Strona 1 z 1
					
				Układ chłodniczy
				: czw mar 01, 2007 18:57
				autor: michi
				Witam !!!
Mam taka sprawe a wiec termostat mi padł bo sie nie otfiera od pewnego czasu (domyslam sie jak moj tata wsypał mi ten proszek do chłodnicy) i teraz tak mam nowy ale kurcze nie chce go zakładac bo jak tam jest syf to co ?! a napewno jest po tylu latach. i myslałem zeby wywalic termostac skrecic i wlac płyn pojezdzic zeby wszystko dobrze sie przemieszało i spuscic ten syf. A pytanie takie co  tam wlac macie jakies srodki co fajnie czyszcza układ chłodzenia ??
Pozdrawiam MiChI
			 
			
					
				
				: czw mar 01, 2007 19:06
				autor: SkinnerPL
				moze kret... ;] ale nie wiem jak to bedzie dzialalo na gumowe elementy i a moze sie dziura odsloni... sproboj czyms do usuwania kamienia ;]
			 
			
					
				
				: pt mar 02, 2007 01:03
				autor: RobertP
				michi pisze:i myslałem zeby wywalic termostac skrecic i wlac płyn pojezdzic zeby wszystko dobrze sie przemieszało i spuscic ten syf. A pytanie takie co  tam wlac macie jakies srodki co fajnie czyszcza układ chłodzenia ??
a pomyślałeś o tym że i wypłuczesz jakimiś tam środkami także "kamień" który "uszczelnił" Ci wycieki
jak to zrobisz to długo nie pojeździsz, będziesz zaraz wymieniał a 
to chłodnicą, nagrzewnicę i kilka jeszcze innych elementów
moim zdaniem środki płuczące układy najlepiej jest z tego powodu 
stosować ale w młodych autach a nie blisko 20 letnich, chociaż zdarzają się perełki ....
SkinnerPL pisze:moze kret... ;] ale nie wiem jak to bedzie dzialalo na gumowe elementy i a moze sie dziura odsloni... sproboj czyms do usuwania kamienia ;]
wiesz co kretem możesz sobie zrobić ? nie proponuj tego więcej koledze i innym nigdy więcej !
kret niszczy aluminium !!!  a stop aluminum jest i w głowicy w nagrzewnicach więc odpada
ja bym dobrze przepłukał obieg wodą w jeden dzień a później zalał normalnym płynem chłodniczym
 
			
					
				
				: pt mar 02, 2007 10:06
				autor: Zibi art
				Jeżeli chcesz przepłukac układ to wystarczy woda (temp. nie może być na minusie bo tobie układ rozwali 

 ) a następnie zalej jakims płynem do chłodnic. U mnie przy wymiania (ok. 3 tyg temu) zeszło 5l i tyle samo weszło, powodzenia 

 
			
					
				
				: pt mar 02, 2007 10:12
				autor: RobertP
				Zibi art pisze:U mnie przy wymiania (ok. 3 tyg temu) zeszło 5l i tyle samo weszło
michi ma mk2 i z książek wyczytałem że układ chłodeniczy ma pojemność 6,4l.
ale jak widaomo ciężko jest tak wysuszyć silnik żeby zawsze weszło tyle ile podają książki  

 
			
					
				
				: pt mar 02, 2007 15:22
				autor: michi
				a jak bym zrobił cos takiego ze do chłodnicy podpinam szlałch z woda i opor przepłokac dokładnie potem tak samo z silnikiem co wy na to ??
			 
			
					
				
				: pt mar 02, 2007 16:15
				autor: RobertP
				michi pisze:a jak bym zrobił cos takiego ze do chłodnicy podpinam szlałch z woda i opor przepłokac dokładnie potem tak samo z silnikiem co wy na to ??
spoko możesz
tak się robi z nagrzewnicami to z chłodnicą tym bardziej 
w końcu nagrzewnica to też chłodnica 
 
dodam drobną informację nie związaną z motoryzacją że podobne numery
robi się z wężownicą w piecykach gazowych do pogdrzewania wody
 
			
					
				
				: pt mar 02, 2007 16:33
				autor: michi
				a mam jeszcze jeden pomysł bo nie chce zakładac nowego do tego marasu co tam pływa bo jak była chłodnica zamknieta przez termostat to myslałem zeby wywalic całkiem termostat i nachwile tak pojezdzic.
			 
			
					
				
				: pt mar 02, 2007 16:46
				autor: RobertP
				michi pisze:a mam jeszcze jeden pomysł bo nie chce zakładac nowego do tego marasu co tam pływa bo jak była chłodnica zamknieta przez termostat to myslałem zeby wywalic całkiem termostat i nachwile tak pojezdzic.
nic więcej co już jest sie nie uszkodzi 

później będzie sie zagrzewał i będzie więcej spalał ale nie tak drastycznie więcej a moze nawet niezauważalenie,, 
tylko cały ten syf pójdzie w cały obieg jeszcze bardziej...
weź ten wąż z wodą w godzinke wszystko