Strona 1 z 1

Twardo gaśnie gdy pohodzi trochę na jałowych, wibracje

: ndz sty 14, 2018 17:36
autor: killah
Cześć

Pacjent 1.9 tdi ASV 2003 R
Zauważyłem jakiś dziwny problem bo od pewnego czasu gdy studzę turbo powyżej 2 min to silnik twardo gaśnie. Ale od początku

Gdy zgaszę po chwili od zatrzymania się to bardzo gładko staje, bez wstrząsów itp. Jednak gdy pochodzi ok 2-3 minut na jałowym to czuć, że silnik łapie lekkie wibracje i gdy w tym momencie go zgaszę to wyłączenie można porównać do wyłączenia z niesprawną klapą gaszącą. Zrobiłem test i po 2 min przed wyłączeniem dodałem lekko gazu i jak wróciło do 850 obrotów to wyłączyłem i było OK. Za to jak nacisnąłem hamulec kilka razy przed zgaszeniem to gaśnie jak wyżej czyli twardo po 2-3 min

Ma ktoś pomysł dlaczego tak się dzieje? W lato tak się nie działo chociaż nie wiem czy to od temperatury zależy. Czy to może być dawka paliwa czy też niesprawna pompa vacum?

Nie wiem czy ma to znaczenie ale rano przed odpaleniem pedał hamulca jest bardzo twardy - tak jakby nie było podciśnienia w serwo. Więcej objawów nie zauważyłem - jakiś problemów z mocą czy innych nie ma. Po prostu wcześniej nie było takiego twardego wyłączania silnika. Zacząć od sprawdzenia podciśnień?>

Twardo gaśnie gdy pohodzi trochę na jałowych, wibracje

: ndz sty 14, 2018 21:40
autor: muszkatobiasz
killah pisze:Zacząć od sprawdzenia podciśnień?
tak wszystkie wężyki szczególnie ten co idzie do serwa z pompy no i ten do klapy gaszącej

Twardo gaśnie gdy pohodzi trochę na jałowych, wibracje

: pn sty 15, 2018 08:21
autor: killah
Wężyki wszystkie wymieniałem przy ostatniej awarii doładowania. Wszystkie silikony i powinny być raczej szczelne. Ale miernik vacum już do mnie idzie i dam znać co i jak.

Twardo gaśnie gdy pohodzi trochę na jałowych, wibracje

: pn sty 15, 2018 17:19
autor: ROBAL_26
killah, może kończy się pompa vacu i nie wytwarza odpowiedniego podciśnienia ,ale sprawdź to przyrządem jak dotrze do ciebie .ok :bigok:

Twardo gaśnie gdy pohodzi trochę na jałowych, wibracje

: śr sty 17, 2018 23:23
autor: killah
Siema

No więc zrobiłem pomiary. Proszę o opinię nt kondycji pompy

Poniższy filmik obrazuje zachowanie po wpięciu w kruciec przy wężyku do serwo. Sterowanie turbo itp odłączone

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=47Y5XTk ... e=youtu.be[/youtube]

Za to na tym filmiku miernik podpięty w cały układ. Podciśnienie ucieka na zaworkach n75 i tym drugim. Gdy je odpiąłem i zaślepiłem to układ trzymał podciśnienie. Nie wiem czy to normalne. N75 mam nowy

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=LFUSvnN ... e=youtu.be[/youtube]

Czy taka pompa może powodować złe zachowanie klapy gaszącej?