Strona 1 z 1

Golf 4 1.8T a gaz

: ndz kwie 09, 2017 15:15
autor: julka10232
Witam,
Mam pytanie odnośnie instalacji gazowej w golfie 4. Jaki silnik jest lepszy do tego? 1.8 T czy 1.6 8V. Niby 1.6 jest lepszy do tego, tak pisalo między innymi na auto centrum ale chetnie poznam wasze zdania i opinie.

Golf 4 1.8T a gaz

: ndz kwie 09, 2017 15:51
autor: Craash
Autocentrum to eufemistycznie rzecz ujmując słabe źródło informacji.
1.8T jak i 1.6 8V dobrze nadają się do gazu. 1.8T jest bardziej skomplikowany, droższa obsługa, ale zdecydowanie lepiej jedzie. Łatwiej znaleźć egzemplarz z 1.8T, który ma sensowne wyposażenie.

Re: Golf 4 1.8T a gaz

: ndz kwie 09, 2017 17:43
autor: Pastusiak
Tylko 1,8T chyba że ktoś się boi wymiany dwumasu raz na 300 tys km albo regeneracji turbo za 800 zł, reszta to tam normalne ceny to nie 4,2 V8

Zamiast 1,6 zdecydowanie lepiej szukać 1,8 20V, różnica w dynamice bez porównania.

Golf 4 1.8T a gaz

: pn kwie 10, 2017 09:34
autor: julka10232
A co powiecie o zwykłym 1.8 albo 1.8 4motion? A ktoś może miał 1.8 i ile mniej więcej pali?
I drugie pytanie z innej beczki, chce kupić auto, którym przeważnie będzie jeździć mama, ona robi codziennie jakieś 10 km do pracy i z powrotem., ewentualnie w weekend jakieś dłuższe trasy typu 40 km. Myślę o Golfie 4 1.6 8V, bo ja mam 1.6 16 V i katastrofa. 1.9 TDI raczej odpada, bo nawet nie zdąży jej się rozgrzać. Zastanawiam się właśnie nad 1.6 8V albo 1.8, wszystko bez gazu?
Jak myślicie który silnik lepszy, żeby za dużo nie palił i nie było tego problemu z wiecznym dolewaniem oleju.
Proszę o opinie.

Golf 4 1.8T a gaz

: pn kwie 10, 2017 10:30
autor: Craash
Skoro 1.6 16V to katastrofa to 1.6 8V też będzie katastrofą. Oba silniki są słabe i palą nieadekwatnie do osiągów. Za to naprawy są tanie i nie ma zbytnio się co zepsuć.
Jeżeli 10km ma w jedną stronę to można rozważyć TDI.
1.8 bez T jest mało na rynku, a znaleźć sensowny egzemplarz to już w ogóle. Żaden z nich nie pali mało. 1.8 bez T po mieście katalogowo pali prawie 12l co jest abstrakcją na to jak jedzie.
Ja gdybym szukał to na pewno odrzuciłbym 1.4, 1.6 FSI, 1.8 bez T, 2.0, 2.3 i 2.8. Szukałbym zwykłego 1.6 8V / 16V lub 1.8T, a jeżeli do pracy w jedną stronę jest 10km to dorzuciłbym do zakresu poszukiwań TDI.
Odnośnie 4motion to jest to przyzwoity napęd. Tył jest dołączany w razie potrzeby. Tylne zawieszenie jest droższe, wydech jest inny, bagażnik mniejszy, a na dodatek dochodzi wymiana filtra i oleju w haldexie. Może się zdarzyć, że padnie pompa w napędzie, a koszt nowego oryginału to około 800-900zł.

Re: Golf 4 1.8T a gaz

: pn kwie 10, 2017 10:44
autor: luckyboy
10km do pracy można dojechać wszystkim i na osiągi nie zwracalbym uwagi. Wybralbym 1.6 8v

Golf 4 1.8T a gaz

: czw kwie 13, 2017 13:23
autor: Vernis
Ale raczej autem nie jeździ się tylko do pracy. 1.8T dobrze znosi gaz i w ten silnik bym celował.

Re: Golf 4 1.8T a gaz

: sob kwie 15, 2017 08:26
autor: julka10232
Skoro 1.6 16V to katastrofa to 1.6 8V też będzie katastrofą. Oba silniki są słabe i palą nieadekwatnie do osiągów.
Katastrofa w sensie tego jak dużo mi je oleju ten silnik. Ostatnio po przejechaniu 2000 KM musialam dolać dlatego z własnych doświadczeń już tego silnika nie chce.
10 KM to do pracy a wiadomo dalsze trasy też się robi. Nie chciałam diesla bo na małe trasy się chyba nie opłaca to tak katować.

Golf 4 1.8T a gaz

: sob kwie 15, 2017 10:11
autor: Craash
Po prostu trafiłaś na zły egzemplarz. Jeszcze większe jest prawdopodobieństwo trafienia 1.8T, które pali olej. TDI też mogą palić duże ilości oleju jeżeli są zajechane.
W 10km diesel spokojnie się zagrzeje czy to w mieście czy na trasie. Jedynie podczas dużych mrozów może nie zdążyć się zagrzać.

Golf 4 1.8T a gaz

: sob kwie 15, 2017 13:41
autor: Hubi14
TDI ma montowane podgrzewacze, ewentualnie samemu można go dołożyć i będzie się grzał do 90 stopni dość żwawo jak na diesla :)

Golf 4 1.8T a gaz

: ndz kwie 16, 2017 07:29
autor: psilos1
Mam Skodę Super'b 1.8T podkreconą na około 200 koni jak rowniez golfinę 1.6 8v obydwa na gazie...spalanie maja podobne około 12 litrów LPG w jeździe mieszanej.Obudwa sobie radzą z LPG-do codziennej jazdy"wokół komina"częściej wybieram golfa