MK IV ALH+216 vs 320D TOURING 2007r. (E90)

Opisy Waszych KILLów, tylko rzeczowe dyskusje, spam będzie tępiony.

Awatar użytkownika
krzys_jg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 22:29
Lokalizacja: Jelenia Góra

MK IV ALH+216 vs 320D TOURING 2007r. (E90)

Post autor: krzys_jg » czw sie 26, 2010 00:24

Ustawka z kuzynem, kupił BMW 320D TOURING 2007r. czyli ma 163KM i zdaje się 340NM. Ja MK IV TDI ALH z wtryskami 0,216 na seryjnym programie, jeszcze na seryjnym dwumasie i sprzęgle (na montaż czeka już jednomas i sprzęgło od Passata G60). Na hamowni nie byłem bo mam zamiar jeszcze robić program.
Odcinek testowy to prosta z dwoma pasami ok. 2,5km długości. Wszystkie podejścia z rolki, tylko po kierowniku w aucie. Nie mierzyłem wszystkiego bardzo dokładnie więc opisuję tak to widziałem, nie patrzyłem na prędkościomierz tylko obroty i tak będę orientacyjnie podawał.
Pierwszy start z 2 biegu, u mnie było 1000obr., od samego startu wysunąłem się do przodu, na ok. 2 –3 długości samochodu by przy ok. 140km/h być 1 długość i hamowanie.
Drugi start również ok. 1000obrt. tyle, że 3 bieg, tutaj od razu poszedłem do przodu, z czasem BMW mnie powoli dochodziło, przy 180km/h wyprzedził mnie (myślę, że to zasługa 6 biegu), jechaliśmy jeszcze jakieś 500m ale już mi dalej zaczął odchodzić.
Trzeci start też 3 bieg tyle, że u mnie było 2000tys.obr, szliśmy idealnie równiutko do 140km/h ale potem już zaczął mi odchodzić i to na kilka długości aut.
Powiem tak, myślałem, że mimo tego że BMW jest cięższa to i tak za sprawą nowocześniejszego silnika który w końcu ma 163KM i 340NM złoi mnie na starcie, bo u mnie w duużym przybliżeniu może być te ok. 120KM i 270NM . Może dlatego, że dopiero co kupił to auto i jeszcze go nie opanował. BMW ma silnik który ładnie zbiera się jak ma obroty. Mój ALH+216 nie jest jeszcze zestrojony, i ciągnie bardzo ładnie od samego dołu i to dawało mi na starcie sporą przewagę, górę ma za to słabszą i na tym traciłem. Na wielki plus w BMW co mogę po przejażdżce stwierdzić jest niesamowity układ jezdny tego auta, trzyma się w zakrętach jak przyklejone, jest też dość twardy. A co do mojego ALH to jestem zdziwiony, że naprawdę daje radę na tle tego chwalonego przez wszystkich diesla BMW. W planach u niego i u mnie program, jak to zrobimy to sprawdzimy się jeszcze raz:)



Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

MK IV ALH+216 vs 320D TOURING 2007r. (E90)

Post autor: wronek1 » sob sie 28, 2010 00:54

cóz killa gratuluje , ale palowanie autka od 1000obr/min to raczej sredni pomysł :kac:


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

Awatar użytkownika
krzys_jg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 22:29
Lokalizacja: Jelenia Góra

MK IV ALH+216 vs 320D TOURING 2007r. (E90)

Post autor: krzys_jg » ndz sie 29, 2010 09:41

Na codzień unikam takiego męczenia, to było tylko do testu, normalnie jak coś gniotę od 1800-2000tys.obr oczywiście na ciepłym motorku:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „KILLe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości