Strona 1 z 1
Nie chce odpalić? proszę o pomoc bardzo pilne
: ndz sty 07, 2007 21:01
autor: rogra
a mianowicie,zrobiłem w pompie govenor mod i przy skręcaniu spadł mi kluczyk oraz jedna śrubka między rozrząd i pompę musiałem cały rozrząd zdjąć ,wszystko po składałem jak trzeba i kręce a tu lipa słychać tylko jak by chciał a nie moze,próbowałem odpowietrzyć wszystkiego i nic paliwo dochodzi ,punkty na rozrządzie też są,czy to możliwe że mam rezerwę i dlatego nie ma siły nabrać paliwa czy możliwe że ten mod co zrobiłem zaszkodził?a może po prostu jest coś jeszcze przestawione???prosze pilną pomoc
: pn sty 08, 2007 19:22
autor: ventil
Przede wszystkim dolej paliwa tyle by pompa mogła go łatwo zaciągnąc - niska rezerwa to nie jest dobre rozwiazanie do odpowietrzania. By szybko i łatwo odpowietrzyć pompe należy popuścić wszystkie śruby na rurkach przy wtryskach i wtedy kręcic rozrusznikiem aż paliwo zacznie spod rurek wypływać. Governor mod nie moze zaszkodzic chyba że coś źle złożyłes przy składaniu pompy. Ważne jest przy składaniu ustawienie osi wałka w stosunku do tych wajch ze sprężynami - na tej osi jest naciecie na srubokręt a na dolnej wajsze natrasowane cieńkie ryski - musi to byc złozone tak jak przed rozebraniem.
: pn sty 08, 2007 20:20
autor: rogra
dziś wyrzuciłem govenor mod i zrobiłem tak jak było wcześniej czyli razem ze sprężynką,i zacząłem kręcić,no i już prawie chodzi tzn.odpalił na wciśniętym gazie ale chodził na wolnych obrotach i to jakoś dziwnie nie było słychać klekotu który powinien być jak to w dieslach,jak puszczałem gaz to od razy gasł,znów odpaliłem chodził i znów zgasł,rozrząd zmieniałem chyba z 10 razy i zawsze tak samo chodził ,potem obórciłem pompę o 180stopini no i zacząłem kręcić i było tak że kręciłem i nic dopiero jak wcisnąłem gaz to pobierał paliwo i tylko chwilę zaskoczył był klekot i zgasł no i zostawił chmurę dymu,a jak pompa była wcześniej ustawiona to za pierwszy obrotek kluczyka już prawie palił a jak przestawiłem to muszę dość długo kręcić ale za to jest inny dźwięk i naczej kręci,wydaję mi się że do cylindrów nie dochodzi paliwo bo odkręciłem wężyki na wtryskach kręciłem i prawie nic nie leciało,co to może być co sprawdzić?czy to wina pompy wtryskowej?
: pn sty 08, 2007 21:12
autor: ventil
W moim projekcie jest własnie zastosowany gov mod i auto pali z "półobrotu". Tak jak napisałem powyżej wazne jest połozenie osi wystajacej z pompy w stosunku do dźwigni - jesli nie zaznaczyłes ich przed rozebraniem to teraz możesz miec problem z zapaleniem auta - moze okazac sie że gdy wcisniesz pedał gazu do konca to oska jest dopiero na dawce minimalnej. Nie rozumiem tylko po co obróciłes pompe o 180' skoro wszystko było ok. Ustwaienie rozrządu kontrolujemy znakiem na kole zamachowym, blokadą koła w pompie i ustawieniem wała rozrzadu. Po ustwieniu rozrzadu należalo by sprawdzic przyrzadem ustawienie kata wtrysku w pompie. generalnie przy gov modzie nie mozna tak naprawdę nic zepsuć.
: pn sty 08, 2007 21:43
autor: rogra
ventil pisze:W moim projekcie jest własnie zastosowany gov mod i auto pali z "półobrotu". Tak jak napisałem powyżej wazne jest połozenie osi wystajacej z pompy w stosunku do dźwigni - jesli nie zaznaczyłes ich przed rozebraniem to teraz możesz miec problem z zapaleniem auta - moze okazac sie że gdy wcisniesz pedał gazu do konca to oska jest dopiero na dawce minimalnej. Nie rozumiem tylko po co obróciłes pompe o 180' skoro wszystko było ok. Ustwaienie rozrządu kontrolujemy znakiem na kole zamachowym, blokadą koła w pompie i ustawieniem wała rozrzadu. Po ustwieniu rozrzadu należalo by sprawdzic przyrzadem ustawienie kata wtrysku w pompie. generalnie przy gov modzie nie mozna tak naprawdę nic zepsuć.
a masz fotkę jak to powinno być?bo ja zrobiłem tak jak było napisane na forum czyli założyłem tą ośkę pod katem i zablokowała się w tym jednym miejscu co powinna i trzyma się dobrze a potem wcisnąłem na to tą górną kapę i ośka wyszła i co miałem tam zaznaczać?
: pn sty 08, 2007 22:27
autor: ventil
Tu jest przykładowe zdjecie akurat mojej pompy - ta oska równo na środku zdjecia w stosunku do całej tej dzwigni - u mnie jest akurat tak ale u Ciebie mogło byc inaczej. Jeśli auto zapala a dżwiek silnika jest inny niż zwykle podejrzewał bym przestawiony kąt wtrysku - zbyt wczesny kat to głosna, twarda praca silnika, zbyt późny to raczej cicha, bez charakterystycznego dzwieku diesla praca, dymienie i problem z zapaleniem.
: pn sty 08, 2007 22:42
autor: norman
kolego ja kiedys nialem podobny problem jak zdjolem pasek aby wumienic na nowy a mianowicie wymienilem a tu lipa chce zapalic ale nie moze zalapac ajak zalapie to na chwile , a co sie okazalo ze podczas wymiany polecial symering nawalku pompy wtryskowej jak chodzil to byko ok a jak dostal nowy pasek moze mocniej napiety to polecial i sie zapowietrzal! a wymiana smeringu jest prosta mozna samemu przeprowadzic bo koszt u mechanika to ok 130 zl(smieszne bo symering kosztuje zl)
[ Dodano: 08 Sty 2007 21:42 ]
kolego ja kiedys nialem podobny problem jak zdjolem pasek aby wumienic na nowy a mianowicie wymienilem a tu lipa chce zapalic ale nie moze zalapac ajak zalapie to na chwile , a co sie okazalo ze podczas wymiany polecial symering nawalku pompy wtryskowej jak chodzil to byko ok a jak dostal nowy pasek moze mocniej napiety to polecial i sie zapowietrzal! a wymiana smeringu jest prosta mozna samemu przeprowadzic bo koszt u mechanika to ok 130 zl(smieszne bo symering kosztuje 5zl)
[ Dodano: 08 Sty 2007 21:43 ]
kolego ja kiedys nialem podobny problem jak zdjolem pasek aby wumienic na nowy a mianowicie wymienilem a tu lipa chce zapalic ale nie moze zalapac ajak zalapie to na chwile , a co sie okazalo ze podczas wymiany polecial symering nawalku pompy wtryskowej jak chodzil to byko ok a jak dostal nowy pasek moze mocniej napiety to polecial i sie zapowietrzal! a wymiana smeringu jest prosta mozna samemu przeprowadzic bo koszt u mechanika to ok 130 zl(smieszne bo symering kosztuje 5zl)
: wt sty 09, 2007 23:56
autor: rogra
ventil pisze:W moim projekcie jest własnie zastosowany gov mod i auto pali z "półobrotu". Tak jak napisałem powyżej wazne jest połozenie osi wystajacej z pompy w stosunku do dźwigni - jesli nie zaznaczyłes ich przed rozebraniem to teraz możesz miec problem z zapaleniem auta - moze okazac sie że gdy wcisniesz pedał gazu do konca to oska jest dopiero na dawce minimalnej. Nie rozumiem tylko po co obróciłes pompe o 180' skoro wszystko było ok. Ustwaienie rozrządu kontrolujemy znakiem na kole zamachowym, blokadą koła w pompie i ustawieniem wała rozrzadu. Po ustwieniu rozrzadu należalo by sprawdzic przyrzadem ustawienie kata wtrysku w pompie. generalnie przy gov modzie nie mozna tak naprawdę nic zepsuć.
silnik już na chodzie odpala jak trzeba .okazało się że była przestawiona ośka która wystaję z pompy i jak był wciśnięty gaz to była minimalna dawka paliwa podawana,więcj temat można zamknąć