Strona 1 z 1

MKIII TDI 110km problem z kołem pasowym

: pt sty 05, 2007 23:39
autor: melon77
Witam mechanik stwierdzil ze powoli urywa mi sie kolo pasowe ponoc jest one dwumasowe ...ma ktos screen z edka ?
I jeszcze edno czy w AFN wystepuja 2 kola dwumasowe tzn kolo pasowe i kolo od sprzegla?

: pt sty 05, 2007 23:50
autor: cowboy
koło pasowe ??

w AFN jest koło zamachowe 2-masowe ale to jest sprzęgło

może chodzi Ci o kółko pasowe alternatora ?

: sob sty 06, 2007 00:08
autor: melon77
Siemka cowboy tzn wiesz ja za bardzo nie wiem chodzi mi o kolo ktore napedza alternator klime itp to duze z lewej strony na dole przy silniku one chyba jest dolaczone do walu korbowego i to wlasnie one mi sie gibie apropo kola dwumasowego od sprzegla to gdzie one sie znajduje?

: sob sty 06, 2007 00:09
autor: melon77
masz screeny zeby pkazac i to i to

: sob sty 06, 2007 01:56
autor: Wypij
Koło dwumasowe napędu paska wielorowkowego. Najnowsze wykonanie (poprawione mechanicznie - już się nie rozwarstwia) ma numer: 028 105 243 T i nie jest niestety tanie.

--
Mariusz

: sob sty 06, 2007 05:35
autor: leo...
Wypij pisze:Koło dwumasowe napędu paska wielorowkowego. Najnowsze wykonanie (poprawione mechanicznie - już się nie rozwarstwia) ma numer: 028 105 243 T i nie jest niestety tanie.

--
Mariusz
faktycznie - tanie nie jest - szukaj na szrocie - koło pasowe wału (bo o tym kole mowa) - jest złożone z 3 cześci koła wewnętrznego przykręconego do wału - zwulkanizownego z gumowym kołem na którym jest obręcz prowadząca pasek PK ... łącznik gumowy czesto ulega rozwulkanizowaniu (tak jak np tuleje wahaczy) - przez co wpada w niebezpieczne dla rozrządu drgania ...

koło zamachowe 2 masowe znajduje się w obudowie skrzyni biegów - do tego koła przykręcone jest sprzęgło - równiez nie jest tanie ;)

: sob sty 06, 2007 11:05
autor: Wypij
leo... racja.. to co opisałeś to jest właśnie budowa tej części w starym wykonaniu. Czyli wewnętrzne koło metalowe, zewnętrzny metalowy pierścień bieżni napędu paska robiący też za drugą masę - tłumik drgań i te dwie części są zwulkanizowane ze sobą. To się musi prędzej czy później rozlecieć bo guma oprócz drgań skrętnych przenosi też cały moment napędowy paska, czyli obciążenia od alternatora, klimy... A jeszcze jak dostanie choćby kapkę oleju... po zawodach.

Nowa część jest lepiej pomyślana. Koło pasowe stanowi całość (nie ma tak jak poprzednio rozdzielenia na koło wewnętrzne i bieżnię). Część materiału koła pod bieżnią jest wybrana i masa tłumiąca drgania jest tam wwulkanizowana. W ten sposób guma nie przenosi obciążeń od paska.

melon77: jak szukałem tej części to w serwisie krzyknęli prawie 1300 a w sklepach niezależnych nie zeszli poniżej 1100.

--
Mariusz

: sob sty 06, 2007 11:54
autor: melon77
a co myslicie o uzywce? chyba nie...co? a ktos kiedys pisal ze za 619 z FOTY kupil to kolko ale ile w tym prawdy tak czy siak trzeba wymienic

[ Dodano: Sob Sty 06, 2007 10:57 ]
to jest ten link od naszego kolegi z forum

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... B3o+pasowe