Strona 1 z 2

[TDI PD] 2.0 BRT Nie odpala, brak błędów

: sob gru 29, 2018 15:02
autor: Baryla
Witam. Mam klopot z 2.0 tdi pd brt 2007r w seacie alhambra. Auto jeździło normalnie, pare dni wczesniej zapaliła sie trakcja na jakies 15km i sama zgasła. Dziś auto nie odpaliło, tzn załapało i zgasło później kręcił i nie palił. Zero błędów w sterowniku, obroty silnika widac (okolo 230), pompa w zbiorniku chodzi i paliwo w filtrze jest. Nie miałem plaka tylko silikon w sprayu to probowac coś łapać ale zapalał się w kolektorze i blokował silnik. Podczas krecenia rozrusznikiem dawki paliwa po 0 na każdym cylindrze, w grupie 23 tez wszedzie 0. Jakieś pomysły co może być? Czy to już taki sterownik jak w tdi pd 16v ze jak padnie pompka to blokuje odpalanie?

[TDI PD] Re: 2.0 BRT Nie odpala, brak błędów

: sob gru 29, 2018 19:37
autor: Michał_1977
Miałem kiedyś na warsztacie A3 z ASZ pod maską. Kręcił, nie odpalał, nie generował błędów. Wszystko sprawdziłem, tzn. tak mi się wydawało, że wszystko.
Rozpiąłem jeszcze kostki od G28 i G40. Z jednej z nich wysypał się zielony proszek, czyli syf z utlenionych pinów.
Po oczyszczeniu i zakonserwowaniu pinów, silnik odpalił od kopa.

[TDI PD] Re: 2.0 BRT Nie odpala, brak błędów

: sob gru 29, 2018 21:02
autor: Baryla
Michał_1977 pisze:
sob gru 29, 2018 19:37
Miałem kiedyś na warsztacie A3 z ASZ pod maską. Kręcił, nie odpalał, nie generował błędów. Wszystko sprawdziłem, tzn. tak mi się wydawało, że wszystko.
Rozpiąłem jeszcze kostki od G28 i G40. Z jednej z nich wysypał się zielony proszek, czyli syf z utlenionych pinów.
Po oczyszczeniu i zakonserwowaniu pinów, silnik odpalił od kopa.
Teoretycznie na vagu podczas krecenia rozrusznikiem widzę obroty silnika i synchro wałka, ale sprawdze te kostki jutro.

[TDI PD] Re: 2.0 BRT Nie odpala, brak błędów

: sob gru 29, 2018 21:16
autor: Michał_1977
Baryla pisze:
sob gru 29, 2018 21:02
Teoretycznie na vagu podczas krecenia rozrusznikiem widzę obroty silnika i synchro wałka
Pamiętam jak dziś, że też widziałem obroty, bo wtedy też występowały problemy z rozrusznikiem i sprawdzałem jak kręci :bajer:

[TDI PD] Re: 2.0 BRT Nie odpala, brak błędów

: ndz gru 30, 2018 13:31
autor: jeryk10
Spróbuj mu dać plak na odpalenie może być ze tandem padł , sprawdź tez klapę gaszącą .

[TDI PD] Re: 2.0 BRT Nie odpala, brak błędów

: pn gru 31, 2018 12:46
autor: Baryla
Dzisiaj zapalił o wlasnych siłach praktycznie bez problemu. Z 3 sek tak jak by rozbiegal się, zapalil i chodzi. Moc ma, pali bez problemu. Podlaczylem kompa korekcje na wszystkich wtryskach lekko na minus, bipy tez na minusie na wszystkich cylindrach od 20 do 50. Czyli tandemowa powoli siada?

[TDI PD] Re: 2.0 BRT Nie odpala, brak błędów

: pn gru 31, 2018 16:05
autor: wesol
Tandem ma taką śrubkę/zaślepkę na imbus. Odkręca sie i wkrecasz w to miejsce czujnik ciśnienia paliwa. Podaj wyniki jakie ma i przy kręceniu rozrusznikiem i na jałowych i na podwyższonych obrotach np 3000.
Korekcję nie mogą być na minus wszystkie bo suma ich wartości zawsze daje zero więc muszą być i dodatnie i ujemne. Bipy jak bipy i korekcję co się dzieje przy dynamicznych logach. Tam może się dziać jak depniesz na drodze.

[TDI PD] Re: 2.0 BRT Nie odpala, brak błędów

: pn gru 31, 2018 18:08
autor: Baryla
wesol pisze:
pn gru 31, 2018 16:05
Tandem ma taką śrubkę/zaślepkę na imbus. Odkręca sie i wkrecasz w to miejsce czujnik ciśnienia paliwa. Podaj wyniki jakie ma i przy kręceniu rozrusznikiem i na jałowych i na podwyższonych obrotach np 3000.
Korekcję nie mogą być na minus wszystkie bo suma ich wartości zawsze daje zero więc muszą być i dodatnie i ujemne. Bipy jak bipy i korekcję co się dzieje przy dynamicznych logach. Tam może się dziać jak depniesz na drodze.
Racja moj błąd, w grupie 13 pierwszy i drugi na minusie, trzeci i czwarty na plusie. W grupie 23 wszystko na minusie.
Pamiętasz może jaki jest gwint w tej śrubie? Dorobię sobie adapter i zmierzę.

[TDI PD] Re: 2.0 BRT Nie odpala, brak błędów

: wt sty 01, 2019 00:15
autor: wesol
1x10.

[TDI PD] Re: 2.0 BRT Nie odpala, brak błędów

: czw sty 10, 2019 11:03
autor: Baryla
wesol pisze:
wt sty 01, 2019 00:15
1x10.
12x1.5 jednak.
Mierzylismy wczoraj cisnienie, na postoju 3-3.5bar. Podczas jazdy jak tylko warunki pozwolily to z uślizgiem kół na 3 biegu miał okolo 9bar przy 4 tys obr, dobijał do 10 przy 4.5tys obr. Trochę mało, ale możliwe że za krotko go trzymalismy na mogl nie dobić na zegarze.

[TDI PD] Re: 2.0 BRT Nie odpala, brak błędów

: czw sty 10, 2019 11:56
autor: wesol
To ciśnienie masz dobre.

[TDI PD] Re: 2.0 BRT Nie odpala, brak błędów

: czw sty 10, 2019 13:01
autor: Baryla
wesol pisze:
czw sty 10, 2019 11:56
To ciśnienie masz dobre.
Podobno na wolnych powinno być 3-4bar, a przy 4tys pod obciazeniem 12-13bar

[TDI PD] Re: 2.0 BRT Nie odpala, brak błędów

: pt sty 11, 2019 07:32
autor: wesol
Nie na jałowych tak od 3 do 3.5 a na wysokich to 9 do 10 barów jest okej.

[TDI PD] Re: 2.0 BRT Nie odpala, brak błędów

: pt sty 11, 2019 11:04
autor: Baryla
Auto ogolnie 2 razy w ciagu 2 tyg miało klopot z paleniem. Piewszy raz nie odpalilo w ogole, drugi raz po 10sek krecenia z przerwami zaczelo sie rozbiegac i zapaliło. Za każdym razem gdy miał kłopot z odpaleniem to tak jak by złapał na 1 cylinder i zgasł. Co ciekawe za każdym razem nie chce zapalić pod pracą :-P pod domem pali idealnie. Było nawet -11 i zapalił tak ładnie jak by był ciepły.
Ogólnie chyba odpuszczamy, trzeba będzie jeździć jak padnie kompletnie i wtedy szukać przyczyny.