Jak najlepiej montowac i regulowac instalacje gazowa

Instalacje gazowe w naszych Volkswagenach. Problemy z eksploatacją, wybór, modyfikacje.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mroczny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: wt lip 31, 2007 17:16
Lokalizacja: Polska

Post autor: mroczny » śr wrz 05, 2007 19:46

Mam takie pytanko: wyobraźmy sobie, że założona jakiś czas temu instalacja gazowa w MK3 padła. Powiedzmy, że była zakładana nie w porządnej firmie u rzeczoznawców, lecz u pana Janka w szopie, po kosztach. Czy mogę zdjąć tą instalację i założyć nową u nowego źródła?



Awatar użytkownika
smoked
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: pt sie 04, 2006 09:28
Lokalizacja: Radzymin k.W-wy
Kontakt:

Post autor: smoked » śr wrz 12, 2007 17:51

W mk2, 1.3 gaznikowcu mam Lovato, instalacja I gen, bez zadnego komputera, sondy Lambda itd.
evolution pisze:srube wolnych obrotow zostaw wykrecona 3 do 5 zwoi, wykrecasz do momentu az bedzie po gwaltownycm dodaniu gazu sie wkrecal
Czyli mniej wiecej ile dla mojego silniczka? Bo jak wykrecalem ja z reduktora celem oczyszczenia to liczylem i wyszlo mi 9 polobrotow = 4,5 pelnych obrotow...
evolution pisze:na koniec korekta sruba na wezu...
Powyzszy sposob z przygazowka i kreceniem dlawikiem byl ok? No wlasnie, mam z tym problem - w ktora strone krecic (??) jesli objaw jest taki, ze niezaleznie czy wcisne gaz do polowy czy do konca to przyspiesza tak samo - mulowato. Dodatkowo V max mam nizsze o jakies 20 km/h.

no i jeszcze jedno pytanie: rozumiem, ze regulacji dokonujemy na rozgrzanym silniku. Gdy wiec na rozgrzanym reguluje to chodzi i sie wkreca zajebiscie, z kolei zimny nie chce odpalac, a jak juz sie uda, to sie silnik trzesie - szukam zlotego srodka, ale w ktorym ustawieniu (czyt. ktora sruba?)

Przyznam sie, ze krecilem troche przy instalce, bo mi obroty znikaly :kac:
Ostatnio zmieniony czw wrz 13, 2007 08:49 przez smoked, łącznie zmieniany 3 razy.



raflik1986
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 10:42
Lokalizacja: ŁAZISKA ŚREDNIE
Kontakt:

Post autor: raflik1986 » pn paź 01, 2007 21:15

siemanko all!! :) mam problem i musze sie was poradzic! zatankowałes sobie dzis gaz i no i sie skaczył wiez zatankowałem raz jeszcze! ale po 2 tankowaniu zaczeło mi cos szczelac!!!!!!! :( i niewiem co to moze byc! nagle maszyna spadła ni z mocy! jak i w agzie tak i w bezynie!!! z ledwoscia w benzynie pali mi gumy! :( co moze byc prziczyna ??? niedawno wymieniałem aparat zapłonowy! doradzcie mi !! prosze o szybkei odpowiedzi najlepiej na prywatne!! czekam na wasze porady !! helllp!!! POZDRO ALL


[b]GOLF MK2 1.8 GTI 16V[/b]

cinek26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt paź 16, 2007 16:51
Lokalizacja: 10603898

Post autor: cinek26 » czw paź 18, 2007 11:24

HEJ mam problem z autem no wiec wymienilem gaznik i auto nie chodzi mi rowno na wolnych na gazie ale gdy jade jest oki juz jak sie rozgrzeje to tez w miare chodzi ale czuc jaies szarpniecia malo tego na benzynie chodzi oki na wolnych ale gdy jade juz sie dlawi i nie chce isc slabie wczoraj skonczyl mi sie gaz przezucilem na benzyne i samochod jechal ok raz czy 2 lekk szarpnal wydaje mi sie ze to dlatego ze gaz sie skonczyl i auto zaczelo jechac na benzynie czasem tez mi dymi bialym dymkiem na benzynie i wydaje mi sie ze to wszystko jes powiazane z instalacja gazowa ze benzyna miesza sie z gazem a mam instalacje 1 generacji malo tego mamy np 10 stopni auto odpalam na gazie ale ono ciezko zapala nawet czasem zapala i tak nim porzuca troszke czy moze to byc przelacznuk od gazu ??? czy instalacja moze powodowac ze na benzynie auto chodzi nie tak jak trzeba ??



Awatar użytkownika
szwendak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: sob lut 03, 2007 15:14
Lokalizacja: TORUN
Kontakt:

Post autor: szwendak » sob paź 20, 2007 13:57

Witam
Wystarczy wpisać w google: "krótki poemat na gazu temat"jest to tam bardzo ciekawie i dosc jasno opisane. Wiele mozna sie dowiedzieć na temat LPG


110 TYŚ. I MKNIEMY DALEJ!!!

Awatar użytkownika
kornik1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz gru 09, 2007 16:01
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: kornik1 » ndz gru 09, 2007 16:36

Witam. Mam od nie dawna mk3 1.8 90ps z ga zem i mam z nim pare problemów,takie jak: duzo pali po mimo regulacji przy zamulaniu 13-14l gazu,rano po odpaleniu i przejechaniu 2-3 km zaczyna sie dławic jak by palił na trzy gary,po5min przewaznie mu przechodzi,no i jest mułowaty miałem przed nim mk2 te same parametry był bardzo oszczedny i 10 razy bardziej zwinny.Prosze o pomoc.Wielkie dzieki :bigok: :bigok: :helm:



VWTDI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob sty 12, 2008 00:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: VWTDI » sob sty 12, 2008 00:55

Witam

kornik1 w samochodach zasilanych gazem bardzo ważna jest to aby na świecy była dobra iskra. Wiem jak to jest z instalacjami gazowymi pracowałem przy tym 1,5 roku sam miałem dwa autka na gaz jeden to opel astra 1.6 na jedno punkcie a drugi to VW PASSAT 1.8 90 PS. Jeśli szukasz dobrej świecy do instalacji gazowej to kup NGK albo zwykłą Iskrę do gazu. Ja w pasku miałem właśnie Iskrę choć długo jej szukałem. Pamiętaj też o tym żeby miedzy przewodami zapłonowymi nie skakała iskra bo Golfik bedzie wtedy nierówno chodził.

Pozdrawiam
Karol

Ps Jakiej firmy masz instalację????



Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Post autor: Itor » wt sty 15, 2008 19:11

evolution pisze:w wiekszosci aut mamy przepustnice z potencjometrem TPS... mozna okreslic z duzym bledem stopien obciazenia silnika na podstawie jej uchylenia, z tym ze im wyzsze obroty przy tym samym otwarciu tym mniejsze obciazenie. jest na to sposob w autach kore maja MAP sensor poniewaz Map sensor dokladnie okresla stan obciazenia silnika:) sugestia jest taka zeby sygnal TPS do komputera gazowego pobierac wlasnie z MAP sensora, a jak nie ma to go domontowac tylko dla celow instalki.
a czy map sensor to nie jest czasem w tdi?


Kupie golfa II/JETTA 5D 1.6 lub 1.8 benzyna moze byc LPG. Kontakt na PW/GG 3897209. tel. 501 419 453

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt sty 15, 2008 20:31

Itor pisze:
evolution pisze:w wiekszosci aut mamy przepustnice z potencjometrem TPS... mozna okreslic z duzym bledem stopien obciazenia silnika na podstawie jej uchylenia, z tym ze im wyzsze obroty przy tym samym otwarciu tym mniejsze obciazenie. jest na to sposob w autach kore maja MAP sensor poniewaz Map sensor dokladnie okresla stan obciazenia silnika:) sugestia jest taka zeby sygnal TPS do komputera gazowego pobierac wlasnie z MAP sensora, a jak nie ma to go domontowac tylko dla celow instalki.
a czy map sensor to nie jest czasem w tdi?
SILLENCE... I'LL KILL YOU
madrzy ludzie nie zajmuja stanowiska w tematach o ktorych nie maja pojecia :P


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

dobryd03
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt lut 12, 2008 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: dobryd03 » wt lut 12, 2008 22:11

Witam!

Mam do was prośbe, od jakiegoś czasu samochód stracił na mocy, tzw nieraz jest dobrze , czasami jak stane np. na światłach jak ruszam to samochód jak by nie miał mocy rusza powoli , a jak wdusze wiecej gazu to się dusi a jak na maksa dodam gaz troche pomuli czasami coś strzeli i po czasie samochód przyspiesza automatycznie.Myślałem ,że to wina świec więc wymieniłem na nowe posprawdzałęm wszystkie fajki i dalej to samo. Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
_________________


Daras

Awatar użytkownika
kkarols16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 14:20
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: kkarols16 » czw lut 14, 2008 01:08

Ile powinien mi palić (gazu) silnik 1.8 w jetta II? w trasie i na mieście?
Proszę zerknąć na fotki bo nie wiem czy jest wszystko oki ustawione, z początku mialem emulacje sondy ustawioną na ''masa'' ale zmienilem na standart (0..0, jest jakaś róznica? Nie wiem czy tak powinno być ale wskażnik lambada mi lata od ubogiej do bogatej i tak caly czas, akurat na foto zalapalo na bogatej.
Proszę o pomoc i góry dziękuje za odpowiedzi.
Pozdrawiam Obrazek Obrazek Obrazek



cinek26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt paź 16, 2007 16:51
Lokalizacja: 10603898

Post autor: cinek26 » czw lut 28, 2008 20:45

siema ludziska mam pytanie od czego jest to cos czarne kwadratowe na wezyku od benzyny ktory idzie juz do gaznika to cos zakladaja jedno przy parowniku a drugie wlasnie na wezu od benzyny tam na tym od benzyny jest u mnie taki bialy motylek taka malutka wajcha jakby cos sie zakrecalo ja tym krecilem ale tak samo lipnie chidzi na benzynie czy to zmniejsza lub zwiekasz doplyw benzyny do gaznika??a jeszcze jedno mam takie cos ze na benzynie na jalowym biegu oki chodzi w miare ale jak juz jade czasem go cos nachodzi ze jak wdusze gaz to sie dusi traci sily ale jak wezme na przeloczniku gaz/benzyna na zero zeby benzyne wypalic z gaznika to wtedy sie zaczyna ladnie zbierac co jest??przelacznik jest do bani ??



Awatar użytkownika
Mati v6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn sie 06, 2007 10:38
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: Mati v6 » śr kwie 16, 2008 12:58

evolution, Mam reduktor OMVLa ten dwukomorowy, musze go zapiąc do Blosa i to wszystko idzie do mk1 KR. Nie ma wogóle roździelacza i wtrysków, tylko gaz. Wodę już wiem jak podłączyć do reduktora bo o tym napisałeś, ale pytanie czy wyjścia gazu z komór reduktora w trójnik i do blosa? Z góry dzięki za pomoc



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » śr kwie 16, 2008 14:32

Mati v6 pisze:evolution, Mam reduktor OMVLa ten dwukomorowy, musze go zapiąc do Blosa i to wszystko idzie do mk1 KR. Nie ma wogóle roździelacza i wtrysków, tylko gaz. Wodę już wiem jak podłączyć do reduktora bo o tym napisałeś, ale pytanie czy wyjścia gazu z komór reduktora w trójnik i do blosa? Z góry dzięki za pomoc
ze co???? jaki ty masz reduktor?? bo nie kumam pytania :helm:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG-dotyczy tylko inst.lpg”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości