Strona 1 z 1

Alternator - ładowanie i kontrolka

: wt sty 09, 2007 18:41
autor: Bananicho
Siema. Ostatnio wystąpił taki problem, ze zaczęła mi kontrolka świecić od ładowania aku. Po kilku dniach gdy wrocilem do domu i po 3 godzinach poszedlem odpalic fure to akus zdechł ( akuś i tak do wymiany bo stary ). Napiąłem pasek i nic. Po drugie zauwazyłem dziwny zapach z alternatora i jak auto pochodzilo dosłownie ok.5 min to alternator był ciepły. Moze mi ktos powiedziec co moze byc nie tak?? Czy to mogą być szczotki, czy też łożysko padło w alternatorze? Dzięki za odpowiedź. Pozdro.

: śr sty 10, 2007 01:02
autor: DJ_Mouse
Po raz to łożysko nie wpływa na ładowanie akumulatora, grzać się może to fakt ale ładował będzie dalej chyba że zagrzejesz go tak że przepali się uzwojenie

Po 2 to radzę sprawdzić regulatorek ładowania i sam alternator, sprawdzić stan szczotek i luzów na łożysku.


Jeśli nic z tych rzeczy nie pomoże to prawdopodobnie masz gdzieś przepalone uzwojenie i może na nim robić się zwarcie, co doprowadza do szybkiego nabierania temperatury przez alternator i padania akumulatora - Przy zwarciu w uzwojeniu alternator albo nie ładuje wogólę albo bardzo niskim prądem - Co jakby nie spojrzeć na jedno wychodzi :) Jeśli sam nie wiesz w jaki sposób to zrobić do podrzuć sam wirnik do jakiegoś elektryka samochodowego żeby sprawdził Ci czy nie ma zwarcia/przebicia na uzwojeniu i czy jest ono sprawne. Jeśli chcesz się bawić to weź mierniczek i sprawdzaj pokoleji obwody na komutatorku.

Pozdrawiam 8)

: śr sty 10, 2007 01:12
autor: gruchol
Bananicho,

Ja mialem ostatnio to samo co ty, okzało sie że szczotki trzeba byl wymienić. troszek robty z tym jest ale da rade samemu zrobic....

: śr sty 10, 2007 15:50
autor: Bananicho
"Po raz to łożysko nie wpływa na ładowanie akumulatora, grzać się może to fakt ale ładował będzie dalej chyba że zagrzejesz go tak że przepali się uzwojenie"

To wiem że nie wplywa na ladowanie ale jesli bedzie zatarte to alternator wogule nie ruszy i nie MA ŁADOWANIA proste.
Chodzilo mi o to ze jesli bedzie sie lozysko zacieralo to nie bedzie dobrze ladowac alternator, jeszcze jedna uwaga gdy zwieksze obroty tdo 3 tys to jest ok i kontrolka gasnie, a i jeszcze jedno to z alternatora wydobywa sie dziwny smrud lecz nie jest az tak bardzo mocny. Pozdro

: czw sty 11, 2007 12:46
autor: vw_vandal
Bananicho, ja stawiam na szczotkotrzymacz !! Ale na twoim miejscu bym wymienił od razu łożyska bo grosze kosztują i go przeczyścił ;)