Strona 1 z 1
[MK3 1.9TD] Dziwne objawy po odpaleniu
: ndz gru 10, 2006 22:33
autor: eldorado84
silnik po remoncie (jakieś 5tys.km temu robiony - wymiana uszczelki pod głowicą na metalową, szlif głowicy i pare innych pierdułek wymienionych), wymiana wszystkich filtrów - paliwa, oleju, powietrza + olej półsyntetyk Esso (jakieś 1,5tys.km temu). Jeżdże na rzepaku. Więc ostatnio zaczą sie dziwnie zachowywać przy odpaleniu. Nie ważne czy 1 czy 3 razy podgrzeje świece to i tak zawsze tak samo odpala (więc to chyba wina świec to nie jest), czyli przy odpaleniu puszcza sporą białą (lub szarą - śmierdzi jakbym odpalał ciężarówkę) chmure, przy tym się lekko dławi i telepie nim (ma wtedy jakieś 5-6 tys. obr) przez jakieś 10 sekund, a potem łapie normalnie obroty i chodzi normalnie, co może sie dziać? Bo troche mnie to martwi bo stało to sie momentalnie, jakieś 2 tygodnie temu. Prosze o wszelką pomoc

: ndz gru 10, 2006 22:48
autor: krystek007
Ja stawiam na kąt wtrysku, (biała chmura po odpaleniu) - ale nie zaszkodzi posprawdzać świece itd...a wogóle najlepiej na vaga! będzie mniej gdybania

: ndz gru 10, 2006 22:57
autor: Grzesiekk1982
eldorado84 pisze:Jeżdże na rzepaku.
A na tradycyjnym

ON też się tak dzieje?
eldorado84 pisze:przy tym się lekko dławi i telepie nim (ma wtedy jakieś 5-6 tys. obr)
dobrze rozumiem, że obroty same skaczą po odpaleniu na 5-6 tys???
Pozdrawiam.
: ndz gru 10, 2006 23:00
autor: souler
krystek nasze aaz nie maja vaga

mowisz ze stalo sie nagle, moze przeskoczyl pasek o jeden zabek? jesli by byly spalone swiece to raczej by na niebiesko-bialo puszczal dyma.
: ndz gru 10, 2006 23:05
autor: Qto
SouleR pisze:jesli by byly spalone swiece to raczej by na niebiesko-bialo puszczal dyma.
i raczej nie miałby
eldorado84 pisze:jakieś 5-6 tys. obr
...przynajmniej mój diesel (MB 308D) tak nie ma, po odpaleniu raczej dławi się na bardzo niskich obrotach i muszę mu trochę podeptać żeby nie zgasł i się ogarnął...jak się nagrzeje to pali od ręki
: ndz gru 10, 2006 23:19
autor: eldorado84
Qto pisze:SouleR pisze:jesli by byly spalone swiece to raczej by na niebiesko-bialo puszczal dyma.
i raczej nie miałby
eldorado84 pisze:jakieś 5-6 tys. obr
...przynajmniej mój diesel (MB 308D) tak nie ma, po odpaleniu raczej dławi się na bardzo niskich obrotach i muszę mu trochę podeptać żeby nie zgasł i się ogarnął...jak się nagrzeje to pali od ręki
własnie mój tak ma dławi sie na niskich obrotach i telepie go, wdety biore go butem na lekkie obroty i po jakiś 10sekundach dochodzi do siebie. a potem pali od ręki, więc co sprawdzić konkretnie
: ndz gru 10, 2006 23:48
autor: Qto
eldorado84 pisze:dławi sie na niskich obrotach i telepie go, wdety biore go butem na lekkie obroty i po jakiś 10sekundach dochodzi do siebie. a potem pali od ręki, więc co sprawdzić konkretnie
konkretnie sprawdź świece
Pozdrawiam
: pn gru 11, 2006 10:22
autor: eldorado84
sprawdzałem ją dobre, może to wtryski przeciekają tylko nie wiem jakie są objawy tego?
: pn gru 11, 2006 13:52
autor: souler
jak wtryski leja to tez bedzie sie dlawil i szarpal, i dymek bedzie puszczal, chyba szary, rdzawy. kiedys byl temat o rodzajach dymkow

mozesz kupic srodek do paliwa - do czyscienia ukladu wtryskowego. zalej dawke troche wieksza niz podaja i zobaczysz czy cos dalo po przejechaniu pareset kilometrow. jesli tak no to znaczy ze wtryski byly zabrudzone.