Strona 1 z 1
					
				Gaśnie...
				: wt mar 13, 2007 22:52
				autor: pablo2303
				Problem wystąpił dzisiaj, silnik (AAZ) początkowo zaczął przerywać na wolnych obrotach, teraz po puszczeniu gazu natychmiast gaśnie, pracuje dobrze tak od około 1600obr. Są problemy z odpalaniem! Wydaje mi się że mógł przestawić się rozrząd, czy dobrze myślę? W każdym razie jutro autko do mechanika. Proszę o jakieś sugestie.
			 
			
					
				
				: wt mar 13, 2007 22:58
				autor: PinkFloyd
				Mógł przedstawić sie rozrząd ale najbardziej prawdopodobne jest klin na wale. Druga opcja ze jezeli pompa wtryskowa nie trzyma wolnych obrotów - to zostaje tylko jej regeneracja. A jakie masz jeszcze objawy? dymi, szarpie????
			 
			
					
				
				: wt mar 13, 2007 23:12
				autor: pablo2303
				dymi tylko przy odpaleniu, bo muszę dać gazu żeby zapalił. od około 1600 obr nic nie szarpie idzie normalnie. leciutko bije mi koło na wale, dlatego myślę o rozrządzie lub klinie na wale jak trafnie zasugerowałeś. Wcześniej żadnych objawów!
			 
			
					
				
				: wt mar 13, 2007 23:17
				autor: PinkFloyd
				Wiec musisz to sprawdzic, ale u kogoś kto zna problemy klina w VW i lepiej nim nie jeździj bo będzie  

 
			
					
				
				: wt mar 13, 2007 23:28
				autor: pablo2303
				też tak pomyślałem więc mam zamiar holować auto!! Tak przy okazji klin na wale to duże koszty? 
PS. za sugestie o wale klik w pomógł 

 
			
					
				
				: wt mar 13, 2007 23:41
				autor: PinkFloyd
				Jezeli wał cały to trzeba kupic nowe kółko zębate i koniecznie nową srubę którą przykreca się na klej, jezeli wał ma klin sciety to zostaje albo napawanie- do starego klina ale lepiej napawac i zrobic taki klin jak jest w TDI i wtedy kółko od TDI, czasami wystarczy wyrównać powierzchnię wału, albo druga opcja wymiana wału z TDI. Mam nadzieje ze uda sie uratowac wał, jezeli wystarczy tylko wyrównac powierzchnie wału i założyć nowe kółko i śrubę to powinno zamknąć się w około 200zł ale to zależy gdzie robisz + ustawienie pompy. Pamietaj jak ściagnie te kółko to koniecznie nową śrubę na klej i dokręcona odp. momentem. Jezeli sie tego   przestrzega i nie wymienia rozrzadu u psełdo mechaniorów to mozna tym silnikiem bez problemu wału przejechac nawet 600 tys km. Mój ojciec tyle przejechał i nie było problemu z wałem. Ale zawsze było nowe kółko, śruba i wszystko na klej do śrub i dowalone odp. momentem. 
[ Dodano: 13 Mar 2007 22:46 ]
Spytaj sie mechaniora czy zna problem klina w VW i czy wie jak temu zaradzić- bo jeżeli nie to będzie  

 
			
					
				
				: wt mar 13, 2007 23:46
				autor: pablo2303
				ok. Dzięki, zobaczymy jutro co się okaże. 
[ Dodano: 14 Mar 2007 13:29 ]
Już wszystko jasne- przyczyna: koło na wale dostało luzu! Będzie wyrównywana powierzchnia wału.
			 
			
					
				
				: śr mar 14, 2007 23:46
				autor: M.P.
				Aja myśle że do paliwa sie powietrze dostaje typowy objaw sprawdż czy na filtrze nie masz podcieku bedzie szybciej i taniej