Zakłócenia pochodzące z agregatu chłodniczego...

Wszystko o nawigacji i CB Radiu.

Moderatorzy: k0nr4d, VIP

Chmarski
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: śr lut 11, 2009 14:14
Lokalizacja: mazowsze

Zakłócenia pochodzące z agregatu chłodniczego...

Post autor: Chmarski » śr sie 10, 2011 13:14

Przy założeniu, że masz sprawną miarke w radiu (ten wskaźnik po lewej stronie). Przy odbiorze powinien się wychylać. Pytanie jak mocno się wychyla. Odczytujesz wartości z dołu (na białym pasku) czyli Signal.
Cobra 29 może radę dać. A może i nie dać. Z radiami jest tak, że w niektórych sytuacjach jakiś noname może sobie poradzić lepiej od innego, bardziej markowego (teoretycznie lepszego) sprzętu.

Możesz jeszcze sprawdzić czy jakiś głośnik z filtrem nie da rady. Niekoniecznie musi to być DSP. Szału pewnie nie będzie, ale może to być kolejny kawałeczek, który zminimalizuje w jakiś sposób uciążliwość.


Najlepsze przy kołku w serce jest to, że działa nie tylko na wampiry.

Awatar użytkownika
k0nr4d
_
_
Posty: 6258
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:28
Lokalizacja: Łódź
Auto: GSXR/A8
Silnik: R4V8
Kontakt:

Zakłócenia pochodzące z agregatu chłodniczego...

Post autor: k0nr4d » śr sie 10, 2011 13:16

Cobra 29 odstaje od innych filtrami, poza tym ma bardzo dobry odbiornik. OT, typowe amerykańskie radio.
KrzychuGT pisze:A tak bardziej na chłopski rozum jak by można było i jak to się sprawdza...
Musisz mieć radio z jakimkolwiek s-metrem. Czyli włączasz radio na wolnym kanale i patrzysz na miarce, na jakim poziomie jest sygnał zakłóceń. W radiach typu Uniden 520 masz 4 diody, Cobra 29 masz analogowy wychyłowy s-meter, dzięki któremu dokładniej określisz sygnał wchodzący do odbiornika.


"Nie każdy żart rodzi bekę, nie każda przyczepa ma plandekę."
Obrazek

Chmarski
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: śr lut 11, 2009 14:14
Lokalizacja: mazowsze

Zakłócenia pochodzące z agregatu chłodniczego...

Post autor: Chmarski » śr sie 10, 2011 13:23

W Stabo XM 4012 teoretycznie jest S-Metr.
ML'kę możesz sprawdzić.

Zmiana anteny na lepszą (dłuższą) ma na celu zwiększenie sygnału przychodzącego od dalszych stacji. Twój zakłócacz nie zmieni siły sygnału bo jest blisko. Wtedy można rf-gainem zmniejszyć czułość do poziomu gdy zakłocenie zniknie lub będzie cichuteńkie. Niestety, jeśli sieje Ci to z wysoką siłą, to niespecjalnie coś taka operacja da.


Najlepsze przy kołku w serce jest to, że działa nie tylko na wampiry.

Awatar użytkownika
KrzychuGT
low green GT
low green GT
Posty: 879
Rejestracja: śr lut 04, 2009 17:52
Lokalizacja: Żmigród
Kontakt:

Zakłócenia pochodzące z agregatu chłodniczego...

Post autor: KrzychuGT » śr sie 10, 2011 13:27

Już rozumiem...
U mnie przy włączonym agregacie mieści się miedzy 1 a 3, a dokładniej wskaźnik jest przy samej 3...(poglądowe foto radia http://www.rosis-kleine-welt.de/manfred ... xm4012.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; mam takie samo)


Panie Boże spraw by mi się chciało tak jak mi się nie chce :grin:
Od GT-ka do CL-a?!

Awatar użytkownika
k0nr4d
_
_
Posty: 6258
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:28
Lokalizacja: Łódź
Auto: GSXR/A8
Silnik: R4V8
Kontakt:

Zakłócenia pochodzące z agregatu chłodniczego...

