Cud - płyn chłodniczy - kto to rozumie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Cud - płyn chłodniczy - kto to rozumie
Poszedłem do garażu sprawdzić olej (OK, nie żre) przy okazji zauważyłem, że płyn chłodzący jest poniżej minimum - zmartwiłem się. Odkręciłem zakrętkę zbiornika - głośny syk, ciśnienie uszło a poziom podniósł się ponad minimum (poszedł w górę ponad centymetr).
Samochód był zimny jak trup - stał równo dobę.
Martwić się, czy cieszyć? Normalne to?
Samochód był zimny jak trup - stał równo dobę.
Martwić się, czy cieszyć? Normalne to?
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2828
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Cud - płyn chłodniczy - kto to rozumie
spokojnie nic się nie dzieje,na zimnym też syknie,a korek od oleju jaki?
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
Cud - płyn chłodniczy - kto to rozumie
Jeśli masz możliwość sprawdź inny korek. U mnie w ASV było podobnie - skończyło się na nowej uszczelce pod głowicą i planowaniem głowicy.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14128
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Cud - płyn chłodniczy - kto to rozumie
Możecie mi powiedzieć,po co mu każecie zmieniać korek?
Przecież to jest układ ciśnieniowy,po to by podnieść temperaturę wrzenia. Zdrowy korek ma za zadanie utrzymywać ciśnienie i upuścić przy ok.1,5bara.
Białek,to jest normalne zjawisko. To,że po równej dobie syknęło,świadczy tylko o tym,że układ jest bardzo szczelny.
Jak już chcesz to sprawdzić,to przy nagrzanym motorze,ściśnij wąż od chłodnicy. Ma być "napompowany",ale spokojnie ma dać się ugniatać.
![chytry :chytry:](./images/smilies/chytry.gif)
Przecież to jest układ ciśnieniowy,po to by podnieść temperaturę wrzenia. Zdrowy korek ma za zadanie utrzymywać ciśnienie i upuścić przy ok.1,5bara.
Białek,to jest normalne zjawisko. To,że po równej dobie syknęło,świadczy tylko o tym,że układ jest bardzo szczelny.
Jak już chcesz to sprawdzić,to przy nagrzanym motorze,ściśnij wąż od chłodnicy. Ma być "napompowany",ale spokojnie ma dać się ugniatać.
Bo rozdymane węże gumowe skurczyły się i objętość układu zmniejszyła się,więc poziom podskoczył.Białek pisze:iśnienie uszło a poziom podniósł si
Cud - płyn chłodniczy - kto to rozumie
W moim przypadku sprawdzenie innego korka motywowano jego nie upuszczaniem ciśnienia przy danej wartości
stąd sprawdzenie zachowania na innym ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Cud - płyn chłodniczy - kto to rozumie
Tylko skąd ty chcesz mieć ciśnienie na zimnym?mati965 pisze:W moim przypadku sprawdzenie innego korka motywowano jego nie upuszczaniem ciśnienia przy danej wartościstąd sprawdzenie zachowania na innym
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
=-Pinhead-=
Re: Cud - płyn chłodniczy - kto to rozumie
Zwracam honorPinhead pisze:Tylko skąd ty chcesz mieć ciśnienie na zimnym?mati965 pisze:W moim przypadku sprawdzenie innego korka motywowano jego nie upuszczaniem ciśnienia przy danej wartościstąd sprawdzenie zachowania na innym
Ciśnienie jest tylko na ciepłym i wynika z rozszerzania się cieczy pod wpływem temperatury. Nie ma temperatury nie ma ciśnienia. Chyba że ktoś ma uszkodzoną głowice lub uszczelkę wtedy ciśnienie może być nawet na zimnym bo wynika z napompowania układu spalinami.
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
- Michał_1977
- _
- Posty: 14128
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Cud - płyn chłodniczy - kto to rozumie
Na dobrą sprawę,to też jest łatwe do obalenia,bo jeśli jest pęknięcie w głowicy lub rozwalona uszczelka,to spaliny jeśli weszły do układu i go napompowały,to po zgaszeniu równie dobrze powinny wyjść,a przynajmniej ciśnienie zniknąćPinhead pisze:Chyba że ktoś ma uszkodzoną głowice lub uszczelkę wtedy ciśnienie może być nawet na zimnym bo wynika z napompowania układu spalinami.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Cud - płyn chłodniczy - kto to rozumie
Może być tak że silnik już chłodny a ciśnienie w układzie nie zdąży zejść bo nieszczelność malutka. Tempo przedostawania się przedmuchów z cylindra do ukł.chłodzenia jest znacznie wyższe niż z układu chłodzenia do cylindra gdy silnik nie pracuje. Może być też nieszczelność która przepuszcza tylko na rozgrzanym silniku, temperatura spada i szczelina maleje na tyle że ciśnienie będzie utrzymywane. W każdym razie na zimnym nie powinno być ciśnienia w układzie.
=-Pinhead-=
- Michał_1977
- _
- Posty: 14128
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Cud - płyn chłodniczy - kto to rozumie
Pinhead,nie ma co polemizować. Wystarczy zrobić test na zawartość CO² ![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 83 gości