Opony i felgi do Golfa MK 4
Re: Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST
a czy opone 195/50 R15 z mk3 można przełożyć do mk4 w którym obecnie jest 195/65 R15 ?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 753
- Rejestracja: ndz gru 02, 2012 18:11
Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST
a w czym problem ? pewnie, że można tylko koło będzie mniejsze i samochód niżej zejdzie
Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST
można ale jak to będzie wyglądać to nawet nie chcę myśleć, z mniejszych pierdół to będzie sporo licznik przekłamywałboris_kafarrow pisze:a w czym problem ? pewnie, że można
„Nie umiera ten, kto trwa w sercach i pamięci naszej”
-
- Ma gadane
- Posty: 221
- Rejestracja: pn lip 04, 2011 11:15
- Lokalizacja: Warszawa
Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST
Witaj,
Dokładnie w tym przypadku licznik może przekłamywać - jak więcej jeździsz to może być jeszcze większy problem. Więc uważaj. Do tego możesz mieć problemy po kolizji z ubezpieczycielem, ale też możesz mieć też poczucie gorszej sterowności jak dla mnie bo pewnie auto będzie mniej stabilne...
Dokładnie w tym przypadku licznik może przekłamywać - jak więcej jeździsz to może być jeszcze większy problem. Więc uważaj. Do tego możesz mieć problemy po kolizji z ubezpieczycielem, ale też możesz mieć też poczucie gorszej sterowności jak dla mnie bo pewnie auto będzie mniej stabilne...
Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST
Witajcie ,jestem w posiadaniu vw bora 2.8 v6 4 motion , mam felgi brock b4 5x100 2x8.5j et 35 opona 215/45/r17 i 2x10j 5x100 et 20. Opoy 235/40/r17 moje pytanie brzmi tak jak sie ma sprawa felgbo roznej szerokosci w 4motion ? Czy haldex nie bedzie wariowal ?? Czy szukac mam 4 felg o takich samych parametrach ?? Dodam ze w aucie jest juz gwint firmy bilstein tylko nie wiem jaki model jest tego gwintu.
Moja Bora 2.8 V6 4motion :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=602134" onclick="window.open(this.href);return false;
fan page : https://facebook.com/vwboraV64/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=602134" onclick="window.open(this.href);return false;
fan page : https://facebook.com/vwboraV64/" onclick="window.open(this.href);return false;
Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST
Witam. Mam pytanie mianowicie miał ktoś styczność z tymi aluskami ( z tą firmą "MOMO") http://olx.pl/oferta/felgi-momo-17-5x10 ... 628ae5868c" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak tak to jakie są wasze opinie, dobrze się sprawują? Opłaca się kupować?
Jak tak to jakie są wasze opinie, dobrze się sprawują? Opłaca się kupować?
Mój Golfiak --------->http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=556056
FP-------> https://www.facebook.com/Daily-mk4-VW-G ... 122923585/" onclick="window.open(this.href);return false;
FP-------> https://www.facebook.com/Daily-mk4-VW-G ... 122923585/" onclick="window.open(this.href);return false;
Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST
Witam. Jestem półrocznym posiadaczem Vw Bory choć w grupie Vag o wielu lat . Od dłuższego czasu szukam kół i w końcu zdecydowałem, że kupie nowy zestaw najprawdopodobniej żeby być w pełni usatysfakcjonowany. Moim faworytem są "darki" http://allegro.pl/felgi-dare-rs-17-4x7- ... 46025.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Opony planuje założyć w rozmiarze przód 205/45 a tył 215/45. Marki nie podam z racji, że jeszcze nie wybrałem . Zawieszenie mam fabryczne jak narazie i prosiłbym kogoś o porade czy wszystko będzie pasowało w tym zestawie i opinie kogoś kto miał styczność z tymi felgami.
Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST
W takich parametrach szukałbym chyba jednak oemowej felgi, raz, że będzie wytrzymalsza to i będzie się dużo lepiej prezentować na seryjnym zawieszeniu i oponach niż Dare ale jak uważasz. Felgi oczywiście będą pasować.
-
- Ma gadane
- Posty: 221
- Rejestracja: pn lip 04, 2011 11:15
- Lokalizacja: Warszawa
Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST
Kolego różne rozmiary na tył i przód w borze????? Tak może w lepszych BMW czy Porsche, ale w Borze pierwsze słysze......!!! Znalazłem takie fabryczne rozmiary
195 65 R15 91 V
205 55 R16 91 W
225 45 R17 91 W
195 65 R15 91 T zimowe
I są one na wszystkie osie do 2,0 Bory,,,, Także sobie wszystko dokładniej sprawdź
195 65 R15 91 V
205 55 R16 91 W
225 45 R17 91 W
195 65 R15 91 T zimowe
I są one na wszystkie osie do 2,0 Bory,,,, Także sobie wszystko dokładniej sprawdź
Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST
Te rozmiary są tylko i wyłącznie moim wymysłem. Powiem tak. Podoba mi się patrząc na auto od tyłu kiedy widnieje szersza oponka (bez względu na to jakiej marki jest auto). Nie jednokrotnie widziałem coś takiego więc nie wiem w czym mogłoby to przeszkodzić. Pewnie nie jeden kolega powie że profil 45 to "kartofel" ale chce choć minimum komfortu zachować. Wiadomo jakie mamy drogi,
Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST
Pamiętaj, że różne obwody kół będą powodowały przeciążenia haldexa i co za tym idzie możliwą jego awarię.
Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST
rooshkeen, kiedy haldex będzie przeciążany ?
misiu126, to masz założone felgi 8.5j i 10j czy nie masz bo piszesz ze masz i pytasz czy będzie wariował ?
Stasiull, to czemu nie założyć wszystkich 225/45 r 17 ?
pierwszy post przeczytałeś ?
misiu126, to masz założone felgi 8.5j i 10j czy nie masz bo piszesz ze masz i pytasz czy będzie wariował ?
Stasiull, to czemu nie założyć wszystkich 225/45 r 17 ?
pierwszy post przeczytałeś ?
VR6-->drze się nie do wytrzymania, w ogóle nie jedzie, trzepie, a jeźdzę jak *#cenzura#*, cała wypłata na benę w jedną noc
Re: Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST
Haldex 2gen jest mechanizmem ściernym. Rózne obwody kół powodują jego załączanie wtedy, kiedy nie jest to potrzebne. Przykład:M@XIMUS pisze:rooshkeen, kiedy haldex będzie przeciążany ?
misiu126, to masz założone felgi 8.5j i 10j czy nie masz bo piszesz ze masz i pytasz czy będzie wariował ?
Stasiull, to czemu nie założyć wszystkich 225/45 r 17 ?
pierwszy post przeczytałeś ?
Opona 215/35/18 będzie miała średnicę 607,7mm i tutaj dajemy obręcz 8j
Na tył 10j z oponą obligatoryjnie podobną na kole (podobnie ułożoną), czyli 235/35/18, srednica to 621,7mm.
I dalej, dla pierwszego prędkość obrotowa dla 1m/s to 31,46rpm, natomiast dla drugiego 30,7rpm.
Jedno nie jest równe drugiemu. A jak wspomniałem haldex 2 gen jest układem ściernym sterowanym poprzez sprawdzanie przeciążeń na kołach. W przypadku różnic prędkości obrotowych kół haldex pracuje częściej niż powinien, co za tym idzie jest przeciążany i prowadzi to do jego szybszego zużycia = awarii.
I żeby była jasność, można dać obręcze o różnych szerokościach, np: 8j i 8,5j i dać te same opony. Wtedy prędkości obrotowe będą niemal takie same. (zakładając czysto hipotetycznie, że naciągnięta opona ułoży się w miarę podobnie)
Generalnie jak podaje producent najlepiej w przypadku napędów 4x4, czy to stałych czy rozłączanych powinno się stosować 4 te same obręcze i opony. Tak jest najzdrowiej dla napędu. A kto się do tego stosuje to już inna bajka...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości