Strona 1 z 1
ktory silnik lepszy pod swap?
: śr lut 07, 2007 23:43
autor: luki202
wiem ze przynudzam juz ale laikiem jestem w tej dziedzinie i prosze o wyrozumialosc.
Chce w moim golfie zmienic silnik. obecnie mam 1,6 TD. i nie wiem czy wsadzic z powrotem 1,6 TD czy moze 1,9 TD. mam zamiar potem silniczek troche stuningowac. I tu moje pytanie: Ktory z tych silnikow bedzie lepszy do modyfikacji. Czy do tego 1,9 TD tez mozna intercooler dolożyc?
[ Dodano: 07 Lut 2007 22:57 ]
Please!!! napiszcie laikowi!
: czw lut 08, 2007 00:01
autor: ghoost
ja proponuje najpierw uzyc funkcji szukaj... bo na forum troche tego jest i nie ma sensu znowu tego walkowac...

: czw lut 08, 2007 00:11
autor: luki202
a co mam wpisac bo wpisuje rozne zwroty i nic nie znajduje a jak juz cos to strasnie rozne i duzo tego?!?!?
: czw lut 08, 2007 00:12
autor: souler
wiele sie dowiesz z przyklejonych tematow u gory.
: czw lut 08, 2007 00:12
autor: zaprzal
musisz rozwazyc jak mocno bedziesz chcial pozniej dlubac... jezeli chcesz naprawde ostro dlubac 1.9 TD to musisz kupic boost pin lub zmienic pompe, turbinke tez ma z tych malych, dolozyc IC, jezeli jest to silnik z golfa 3 to sprzeglo ma 210mm itp...
jezeli zadowoli cie okolo 100 koni to mozesz poszukac 1.6TD SB/RA i uzyskasz to sama regulacja bez wymiany niczego
: czw lut 08, 2007 00:28
autor: To_mas
zaprzal, Ci tu wsio ładnie przedstawił

:D:))
Re: ktory silnik lepszy pod swap?
: czw lut 08, 2007 00:50
autor: RobertP
luki202 pisze: 1,6 TD czy moze 1,9 TD
a czemu nie TDI ?
w mk2 to lekkie autko i kazdy z nich jest dobry ale jak masz kaske
i cierpliwość i umiejętności oraz dostęp do forum to już najlepiej TDI
a czy 1,6 TD czy 1,9TD to sam pomyśl ile masz kasy na jedno i drugie
oraz na resztę przeróbek tylko że z większej pojemności więcej uzyskasz
no i do czego autko ma służyć później
[ Dodano: Sro Lut 07, 2007 23:52 ]
luki202 pisze:Czy do tego 1,9 TD tez mozna intercooler dolożyc?
oczywiście że można
: czw lut 08, 2007 08:26
autor: Cinek
RobertP pisze:tylko że z większej pojemności więcej uzyskasz
w tym przypadku nie ma większej różnicy, a w 1,9 trzeba jednak więcej włożyć kasy. najlepiej SB + kilka modów by forum. no i opdpada problem częsty w AAZ - koło na wale
PS
luki202 załóż jeden temat, co cie konkretnie interesuje, bo robi sie tłok
: czw lut 08, 2007 10:16
autor: RobertP
Cinek pisze:RobertP pisze:tylko że z większej pojemności więcej uzyskasz
w tym przypadku nie ma większej różnicy, a w 1,9 trzeba jednak więcej włożyć kasy.
no właśnie to wszystko zależy od zasobności portfela kierownika
Cinek pisze:no i opdpada problem częsty w AAZ - koło na wale

i to święta prawda

: czw lut 08, 2007 11:37
autor: zaprzal
Cinek pisze:w tym przypadku nie ma większej różnicy
dokladnie, niby sporo wieksza pojemnosc a roznica niekoniecznie wieksza. Ostatnio wymienialem sie PW z jednym kolesiem z vwdiesel.net i on mowi ze 1.9 ma pewne bolaczki ktorych sie nie da przeskoczyc przy pewnej mocy. Powymienial korby na takie z tdi PD, ma problemy z szczelnoscia glowicy na metalowej uszczelce i "sportowych" srubach ARP (ktore nawiasem mowiac kosztuja ladnych pare stówek). Wiec jezeli juz ladowac duzo kasy to lepiej pomyslec o M-TDI
: czw lut 08, 2007 11:48
autor: RobertP
zaprzal pisze: "sportowych" srubach ARP (ktore nawiasem mowiac kosztuja ladnych pare stówek).
orzesz , widziałem te ceny komplecik do 1,9 kosztował jakoś 570zł
kurde na same śrubki nie wydałbym tyle kasy do aaz-ta,
lepie pozbierać i kupić tdi
zaprzal pisze:Wiec jezeli juz ladowac duzo kasy to lepiej pomyslec o M-TDI
dokładnie tak jak
Trochim zrobił to
TUTAJ
: czw lut 08, 2007 11:56
autor: zaprzal
orzesz , widziałem te ceny komplecik do 1,9 kosztował jakoś 570zł
kurde na same śrubki nie wydałbym tyle kasy do aaz-ta,
lepie pozbierać i kupić tdi
one nie sa takie jak fabryczne, to jest taki wkrecany bolec z gwintem i do tego oddzielna nakretka, ponoc lepiej trzyma niz zwykla sruba
jakby sie ktos zdecydowal to potrzebne sa takie jak w escorcie cosworth, koszt okolo 100 funtow jakos
: czw lut 08, 2007 15:44
autor: vw_vandal
luki202, jeżeli rozpatrujesz tylko te dwa silniki kup 1.6 TD SB, zrób kilka modów z forum wrzuć IC tanim kosztem osiągniesz 100 pare kucy. A jeżeli ktoś się zastanawia nad włożeniem TDi to wolałby wrzócić 2.8 VR6 i ten silnik zaturbić !!!