kurier uszkodził opakowanie paczki i porysował towar.

Wszystko o ubezpieczeniach auta, problemach z rejestracją, papierami.
Porady prawne związane z autami i nie tylko.

Moderatorzy: jhosef, doggie, VIP

Awatar użytkownika
bartas20
_
_
Posty: 1384
Rejestracja: sob lis 14, 2009 18:44
Lokalizacja: PUŁTUSK
Kontakt:

kurier uszkodził opakowanie paczki i porysował towar.

Post autor: bartas20 » pn lut 06, 2012 22:53

witam,
wysyłałem ostatnio firmą kurierską DHL 4 koła (po 2 sztuki w 2 paczkach). paczka wysłana jako nie standard(miała być traktowana ostrożnie) oraz była ubezpieczona.
dziś zadzwonił do mnie odbiorca i powiedział, że dzwonił do niego kurier i powiedział, ze uszkodziło się opakowanie i felgi się porysowały. klient odmówił przyjęcia paczki. Pracownicy firmy stwierdzili, żeby składać reklamacje i odwołanie.
teraz mam pytanie czy to ma w ogóle sens? są jakieś szanse na zwrot? jak się uda wywalczyć zwrot to za co zostaną zwrócone koszta za przesyłkę czy kwota na którą została ona ubezpieczona?


Obrazek

Awatar użytkownika
dżedal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: pt lut 26, 2010 18:08
Lokalizacja: KBR
Kontakt:

kurier uszkodził opakowanie paczki i porysował towar.

Post autor: dżedal » wt lut 07, 2012 00:31

to już musisz z nimi rozmawiać - na pewno złóż stosowne papiery w celu reklamacji no i walcz o to żebyś był zadowolony.


http://www.dcichonski.eu fotografia motoryzacyjna i nie tylko

lukasz.gtd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

kurier uszkodził opakowanie paczki i porysował towar.

Post autor: lukasz.gtd » wt lut 07, 2012 01:04

bartas20 pisze: klient odmówił przyjęcia paczki.
A spisał protokół?


Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)

Awatar użytkownika
bartas20
_
_
Posty: 1384
Rejestracja: sob lis 14, 2009 18:44
Lokalizacja: PUŁTUSK
Kontakt:

kurier uszkodził opakowanie paczki i porysował towar.

Post autor: bartas20 » wt lut 07, 2012 09:21

lukasz.gtd, nawet nie było u niego kuriera. sprawa została podobno załatwiona przez telefon. kurier zadzwonił i powiedział, ze opakowanie jest uszkodzone i że felgi są porysowane. klient odmówił przyjęcia. podobno ja mam spisać jakiś protokół przy kurierze i ja mam składać reklamacje.


Obrazek

lukasz.gtd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

kurier uszkodził opakowanie paczki i porysował towar.

Post autor: lukasz.gtd » wt lut 07, 2012 10:01

No to spisz ładnie protokół przy kurierze i powinni Ci zwrócić tyle, na ile paczka została ubezpieczona.


Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

kurier uszkodził opakowanie paczki i porysował towar.

Post autor: jhosef » wt lut 07, 2012 13:13

bartas20, nie odpuszczaj. Nie od tego płaciłeś za przesyłkę "ostrożnie" aby dojechało w częściach...
Widziałem wielokrotnie jak kurierzy mają w poważaniu oznaczenia.



Awatar użytkownika
bartas20
_
_
Posty: 1384
Rejestracja: sob lis 14, 2009 18:44
Lokalizacja: PUŁTUSK
Kontakt:

kurier uszkodził opakowanie paczki i porysował towar.

Post autor: bartas20 » wt lut 07, 2012 13:26

mam nadzieję, że odzyskam jakąś kasę. Aby chociaż wystarczyło na odnowienie porysowanych przez kuriera felg;/
i jeszcze przesyłka która była wysłana 1 lutego miała być dostarczona następnego dnia, a dopiero wczoraj miała być dostarczona do klienta.
Trochę długo to trwało, mogło być coś kombinowane z paczką?


Obrazek

Awatar użytkownika
bartas20
_
_
Posty: 1384
Rejestracja: sob lis 14, 2009 18:44
Lokalizacja: PUŁTUSK
Kontakt:

kurier uszkodził opakowanie paczki i porysował towar.

Post autor: bartas20 » śr lut 08, 2012 20:24

Nie polecam firmy DHL. paczka wróciła w innym opakowaniu niż została wysłana, felgi porysowane, obtłuczone i zabrudzone. Widać, że paczka nie była szanowana. dodatkowo musiałem zapłacić za to, że przywieźli mi moją paczkę do domu. musiałem, to zrobić, gdyż nie wypisana była by reklamacja i protokół szkody przez kuriera.
Kurier opisał wszystko jak wyglądało, jak wygląda towar. Reklamacja zostało zgłoszona do firmy DHL. Mam nadzieję, że odzyskam pieniądze za wysyłkę oraz za uszkodzenie felg. Firma ma 10 dni na rozstrzygnięcie reklamacji i zwrot kosztów. liczę, że wyrobią się z tym szybciej. dam znać jak sprawa się zakończyła.


Obrazek

Awatar użytkownika
bartas20
_
_
Posty: 1384
Rejestracja: sob lis 14, 2009 18:44
Lokalizacja: PUŁTUSK
Kontakt:

kurier uszkodził opakowanie paczki i porysował towar.

Post autor: bartas20 » pn lut 20, 2012 15:28

A więc sprawa została rozstrzygnięta. Otrzymałem zwrot kasy za felgi oraz za koszt wysyłki. Teraz oczekuję na zwrot przydzielonej kwoty i oddaje felgi do regeneracji.
Cieszę się, że udało się tak rozstrzygnąć tą sprawę. Jednak warto dołożyć kilka złotych i ubezpieczyć przesyłkę.
pozdravwiam :pub:


Obrazek

Awatar użytkownika
m911
/dev/sda
/dev/sda
Posty: 640
Rejestracja: śr sie 20, 2008 16:17
Lokalizacja: Warszawa/Halinów
Kontakt:

kurier uszkodził opakowanie paczki i porysował towar.

Post autor: m911 » śr lut 22, 2012 00:04

na ile paczka była ubezpieczona ? dogadałeś się z DHL i wypłacili wartość felg czy wartość ubezpieczenia ? opisz dla potomnych :-)


Obrazek
Sprzedam naklejki hella w lampy
Obrazek

Awatar użytkownika
bartas20
_
_
Posty: 1384
Rejestracja: sob lis 14, 2009 18:44
Lokalizacja: PUŁTUSK
Kontakt:

kurier uszkodził opakowanie paczki i porysował towar.

Post autor: bartas20 » śr lut 22, 2012 00:22

kwota pobrania była 850 zł. i na tyle była ubezpieczona paczka. Przyznana kwota odszkodowania to wartość towaru plus koszt wysyłki, oczywiście niższa niż powinna być. Pieniędzy jeszcze nie otrzymałem. Podobno zostały już wysłane przekazem.
Czy się dogadałem z DHL? Ciężko to tak nazwać. tak jak pisałem wyżej kurier mi dobrze opisał uszkodzenia jakie powstały. Wysłałem im wszystkie dokumenty (protokół szkody od kuriera, faktury za koszt wysyłki, wypełniony formularz reklamacyjny oraz potwierdzenie wartości felg w tym wypadku screen z aukcji allegro) kwota jaka została przyznana to wartość z allegro plus koszt wysłania paczki z faktury. Ogólnie żadnej informacji od DHL nie było o przyznaniu odszkodowania. Sam zadzwoniłem i się dowiedziałem. Dlatego radzę ubezpieczać zawsze jakieś drogocenne przesyłki. nie wielki koszt, a można dostać odszkodowanie w razie jakiegoś uszkodzenia. Bo potwierdza się jak kurierzy traktują powierzone im przesyłki.
Jeśli są jakieś dodatkowe pytania, to proszę pytać;)

A teraz pytanie, jak mam załatwić sprawę w allegro? czy mogę zwrócić się o zwrot prowizji naliczonej po sprzedaży? Chyba mam takie prawo, bo klient nie odebrał przesyłki, czyli nie dotrzymał warunków transakcji. Dodam, że klientem była bardzo krzykliwa Pani, która na wieść że chce wystąpić o zwrot prowizji zaczęła straszyć mnie negatywnym komentarzem.


Obrazek

Awatar użytkownika
$iwy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 17:36
Lokalizacja: Prudnik (Opolskie)

kurier uszkodził opakowanie paczki i porysował towar.

Post autor: $iwy » śr lut 22, 2012 07:50

Napisz do Allegro opisując zaistniałą sytuację-masz na dokumenty na to że paczka wróciła uszkodzona i tyle.Kilka razy zwracali mi kasę ale z innych powodów i raz były jakieś tam problemy.
Co do negatywa mówi się trudno ;) ja też mam jednego.Są ludzie klamki i całe zamki ;)



Awatar użytkownika
bartas20
_
_
Posty: 1384
Rejestracja: sob lis 14, 2009 18:44
Lokalizacja: PUŁTUSK
Kontakt:

kurier uszkodził opakowanie paczki i porysował towar.

Post autor: bartas20 » czw mar 01, 2012 12:41

Sprawa zakończona pomyślnie;) Przed chwilą listonosz przyniósł pieniądze z odszkodowania;) allegro zwróciło prowizję;)
pozdrawiam


Obrazek

maciek_gti
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: ndz maja 22, 2011 23:02
Lokalizacja: Kleszczewko

kurier uszkodził opakowanie paczki i porysował towar.

Post autor: maciek_gti » śr mar 07, 2012 15:30

w DPD pracuja bardziej zakute lby i ja swoja sprawe mimo zgloszenia reklamacji i wielokrotnych prob uzyskania informacji na jakim etapie sie ona znajduje wysylam niedlugo pismo do tej pseudo firmy z przedsadowym wezwaniem do zaplaty, daje im tydzien, nie - no trudno kazdy sad przyzna mi racje i zasadzi zwrot pieniedzy juz na samym poczatku opowiesci historii mojej paczki z felgami, otoz zostala ona dostarczona do sasiada, bez mojej wiedzy i zgody :)

z tymi firmami niestety ale trzeba zawziecie walczyc gdyz przyjmuja taktyke polegajaca na zniecheceniu klienta-poszkodowanego. problem z ustaleniem dzialu do ktorego nalezy zglosic szkode, brak kontaktu z kurierem ktory ma wypisac protokol szkody, jakies podwojne zgloszenia (szkody i reklamacji osobno), brak checi wyjasnienia problemu, w rozmowach telefonicznych nie daja dojsc do slowa wiec telefon taki mija sie z celem skoro dzwonie aby zasiegnac jakiejs informacji, jak skoro jakas tepa kobieta wchodzi w kazde zdanie i nie slucha co sie do niej mowi co chwile odkladajac sluchawke...


mój golf gti http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p4920742

różne graty do 1.8 T AGU - PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ubezpieczenia, porady prawne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości