Strona 1 z 8

1.9 TDI ASV - brak mocy do 2000 obrotów

: pn sie 28, 2017 07:32
autor: killah
cześć

Pacjent to 1.9 TDI ASV 110hp w skodzie Octavii I

Od tamtego weekendu zauważyłem że octavii brak mocy. Na 2gim biegu niemiłosiernie długo się rozpędzał. Zwykle to był moment i zmiana na 3ci bieg. I tak testując co jest nie tak uświadomiłem sobie że prawie wcale nie słychać turbo. W sumie to zauważalny świst pojawia się od 2200 obrotów.

Myślałem że może turbo się zasyfiło więc postanowiłem się przejechać po autostradzie. 180 km/h przez 70 km i nic . Więcej nie mógł. Po zjechaniu z autostrady zero poprawy. Przy tankowaniu zauważyłem, że spalanie jest coś niskie bo wyszło 5,2 gdzie 70 km zapierdzielałem jak głupi a dzień wcześniej godzine w korku. Powinno być z 5,5 przy takiej jeździe. Ale może to wynik słabego wkręcania się na obroty.

I to wszystko - silnik odpala bez problemu i prócz braku mocy nie ma innych objawów. Co to może być? chcę oddać w next week auto do warsztatu chyba ze może uda mi się coś samemu pogrzebać. Czytając tematy na necie znalazłem info że winny może być przepływomierz, wadliwy egr, jakaś wajha w turbo lub też samo turbo i zmienna geometria lub węże podciśnienia. Te ostatnie to chyba bez problemu samemu sprawdzę.

I jeszcze jedno - czy modyfikacja eeprom licznika i podniesienie spalania na wyświetlaczu mogło mieć jakikolwiek wpływ na ten stan rzeczy? Sądzę, że pewnie taki sam jak zmiana radia czyli żaden ale serio problem pojawił się nagle i ostatnio grzebałem w eeprom więc zacząłem łaczyć fakty.

Re: 1.9 TDI ASV - brak mocy do 2000 obrotów

: pn sie 28, 2017 09:29
autor: daniel23584
Zrób logi

1.9 TDI ASV - brak mocy do 2000 obrotów

: pn sie 28, 2017 09:45
autor: bioly05011
przede wszystkim pasowało by sprawdzić błędy,oprócz tego możesz sprawdzić wszystkie wężyki podciśnienia,być może któryś pękł,lub nawet spadł dlatego pewnie jest brak doładowania...

1.9 TDI ASV - brak mocy do 2000 obrotów

: pn sie 28, 2017 09:59
autor: killah
Cześć

Logi postaram się dostarczyć dzisiaj. Przynajmniej statyczne.

Co do kompa - 0 błędów.

1.9 TDI ASV - brak mocy do 2000 obrotów

: pn sie 28, 2017 20:49
autor: killah
Hej

Jednak na kompie mamy błąd. Logi wykonałem - wrzucę jutro rano po obrobieniu. A co do błędu to mamy taki:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

1 Fault Found:
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-10 - - - Intermittent

A logi robiłem do 120 km/h bo auto więcej nie miało siły.

1.9 TDI ASV - brak mocy do 2000 obrotów

: pn sie 28, 2017 21:13
autor: munior
I bez logów masz oczywistą przyczynę ...brak ciśnienia doladowania...albo masz nieszczelność w podcisnieniu zasilajacym gruszkę ,albo w samej gruszce

1.9 TDI ASV - brak mocy do 2000 obrotów

: wt sie 29, 2017 07:54
autor: killah
Hej

Obiecane logi

Statyczne
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_3J67J.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_J4HtE76.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_LoA2T.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_mrQdoDv.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 007: http://vaglog.pl/log-007_nwUwX.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_eapHz3a.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 014: http://vaglog.pl/log-014_EjK7nNX.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_dNqs3V.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Statyczne - basic settings
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_XyzBB.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_x06ZAw9.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_4wT781.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_f4oVx69.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Dynamiczne
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_eN4b5T.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_9mVQI78.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_4yTNpAd.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_x3Eu8nY.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_w35gh6.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_8b8D6.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_5iz366w.html" onclick="window.open(this.href);return false;
munior pisze:I bez logów masz oczywistą przyczynę ...brak ciśnienia doladowania...albo masz nieszczelność w podcisnieniu zasilajacym gruszkę ,albo w samej gruszce
czyli sprawdzić przewody podciśnienia lub też sztangę? A może być tak że np n75 szwankuje ale komp go nie pokazuje? Potraficie to na podstawie logów stwierdzić?

1.9 TDI ASV - brak mocy do 2000 obrotów

: wt sie 29, 2017 08:46
autor: bioly05011
do poprawy log wykonany w trybie awaryjnym,sprawdź podciśnienia jak pisałem wyżej...

1.9 TDI ASV - brak mocy do 2000 obrotów

: wt sie 29, 2017 09:09
autor: killah
Który log jest zły ? I co z nim nie tak.

Sprawdzałem wczoraj pobieżnie i nie znalazłem nic. Ale poszukam dalej. A są jakieś metody na sprawdzenie tego? czy jakbym odczepił przewód przy dolocie i zaczął zasysać powietrze to powinno się w układzie utrzymać podciśnienie?

1.9 TDI ASV - brak mocy do 2000 obrotów

: wt sie 29, 2017 09:52
autor: wesol
Przed kazdym dynamicznym logowaniem gasisz auto i odpalasz ponownie by ecm wyszedl z trybu awaryjnego. Mozesz miec dziure w rurachbod turbo do ic w samym ic i dalej do kolektora dolotowego. Wezyki tez moga byc przetarte te od gruszki lub sama gruszka ewentualnie n75 lub kabloteka. Na szybkiego bym wezykiem zmostkowal gruszke z poczatkuem podcisnienia czyli na tym wezyku od serwa w maly krociec trojnika podpiac. Wtedy loga dyn i bedzie widac czy doladowanie jest od poczatku. Ewentualnie obadac geometrie czy chodzi.

1.9 TDI ASV - brak mocy do 2000 obrotów

: wt sie 29, 2017 10:29
autor: killah
Tylko że na odpalonym silniku jak kasuję błąd to od razu się znowu pojawia więc jak mam zrobić ten pomiar bez notlauf? Sprawdzę najlepiej mechanicznie sztangę + 011 w basic settings jak wrocę do domu.

1.9 TDI ASV - brak mocy do 2000 obrotów

: wt sie 29, 2017 10:39
autor: bioly05011
czyli podciśnienia nieszczelne... A jak się przedstawia się sytuacja z hamulcami ,za pierwszym naciśnięciem nie będzie nic ale trzecim np. hamulce twarde

Re: 1.9 TDI ASV - brak mocy do 2000 obrotów

: wt sie 29, 2017 10:50
autor: karol8114
Koledzy wyżej już wszystko opisali co należy sprawdzić, na szybko możesz zdjąć wężyk z turbo i sprawdzić czy zassysa powietrze, jeśli tak należy sprawdzić gruchę strzykawką, czy się unosi i utrzymuje podciśnienie, druga sprawa czy nie odczułeś twardego pedału hamulca, lubi puścić króciec przy vacum. Z logami na chwile odpuść, skup się na podciśnieniu hehe

1.9 TDI ASV - brak mocy do 2000 obrotów

: wt sie 29, 2017 10:58
autor: killah
Dobrze. Zakupię strzykawkę i do dzieła.

A co do hamulca to dwa razy ostatnio zdarzyło się przy hamowanie że auto nie hamowało. Tj naciskałem hamulec tak jak zwykle i po chwili skapnąłem się że zbyt wolno hamuje. Docisnąłem więc mocniej do momentu załączenia wspomagania hamowania i dopiero auto zahamowało. Może mieć to związek z podciśnieniami też?

Panowie - czy jazda z tak pracującą turbawką jest ryzykowna w jakiś sposób? Chodzi mi o to czy coś się może popsuć.