Strona 1 z 2
					
				silnik SDI
				: ndz lut 25, 2007 16:57
				autor: sliwa
				Co to jest silnik SDI? 

 
			
					
				sdi
				: ndz lut 25, 2007 16:59
				autor: daro31ie
				zwykly disel
			 
			
					
				sdi
				: ndz lut 25, 2007 17:01
				autor: sliwa
				jaka jest roznica? miedzy tdi a sdi 

 
			
					
				
				: ndz lut 25, 2007 17:02
				autor: marcin999
				daro31ie pisze:zwykly disel
no nie taki zwykły bo ma bezpośredni wtrysk sterowany przez komputer...
Ma 68Km zwykły ma 64km.
SDI- slowest direct injection
 
			
					
				sdi
				: ndz lut 25, 2007 17:02
				autor: daro31ie
				Sdi to zwykly disel bardzo slaby bo nie posiada turbo jak TDI ja nie polecam tdi PD  
 
 
pozdrawiam daro
 
			
					
				
				: ndz lut 25, 2007 17:04
				autor: marcin999
				w tdi masz jeszcze turbo i intercooler (co daje duza moc) 

 
			
					
				
				: ndz lut 25, 2007 17:22
				autor: Grzesiekk1982
				sliwa pisze:Co to jest silnik SDI? 

 
 
Uprzedzam pytanie: Nie da się w miarę rozsądnym osztem zrobić z SDI, dodając turbinę TDI. Koszty przekroczą połowę wartości samochodu.
SDI ma ledwo 68 KM, a jak kupisz to za miesiąc zapytasz co zeobić aby go podkręcić, a my powiemy: "sprzedać samochód i TDI kupic". 
marcin999 pisze:w tdi masz jeszcze turbo i intercooler
Jedna bardzo drobna nieścisłość- w Audi B4 1Z... nie ma IC 

Ja bym SDI unikał 

 tym bardziej, że jest ich mało, a ceny wcale nie są niższe niż dobrego TDI, a spalać będzie więcej niż TDI.
Pozdrawiam.
 
			
					
				
				: ndz lut 25, 2007 17:33
				autor: inek01
				Grzesiekk1982 pisze:Jedna bardzo drobna nieścisłość- w Audi B4 1Z... nie ma IC 
Skad masz takie info ?
Wiem ze sa TDI bez IC, ale w B4 1Z to akurat jest IC. W ogole niemozliwe zeby w 1Z nie bylo, niezaleznie jakie auto. Przynajmniej ETKA tak mowi.
 
			
					
				
				: ndz lut 25, 2007 17:35
				autor: Tomallus
				I SDI wcale nie pali więcej od TDI. Co innego zwykły klekot 1Y.
			 
			
					
				
				: ndz lut 25, 2007 17:42
				autor: Grzesiekk1982
				Tomallus pisze:I SDI wcale nie pali więcej od TDI
 to wpuść do auta z 2 osoby i jedź w góry, albo rozpędź puste auto na płaskim do 140.... Brak mocy trzeba czymś nadrobić, a w silniku diesla turbina nie powoduje wzrostu spalania, lecz zmniejszenie na skutek lepszego wykorzystania paliwa. To wiadomo nie od dziś. I nie ma co liczyć że SDI spali tyle samo lub mniej paliwa napędzając w tych samyh warunkach i z takimi samymi wymaganiami kierowcy. Chyba, że będzie jezdził dziadek w kapeluszu, to może pozostać bez wpływu na spalanie  
 
 inek01 pisze:Wiem ze sa TDI bez IC
Kumpla Audi B4 1Z z połowy 1992 roku i ze śmiesznym klapkowym przepływomierzem.
Pozdrawiam. 
[ Dodano: 25 Lut 2007 16:48 ]
inek01, mnie etż to zdziwiło, sprawdzałem mu jeszcze w dowodzie, ma 66 kW, ma na naklejce 1Z, elektroniczną pompę jak w moim a przewody od turbina mają po 15 cm... Nie wiem czemu, może pierwsza seria taka wyszła?
 
			
					
				
				: ndz lut 25, 2007 17:50
				autor: inek01
				Grzesiekk1982 pisze:Nie wiem czemu, może pierwsza seria taka wyszła?
Niemozliwe. Musialo byc cos rzezbione. Sprawdz sam w ETKA. Od poczatku byly z IC.
Nawet jesli teoretycznie by tak bylo to by nie mial 66kW.
 
			
					
				
				: ndz lut 25, 2007 17:54
				autor: Grzesiekk1982
				Nawet jesli teoretycznie by tak bylo to by nie mial 66kW.
 też nad tym dumałem jak to możliwe, żeby ta sama moc była z IC i bez. Ale nie wiem, looknę jak u niego będę co to jest, ale ICka na 100% nie ma  

 
			
					
				
				: ndz lut 25, 2007 18:01
				autor: inek01
				 [ Dodano: Nie Lut 25, 2007 17:09 ]
 
[ Dodano: Nie Lut 25, 2007 17:09 ]
marcin999 pisze:Ma 68Km zwykły ma 64km. 
Grzesiekk1982 pisze:SDI ma ledwo 68 KM
BTW to nie wiem skad wzieliscie info o tych 68KM ?
SDI (AEY) w Mk3 ma 64KM tak samo jak zwykly D  
 
 
68KM to ma SDI ale w Mk4.
 
			
					
				
				: ndz lut 25, 2007 18:23
				autor: Grzesiekk1982
				No faktycznie 47 kW... To MK4 ma więcej. 
[ Dodano: 25 Lut 2007 17:25 ]
inek01 pisze:
64KM to ma SDI ale z Mk4.
a z tego wszystkiego i Ty się zakręciłeś 
 
 