: BOROtom » wt maja 31, 2016 21:46

Witam.
Mam dwa takie same Craftery z tego samego roku i problem polega na tym ,że jeden z nich zaczął brać olej ok.1l na 1000km. Nie dymi, nie mam problemów z odpalaniem ,sprawdziłem turbo-jest ok.Dpf pokazuje podobne parametry w obu samochodach choć indeks sadzy w jednym wynosi 18 a w drugim tym nie biorącym oleju 6 i tak samo jest z masą popiołu filtra cząstek stałych odpowiednio 103 i 123. Pisze o parametrach dpf ponieważ ten nie biorący oleju przy dopalaniu dostaje jakby 20 km więcej a ten który go pobiera traci jeszcze moc.
Pytanie-czy ten pobór oleju może być w jakiś sposób związany z dpf-em czy szukać gdzie indziej? Odmę wkładałem do butelki i nic się nie zbierało.
Jeśli podłączyłem sie pod nie ten dział to proszę moderacje o przeniesienie.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Crafter 2,5 d 109km duży pobór oleju

Post autor: Michał_1977 » śr cze 01, 2016 05:42

BOROtom pisze:Odmę wkładałem do butelki i nic się nie zbierało.
Dobrze,jedno wykluczone.
Co ile wymieniasz olej?

Auto na turbinie,czy tak jak piszesz 2,5D?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
speedi93
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: śr paź 31, 2012 16:01
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+
Kontakt:

Re: Crafter 2,5 d 109km duży pobór oleju

Post autor: speedi93 » śr cze 01, 2016 07:29

W Crafterze jest 2.5tdi CR ;-) pierwsze co sprawdź to czy wtryski nie leja, jak są ok to pierścienie do wymiany. Też miałem taki przypadek i po wymianie pierścieni dalej bierze olej ale maksymalnie do 90-100ml/1000km a na nowych pierścieniach już przejechane z 80000km ;-)

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


ALH + GTB17 + FMIC + WZM230 + 107J = 194HP 397Nm

BOROtom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt maja 31, 2016 21:35

Re: Crafter 2,5 d 109km duży pobór oleju

Post autor: BOROtom » śr cze 01, 2016 08:11

Oczywiście silnik z turbiną, która jest sprawdzona i sprawna.
speedi93 po jakim przebiegu założyłeś nowe pierścienie?
Korekcja wtrysków prawidłowa.



Awatar użytkownika
speedi93
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: śr paź 31, 2012 16:01
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+
Kontakt:

Re: Crafter 2,5 d 109km duży pobór oleju

Post autor: speedi93 » czw cze 02, 2016 07:34

Coś koło 200k
Tylko najlepiej żeby pierścienie olejowe(3od gory) były starego typu czyli jednoczęściowe a nie trzyczęściowe ;-)

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


ALH + GTB17 + FMIC + WZM230 + 107J = 194HP 397Nm

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Crafter 2,5 d 109km duży pobór oleju

Post autor: Michał_1977 » czw cze 02, 2016 11:20

BOROtom pisze:która jest sprawdzona i sprawna
Jeśli faktycznie zdrowa,nie ma oleju w dolocie,odma niue puszcza i nie ma widocznych wycieków z silnika,to tylko pierścienie pozostają,niestety :?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

BOROtom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt maja 31, 2016 21:35

Re: Crafter 2,5 d 109km duży pobór oleju

Post autor: BOROtom » czw cze 02, 2016 13:15

Całkiem możliwe ale wczoraj zmieniałem olej i przed zlaniem sprawdziłem stan.Okazało się ,że przy niskim stanie oleju w silniku ok.1/3 na bagnecie przez 250km nie wziął nic???
Zalałem mu płukankę Stp i nalałem świeżego.Gość od turbin zadzwonił kiedy oglądał moją i powiedział, że jest dobra :shock: (nie próbował naciągać) i stwierdził ,że za duże ciśnienie smarowania dostaje(fakt było 4 zamiast 2) oczyściliśmy zawór w pompie oleju i ciśnienie spadło ale pobór oleju się nie zmienił.Zastanawiam się czy dpf który mógł być zalany olejem dawałby taki objaw przy dopalaniu ,że auto staje się zmulone a nie pokazywał podczas podpięcia do kompa żadnych komunikatów?
Kierowca ,który jeździ nim na co dzień powiedział wczoraj ,że dopalał już normalnie i nie stracił na mocy. Czyli tak gdybam-zawór zaczął działać,nie daje za dużo oleju na turbo,to nie wyrzuca nadmiaru w wydech,dpf potrzebował 3-4 cykli dopalenia aby wyrzucić stary olej i może wszystko wróci do normy?



Awatar użytkownika
lukas.g60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1346
Rejestracja: wt kwie 26, 2005 16:14
Lokalizacja: TBU/sw209ld
Kontakt:

Crafter 2,5 d 109km duży pobór oleju

Post autor: lukas.g60 » pt lut 03, 2017 10:41

i jak doszedles juz z tym poborem oleju??



BOROtom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt maja 31, 2016 21:35

Re: Crafter 2,5 d 109km duży pobór oleju

Post autor: BOROtom » ndz mar 26, 2017 10:45

Niestety nie wiem co to powoduje ale raczej nie zużyte pierścienie.W drugim aucie stało się dokładnie to samo przy ok.240t.km bez jakiejkolwiek przyczyny.1000km 1 l.oleju a wcześniej nie brał grama i nagle z dnia na dzień zonk.Brat mówił ,że przy dopalaniu dpf falowały obroty delikatnie i to jedyne co mogło być podejrzane ale teraz jest ok przy dopalaniu.Auto nie przegrzane nie przytarte wiem w 100 procentach bo jeździ nim tylko mój brat a on zna się trochę i szanuje auta.



BOROtom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt maja 31, 2016 21:35

Crafter 2,5 d 109km duży pobór oleju

Post autor: BOROtom » pn kwie 03, 2017 09:47

Nikt nic ???



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości