Strona 1 z 3
					
				Padł silnik 2.0 TSI 200km po 60.000km
				: czw sty 05, 2012 01:42
				autor: mahe76
				Witam,
Wszystkiego dobrego w nowym roku.
Chciałbym zapytać czy macie jakieś doświadczenia na tym polu
z grupą vW. U mnie akurat chodzi o auto Skoda Octavia model RS TSI
Jakieś 3 miesiące temu padł łańcuch rozrządu w aucie co zaskutkowało
uszkodzeniem całego silnika (tłoki, głowica). W momencie awari auto miało niecałe 60.000
przebiegu. Auto ma łańcuch rozrządu nie pasek!
Uszkodzenie nastąpiło 9 miesięcy po gwarancji. Wcześniej oczywiście
byłem w serwisie aby dotrzymać gwarancji i nie powiadomili mnie o żadnych
niedomaganiach w motorze ani konieczności serwisowania rozrządu.
Suma sumarum, serwis zaproponował wymianę silnika i po rzekomym
wysłaniu zapytania do producenta uznano mi 70% upust na części.
Czyli mam pokryć 30% kosztu silnika oraz koszt wymiany.
Ma ktoś jakieś doświadczenie na tym polu?
Powinni silnik wymienić 100% bez kosztów, da radę coś tu wywalczyć?
			 
			
					
				Padł silnik 2.0 TSI 200km po 60.000km
				: czw sty 05, 2012 10:43
				autor: Paweł Marek
				po gwarancji masz i kropka. Gdyby była jakaś akcja serwisowa a oni by zapomnieli powiadomić to byś mógł powalczyć. A tak to jesteś skazany na tzw dobry gest firmy w stosunku  klienta, w dbałości o dobrę imię VW 
 
 
Spokojnie ponegocjuj upusty a potem licz kasę czy warto z ASO korzystać. Prawdopodobnie mimo że na rynku używek te silniki sa jeszcze drogie to i tak 30 procent będzie w ASO  więcej będzie kosztować
 
			
					
				Padł silnik 2.0 TSI 200km po 60.000km
				: czw sty 05, 2012 10:43
				autor: leon79
				Sprawa jak nic nadaje się do Turbo Kamera w TVN Turbo. 

 
			
					
				Padł silnik 2.0 TSI 200km po 60.000km
				: czw sty 05, 2012 10:51
				autor: doggie
				Gdyby była jakaś akcja serwisowa a oni by zapomnieli powiadomić 
niekoniecznie muszą cie powiadomić, podobnie jest z akcją wymiany pompowtryskiwaczy Siemensa w 2.0 TDI 170 koni, nie powiadamiali a jak do nich pojedziesz to wymienią, znajomemu w Touranie właśnie w ten sposób wymienili pompkę Siemensa a auto juz było po gwarancji, ważne jest to aby auto pomimo braku gwarancji było serwisowane w ASO, do do tematu - turbo kamera TVN, prawnik, sąd itp...  trzeba chwytać się wszystkich mozliwych kroków
Suma sumarum, serwis zaproponował wymianę silnika i po rzekomym
wysłaniu zapytania do producenta uznano mi 70% upust na części.
to oznacza że wiedzą o problemie, nie jest to jednostkowy przypadek bo w przeciwnym razie daliby ci wielkie "G", skoro sami chcą dać 70% kosztów to moim zdaniem jest szansa na 100%
 
			
					
				Padł silnik 2.0 TSI 200km po 60.000km
				: czw sty 05, 2012 16:28
				autor: zajac
				było ostatnio w turbo kamerze o tym problemie tyle ze w 1,4 TSI w Tiguanach i Octaviach
			 
			
					
				Re: Padł silnik 2.0 TSI 200km po 60.000km
				: czw sty 05, 2012 17:49
				autor: mahe76
				zajac pisze:było ostatnio w turbo kamerze o tym problemie tyle ze w 1,4 TSI w Tiguanach i Octaviach
A jaki był rezultat ? Coś dało ?
 
			
					
				Padł silnik 2.0 TSI 200km po 60.000km
				: czw sty 05, 2012 23:04
				autor: $iwy
				Tak jak piszą walcz o swoje.Jak nie będziesz głośno mówił to pomyślą że jest ok.Ja będę aktualnie negocjował z Audi wymianę całego sprzętu MMI+wzmacniacz i telefon z powodu zalania przez przewód spryskiwacza (a6) (objęty akcją serwisową) u mnie coś mruczą bo ostatni serwis był zrobiony w Skodzie.
			 
			
					
				Padł silnik 2.0 TSI 200km po 60.000km
				: pt sty 06, 2012 17:14
				autor: jhosef
				Dostałeś niezłą propozycję. Wiem, że to nie pocieszenie ale taka prawda. Możesz jeszcze próbować ponegocjować ale inni tak chętnie nei rozdają rabatów w takich przypadkach. Wystarczy pooglądać turbokamerę. Rzucają 30-50% partycypacji. Auto ostatecznie przejechało gwarancję. Nie wiem jak jest dokładnie w skodzie ale w ASO VW przy przyjmowaniu na serwis (cokolwiek, nawet żarówka) sprawdzają czy auto nie podlega akcjom serwisowym i wbijane jest to w zlecenie. Jeśli auto wyjedzie z serwisu a miało być robione coś z aukcji to ASO ma ogromny problem. W trakcie audytu będą się zdrowo tłumaczyć. 
Pozostaje Ci policzyć co bardziej się opłaca: dopłacić 30% czy kupić inny silnik samemu. Osobiście raczej byłbym za nowym silnikiem z partycypacją ASO. Nie wiadomo co się kupi.
			 
			
					
				Padł silnik 2.0 TSI 200km po 60.000km
				: sob sty 07, 2012 00:47
				autor: alamakota
				ciekawe ile to wszystko wyniesie po tym ich "rabacie" w serwsie ...
bo taki drugi cały silnik i to nawet z gwarancją rozruchową mozna kupić bez problemu za 3-5 tyś ...
p.s.
kumplowi w pasku b5 padł teraz 2.0 tdi po 200 tyś ... szok ... ale z wymianą na inny i robotą zmieścił się w 2 tyś 
swoją drogą to cieszę się że mam starego dobrego golfa 3 w którym silników na pęczki jakby co ...
ale 350 tyś odpukać jest już i chodzi ... nie to co te nowe cuda techniki ...
			 
			
					
				Re: Padł silnik 2.0 TSI 200km po 60.000km
				: sob sty 07, 2012 00:51
				autor: doggie
				stawiam że nowy silnik kosztuje około 40 tyś zł, 30% kosztów do zapłacenia wychodzi około 12 tyś zł  

 
			
					
				Padł silnik 2.0 TSI 200km po 60.000km
				: sob sty 07, 2012 00:53
				autor: jhosef
				Silnik bez osprzętu to zależnie od kodu silnika 22 lub 32 k zł dla silnika 2.0 147 kW
Sam dół silnika to 11 k zł za blok z wałem, tłokami, michą itp.
			 
			
					
				Re: Padł silnik 2.0 TSI 200km po 60.000km
				: sob sty 07, 2012 05:49
				autor: mahe76
				alamakota pisze:ciekawe ile to wszystko wyniesie po tym ich "rabacie" w serwsie ...
bo taki drugi cały silnik i to nawet z gwarancją rozruchową mozna kupić bez problemu za 3-5 tyś ...
Bez problemu? Zależy z jakim przebiegiem.
Z tego co patrzyłem ceny zaczynaja się od 5-6tyś, do tego koszty logistyczne sprowadzenia, wymiana ok 1500pln.
Nowy podobno kosztuje ok 25.000pln bez osprzętu (tak mnie poinformowano).
Łaczny szacowany koszt operacji serwisowej wynosi 9.000pln. Do tego 2 lata gwarancji.
 
			
					
				Padł silnik 2.0 TSI 200km po 60.000km
				: ndz sty 08, 2012 16:46
				autor: AdamG1972
				Witam Wszystkich chciałem się przywitać w miejscu gdzie są powitania ale nie mogę go znaleźć  
 
 
Mam taki sam problem w czwartek 05.01.2012 padł silnik w moim Golfie VI 1.4 TSI 160 km. Auto zostało odholowane do ASO
Pomocy co dalej
 
			
					
				Padł silnik 2.0 TSI 200km po 60.000km
				: ndz sty 08, 2012 16:55
				autor: AdamG1972
				Zapomniałem dodać, że golfik jest z sierpnia 2009 więc gwarancja skończyła się pół roku temu o mam przejechane 41 tyś km.