Strona 1 z 1

(mk2 TD) problem z odpalaniem

: śr gru 20, 2006 12:58
autor: krzysiupl
Witam . jestem pierwszy raz na forum. prosze o pomoc.
Mam problem z moim golfem 1.6 TD silnik jest po remoncie czyli:pierscienie,głowica,pompa i wtryski były robione, problem jest w tym ze nieodpala !!! tzn. zimny odpala na prawie dotyk a ciepły kreci rozrusznik ale nieodpala jakby za wolno krecił albo miał tak ciasno jak sie nagrzeje ,po 30-40min moge znowu odpalic rozrusznik kreci szybciej.niejestem pewien stanu turbo, silnik bierze olej jakies 1l/1000km,przy tym kopci na białawo siwo cos takiego,czy moze byc zapłon i kat zle ustawiony? dlaczego bierze olej ? turbina juz naprawde jest kaput ? golf ogólnie jest słaby na wonych (słabszy niz przed remontem)obrotach bo jak sie wkreci to jest ok osiaga przedkosci dobre, macie jakas rade ?

: śr gru 20, 2006 13:09
autor: gruchol
Z tego co mi się wydaje, musisz chyba poczekać aż się silnik dotrze, jak się nie poprawi to silnik spowrotem do remontu bo ktoś wsadził pierścienie nie na ten szlif co trzeba... Jak sie silnik rozgrzeje to automatycznie wszystko w silniku też sie rozszerza i stąd może być taki mółowaty i nie ma siły bo ma zaciasno.

Co do turbo zawsze troche oleju weźmie ale litr to już chyba sporo w moim tdi (94r. 230 tyś km) mam przejechane ponad 4 tys km na nowym oleju i było troche wlane ponad stan (przelało się) i nadal tak trzyma. Najlepiej sprawdź sprężanie i bedziesz wszystko wiedział

mk2 TD

: śr gru 20, 2006 13:45
autor: krzysiupl
czyli sprawdzic sprezanie i sie okaze ? bo wiem ze mechanik miał problem z dobraniem pierscieni pierwsze co zakładał miały za duzy zamek czy cos ale drugie były ok powiedział ,razem z nim składałem silnik, a jakie powinien miec sprezanie.

: śr gru 20, 2006 14:16
autor: gruchol
krzysiupl,
No to może musi się wszystko dotrzeć, pojeździj nim jeszcze i zoabczysz czy jest jakas poprawa. Napewno nim teraz nie szalej bo zatrzesz silnik. Wiesz wszystko też się musi ułożyć...
Co do sprężarki to nie wiem jaki powinno być dokładnie ale 1,2 bara to ludzie mówią że tlyko się cieszyć więc gdzieś w tych granicach pzatym każda sprężarka jest inna.

: śr gru 20, 2006 14:23
autor: krzysiupl
moze sie musi dotrzec. zrobiłem juz 3tys km i niema poprawy raczej gorzej. a to wina turbo ze tyle mi oleju bierze ? a jakie sprzezanie na tłokach powinno byc ?

: śr gru 20, 2006 14:25
autor: stonefree
krzysiupl pisze:przy tym kopci na białawo siwo cos takiego,czy moze byc zapłon i kat zle ustawiony?
Za późny wtrysk będzie właśnie powodował kopcenie niespaloną mieszanką na białawo. W jaki sposób sprawdzany był początek tłoczenia?