Strona 12 z 13

TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

: pn sty 22, 2018 12:52
autor: -michau-
Podgrzewacz czy chodzi ci o zaworek zwrotny filtra paliwa?

TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

: pn sty 22, 2018 13:30
autor: adbi
Tak chodzi o ten zaworek, nazywam to podgrzewacz bo z taką nazwą często się spotykałem na forach i sklepie

TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

: ndz sty 28, 2018 12:06
autor: skalim1
Witam,
Pacjent VW Passat B4 1.9 1Z (zmodzony ale myślę żę to nieistotne przy problemie).
Akumulator, rozrusznik, masa okej, kręci żwawo. Ciężko odpala, na zimnym z 4sek kręcenia, na ciepłym dłuuuugo, ze 2 razy mi zupełnie nie odpalił.
Filtry nowe, paliwa bez podgrzewacza. Obstawiam N108 (chociaż w testach pracuje) bądź tłokorozdzielacz.
Co myślicie? Wypowie się ktoś?

Basic settings:
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_2Y4GL.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_3z9q5oi.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_mNH2l7.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Statyczny:
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_s62aiF.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_Q6lP90Q.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_48vWr0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 007: http://vaglogi.pl/log-007_g86Fx.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_xDGB48k.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dynamiczny:

Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_H6g868c.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_EDp9188.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_EO26Ve.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_mOffh3q.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_r74n2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_bI410.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy 001, 004: http://vaglogi.pl/log-001_004_i4z6yB.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_osh4J15.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy 010, 011: http://vaglogi.pl/log-010_011_694AC6.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_t2u5x.html" onclick="window.open(this.href);return false;

TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

: wt lut 06, 2018 18:58
autor: munior
skalim1 pisze:Obstawiam N108 (chociaż w testach pracuje) bądź tłokorozdzielacz.
Co myślicie? Wypowie się ktoś?
N108 nie ma nic do odpalania ,bo jego praca zaczyna sie dopiero po odpaleniu silnika .Tłokorozdzielacz jak najbardziej moze byc przyczyną .Mod widze że "pojechany" na maxa z dawką i doladowaniem na full,,,jak szaleć to na szaleć :grin:

TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

: wt lut 06, 2018 19:52
autor: Garrison
Pytanie do wszystkich, którzy problem długiego kręcenia na ciepłym rozwinęli poprzez edycję mapy silnika. Tuner zmieniał wymaganą ilość obrotów w całym zakresie, tj. objął nawet zimny silnik? Jeśli się orientujecie, to jakie wartości podał i przy ilu obrotach na minutę zaczyna dziać się magia?

Re: TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

: czw lis 29, 2018 10:42
autor: Damian1992
Witam, nie dawno podjąłem się próby podłączenia opornika w celu oszukania ECU korzystając z poradnika użytkownika "grinio" który znajduję się w tym temacie na stronie 7 aczkolwiek jako ze dopiero zaczynam swoje hobby w stylu "zrób to sam" uważam że w poradniku brakuje czystej prostoty pokazania nawet totalnemu laikowi co jak i gdzie, dodam również że wprowadziłem małą modyfikacje w/w poradnika ponieważ zasada działania została taka sama jednak pracy mniej.

PACJENT : VW Golf MK4 Variant 1,9 TDI 90 KM ALH
DIAGNOZA: Auto po rozgrzaniu odpala jak by chciał a nie mógł.

Przed przystąpieniem do prac należy wykonać próbe czyli na ciepłym zgaszonym silniku odłączyć czujnik temperatury ciecz chłodzącej a następnie uruchomić silnik, jeśli wina leży właśnie w tym miejscu już przy starcie usłyszymy znaczną poprawę rozruchu silnika.
Kolejnym ważnym krokiem dla bezpieczeństwa odpiąć klemy od naszego AKU na czas pracy.

Przedstawiam listę rzeczy których ja używałem które prócz jednej pozycji przyjmijmy że są konieczne.Obrazek

Gdy jesteśmy zaopatrzeni w wymagane przedmioty czas zacząć naszą prace od najłatwiejszego czym jest podpięcie się jednym z przewodów (w moim wypadku czerwony) zakończony końcówką oczkową która ułatwi zamocowanie przewodu, kolejną czynnością jest dokładne zabezpieczanie przewodu oraz przemyślane dociągnięcie go do naszego wybranego miejsce a przekaźnik.
Obrazek

Następny krok polega na wpięciu się naszym przewodem (w moim wypadku kolor niebieski) w przewód koloru Niebieskiego w 2 pinowej wtyczce wpiętej do alternatora oraz jak wyżej doprowadzenia go do przekaźnika zabezpieczeniu.
Obrazek

W tym kroku najtrudniejszym należy sie wkupić uważnie obserwować kolory przewodów wychodzących z wtyczki
Będziemy pracowali na przewodach NR 1 (zielono - brązowy) oraz NR 3 (niebiesko - brązowy), oba piny we wtyczce są koloru złotego.
Zaczynamy od przewodu NR 1 który w odpowiednio wygodnym miejscu za wtyczką musimy rozciąć i do obu końcówek dolutować dwa różne przewody (w moim wypadku kolor czarny i zielony) docinamy je do długości wystarczającej do przekaźnika ale nie zabezpieczamy jeszcze z powodu takiego że dojdzie nam jeszcze jeden.
Przewód NR 3, używamy wpięcia z naszym przewodem w który wcześniej wmontowaliśmy już opornik, aby nie rozcinać tego przewody a następnie razem z poprzednim dwoma zabezpieczamy to w jedną wiązkę prowadzimy do przekaźnika.
Obrazek

Następnie przy użyciu wsuwek zakańczamy wszystkie 5 przewodów i podłączamy według schematu w moim wypadku wyglądało to tak:
Akumulator - czerwony - 85
Alternator - niebieski - 86
Przewód NR 3 z wpiętym opornikiem - żółty - 87
Przewód NR 1 "OD WTYCZKI" - zielony - 87a
Przewód NR 1 "DO ECU" - czarny - 30
Obrazek


A tutaj daje poglądowo jak to powinno wyglądać wszystko w jednym miejscu oraz dwie fotki z mojej pracy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Robiłem tym sposobem już w 4 samochodach różnych oznaczeń w każdym działa bez problemu d tej pory ale warto jest przeprowadzić test VAGiem jaką temperature widzi komputer .

CEL ZAMIERZONY:
W momencie przekręcenia stacyjki komputer dzięki opornikowi widzi temp około 5 stopni(Ale wskazówka na liczniku wskazuje tyle ile jest) dzięki czemu odpala bardzo dobrze po uruchomieniu silnika dostajemy prąd z alternatora przekaźnik robi klik i wszystko działa tak jak trzeba!;)


Jak pisałem nie jestem profesjonalistą w żadnej dziedzinie mechaniki elektryki wiec jeśli coś złe nazwałem bądź ktoś ma jakaś poradę proszę pisać na pewno zapoznam się z nią dzięki temu człowiek edukuje się cały czas pozdrawiam!!;)

Re: TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

: sob gru 08, 2018 22:04
autor: majekMK2
Witam. Mam problem z moim arl gdy jest ciepły jak go odpalam to zaraz gaśnie i ma brak reakcji na gaz przez chwilę. Ma też niższe obroty i albo się podniosą albo zgaśnie, błędów nie ma silnik ma 200km dawka na rozruch poprawione przez tunera i tak gdy odpialem czujnik temp. Wszystko wróciło do normy no to wymieniłem czujnik ori może 2 dni było ok zamówiłem kolejny to znów tydzień i problem pojawił się kolejny raz pomóżcie gdzie jeszcze szukać przyczyny

Re: TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

: ndz gru 09, 2018 01:28
autor: Damian1992
MajekMK2 w tym wypadku paradoksem moze byc (tak jak u mnie jedynie objawy delikatnie inne) to ze ten właśnie czujnik jest dobry! Xd

Przy starcie na ciepłym komputer dobiera zla dawkę paliwa i autro z trudem odpala badz sa o grosze objawy z tego co piszesz , moze to i łopatologicznie ale opornik aby oszukac przez chwilę ECU to najtansze rozwiązanie


Ale to tylko moje skromne zdanie typowego Hobbysty ktory przerobil ten problem sprawdzając wszystko co nie zeiazalo sie z niepotrzebnymi kosztami:)

Re: TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

: ndz gru 09, 2018 11:37
autor: Michał_1977
majekMK2 pisze:
sob gru 08, 2018 22:04
pomóżcie gdzie jeszcze szukać przyczyny
Wykręć nypel z tandem pompy i wkręć miernik ciśnienia. Zmierz ciśnienie paliwa na zimnym i na całkowicie rozgrzanym silniku.
Na rozgrzanym w zakresach - obroty biegu jałowego, przy 2000rpm i 3500-4000rpm.

Re: TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

: ndz gru 09, 2018 13:07
autor: majekMK2
Ok dobrze pomyślę nad tym przekaźnikiem😊co do ciśnienia jutro sprawdzę i podeślę ile pokazuje

Re: TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

: pn gru 10, 2018 21:40
autor: M4cis
Mam problem z rozrusznikiem, czasami na zimnym pali od dotknięca kluczyka, a czasem tak jakby miał opór. Na ciepłym silniku trzeba trochę pokręcić. Auto to Bora 1.9 tdi ajm 6 biegów.
Rozrusznik to 02m911023a czy będzie pasował z literką M na końcu od 2.0 tdi?

Re: TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

: wt sty 22, 2019 10:05
autor: Baruum215
Może to być spowodowane chociażby wtryskami,tutaj masz więcej info http://www.wtryskiwacz.com/aktualnosci/ ... -informuja , ale sprawdź ciśnienie, u mnie wystarczyło przeczyścić wtryski i auto odpala czy zimne czy ciepłe, a był podobny problem.

Re: TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

: pt lut 01, 2019 10:46
autor: Baruum215
I jak zdiagnozowałeś przyczynę? Jeśli tak to daj znać co wyszło :)

Re: TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

: pn paź 28, 2019 14:29
autor: xlsss
Panowie mam problem. Od 3 lat co sezon zmieniam świece żarowe w moim mk3 1.9 TD AAZ. Zwykłe, krótkie świeczki... Wcześniej to 6 lat jeździłem na jednych aż padły 3 na raz. Były marki Champion. W 2017 przed zimą wymieniłem na NGK. Zimą odpalał ok, latem też ale przyszedł sezon zimowy i znowu problem z odpalaniem (nierówna praca, mały dymek z wydechu). Zmieniłem na Championy (myślałem że znów pojeżdżę 5-6 lat). Wszystko śmigało aż do teraz. Zamontowane championy sprawdziłem miernikiem, pokazują 1.6 Ohma, jedna świeczka tylko poszła na 2,2. Niby są sprawne, ale problem z odpaleniem jak co sezon zimowy. Pytanie czy ja kupuję jakieś trefne świece, czy może problem leży gdzie indziej ? 12V leci na świeczki, filtr powietrza wymieniony. Zastanawiam się nad filtrem paliwa ewentualnie wtryskiwaczami ale czy to byłoby powodem czarnego dymku rano przy odpalaniu?? Wiem wiem, powinienem wykręcić świecę i podłączyć na krótko do akumulatora, ale w tym silniku to jest masakra. Macie jakieś pomysły ?