Strona 1 z 2

Obrotomierz !! zle wskazuje

: czw gru 14, 2006 01:02
autor: To_mas
Witam zastanawiam sie nad wskazniami obrotomierza!! W diesleku mi wskazywał dobrze :) a teraz po swapie na TD :) tak jakby inaczej :/ Nie wiem czemu ale wydaje mi sie ze za nisko :/

Kręci sie do 4 tyś na postoju raczej bez peoblemu !! Auto przyspiesza super !!! ale tak jakoś do 3,5 tyś a potem jakby ciut słabło i boje sie go ciągnąć dalej ://
Wobole Td maja ograniczenie tzn odcięcie dopływu paliwa czy coś takiego ???

Jak to sprawdzić ://

podajcie mi np prędkość waszych TD przy 2 tys rpm na 2 i 3 i 4 biegu ?? Na 5 mlepiej nie bo jeszcze bym wysokiego mandata dostał sprawdzająć :PP

Jak mi sie uda to nagram filmik w sobote jak to u mnie wygląda i wogole jak auto przyspiesza :D:D:))

: czw gru 14, 2006 03:15
autor: Qto
moim zdaniem obrotek działa ok.
To_mas pisze:
Auto przyspiesza super !!!
bo jest turbina :bigok:
To_mas pisze:ale tak jakoś do 3,5 tyś a potem jakby ciut słabło
bo turbina już dalej nie ciągnie :bigok:
To_mas pisze:i boje sie go ciągnąć dalej ://
wrzucasz wyższy bieg i dalej możesz się cieszyć pracą turbo :bigok:
Pozdrawiam

: czw gru 14, 2006 10:24
autor: mac79
dokładnie tak, powyżej 3,5tys obrotów większość diesli słabnie, chyba że zastosujesz GOVENOR MOD by Ventil

: czw gru 14, 2006 10:58
autor: zaprzal
mac79 pisze:powyżej 3,5tys obrotów większość diesli słabnie
moze i wiekszosc, ale nie 1.6

: czw gru 14, 2006 11:37
autor: Trochim
głupoty piszecie, ja dokręce do 4.8 tyś obr na piątym biegu bez żadnych modów w pompie :)

sprawdźcie stan swoich silników :P

silnik 1V z pompą od RA na turbinie k14 bez ic.

: czw gru 14, 2006 11:49
autor: To_mas
zaprzal, co miałeś na myśli ?????



?
mac79 pisze:chyba że zastosujesz GOVENOR MOD by Ventil
czyli co ??? Ten trik z pompą i bolcem itd ??

[ Dodano: Czw Gru 14, 2006 10:50 ]
Trochim, ale cały czas Ci tak smo zapier ... do przdu ??? bo jaj mam takie wrazenie ze troche słabnie ://


A co z tym odcięciem zapłonu !!! jest w TD ???

: czw gru 14, 2006 13:31
autor: vw_vandal
Chłopaki mam 1V+ turbina k14 pompa chyba od JR i na każdym biegu wkręcę go do prawie 5 tyś. od 4 i 5 biegu dłużej to trwa (brak IC) ale wkręce go !! mac79, jechałeś moim może nie było miejsca ale 2,3 była do prawie 5 tyś.

[ Dodano: 14 Gru 2006 12:32 ]
To_mas, może ci się zawór bezpie. otwiera i tyle z przyśpieszenia.

: czw gru 14, 2006 14:04
autor: Trochim
To_mas, z tego co napisałeś to zrozumiałem, że masz problem z wkręcaniem się silnika na obroty. Jak na postoju osiągasz 4 tyś obr to coś jest nie halo. Powinno być coś ok 5300 obr. A fabryczny silnik zawsze będzie słabiej przyśpieszał po przekroczeniu pewnych obrotów zresztą wynika to z przebiegu krzywej momentu obrotowego i mocy.

: czw gru 14, 2006 14:06
autor: To_mas
A fabryczny silnik zawsze będzie słabiej przyśpieszał po przekroczeniu pewnych obrotów zresztą wynika to z przebiegu krzywej momentu obrotowego i mocy.

ahaaaa no nie ze mam problem tylko sie boje troche bo mi tak juz ok 4 tys ciezej te obroty sie wkręcaja i nie chce go tak ciągnąc powiedzmy do 4,5 tyś!!! bo sie boje ze mu by mogło sie co stać (odpukać)

: czw gru 14, 2006 14:21
autor: mac79
ludzie przecież nikt tutaj nie pisze że nie dociągnie do 5tys, chodzi o to że słabnie powyżej 3,5tys, co jest spowodowane momentem obrotowym, nie od dzis wiadomo że nie ma sensu diesli kręcić powyżej max. momentu (jak ktoś ma wykresy z hamowni to nie zapoda na forum)....

: czw gru 14, 2006 14:27
autor: To_mas
mac79, widze ze wiesz o co mi chodzi :) no :)) to czekamy na wykresy :)

: czw gru 14, 2006 14:58
autor: vw_vandal
mac79, a ja pisze, że mój nie słabnie po 3,5 tyś. ten moment jest ok 4,5 tyś. A JR z T3 powinien krecić sie do 4,5 tyś i nie słabnąć tak jest np. u mojej żony. U niej po 3,5 tyś. dopiero zaczyna się zabawa ;)

: czw gru 14, 2006 15:20
autor: zaprzal
popieram Trochima i vw_vandala, 1.6td spokojnie mozna krecic do 4,5-5tys i wcale nie slabnie, to nie tdi ze ma slabnac przy 3,5

to moj stary wykres z hamowni na malym turbo i jak widac pomiar sie konczy przy 4850 obrotach a moc caly czas rosnie. Teraz na duzym turbo zaczyna ladnie ciagnac nieco ponizej 3 tys wiec szkoda zeby przy 3,5 slabl :p
Obrazek

: czw gru 14, 2006 15:39
autor: mac79
no to chyba zawór na kolektorze sie otwiera, musze wyrwać chwasta :D