Post autor: k0nr4d » śr sie 10, 2011 13:36

Stary dobry sprzęt, modulacja jak z wiadra, ale ma swoje lata. Spróbuj najpierw inną antenę podpiąć i zmniejszać czułość, do poziomu, który da jakiś komfort, potem przy negatywnych wynikach zostają testy TRXów z lepszymi filtrami.

BTW: masz bardzo rzadki model z 4W AM :bigok:


"Nie każdy żart rodzi bekę, nie każda przyczepa ma plandekę."
Obrazek

Chmarski
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: śr lut 11, 2009 14:14
Lokalizacja: mazowsze

Zakłócenia pochodzące z agregatu chłodniczego...

Post autor: Chmarski » śr sie 10, 2011 13:41

Mój błąd. znalazłem zdjęcie Stabo 4012n. Tam miarka jest odwrotnie. Jak masz identycznie jak na zdjęciu, które zamieściłeś, to interesuje Cię górna skala.


Najlepsze przy kołku w serce jest to, że działa nie tylko na wampiry.

Awatar użytkownika
KrzychuGT
low green GT
low green GT
Posty: 879
Rejestracja: śr lut 04, 2009 17:52
Lokalizacja: Żmigród
Kontakt:

Zakłócenia pochodzące z agregatu chłodniczego...

Post autor: KrzychuGT » śr sie 10, 2011 13:56

Ajj Panowie moje niedopatrzenie, bo radyjko jest właśnie z "n" na końcu jeśli ma to jakieś znaczenie...co nie zmienia faktu, że s-meter oscyluje wokół trójki...


Panie Boże spraw by mi się chciało tak jak mi się nie chce :grin:
Od GT-ka do CL-a?!

Awatar użytkownika
k0nr4d
_
_
Posty: 6258
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:28
Lokalizacja: Łódź
Auto: GSXR/A8
Silnik: R4V8
Kontakt:

Zakłócenia pochodzące z agregatu chłodniczego...

Post autor: k0nr4d » śr sie 10, 2011 14:00

Ma tylko takie znaczenie, że to inna konstrukcja niż 4012 bez 'n' :P Pozostają Ci w/w przez nas testy.


"Nie każdy żart rodzi bekę, nie każda przyczepa ma plandekę."
Obrazek

Awatar użytkownika
KrzychuGT
low green GT
low green GT
Posty: 879
Rejestracja: śr lut 04, 2009 17:52
Lokalizacja: Żmigród
Kontakt:

Zakłócenia pochodzące z agregatu chłodniczego...

Post autor: KrzychuGT » śr sie 10, 2011 16:47

No jutro będę testował z ML-ką, a potem ew wymiana radia...


Panie Boże spraw by mi się chciało tak jak mi się nie chce :grin:
Od GT-ka do CL-a?!

Awatar użytkownika
KrzychuGT
low green GT
low green GT
Posty: 879
Rejestracja: śr lut 04, 2009 17:52
Lokalizacja: Żmigród
Kontakt:

Zakłócenia pochodzące z agregatu chłodniczego...

Post autor: KrzychuGT » pt sie 12, 2011 14:26

No i podpiąłem ML-kę i jest słyszalna różnica...SQ skręcony na 1/3 (na starym bacie 3/4 żeby była cisza), "warczenie" jest dalej słyszalne ale jakby ciszej, nie tak uciążliwie...
Aaa i s-meter podczas pracy agregatu oscyluje tak mniej więcej między 1 a 2...


Panie Boże spraw by mi się chciało tak jak mi się nie chce :grin:
Od GT-ka do CL-a?!

Awatar użytkownika
k0nr4d
_
_
Posty: 6258
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:28
Lokalizacja: Łódź
Auto: GSXR/A8
Silnik: R4V8
Kontakt:

Zakłócenia pochodzące z agregatu chłodniczego...

Post autor: k0nr4d » pt sie 12, 2011 14:37

Można jeszcze spróbować podpiąć inne radio z lepszymi filtrami, jeśli oczywiście nadal nie jesteś usatysfakcjonowany i masz fundusze na dodatkową zabawę.


"Nie każdy żart rodzi bekę, nie każda przyczepa ma plandekę."
Obrazek

Awatar użytkownika
KrzychuGT
low green GT
low green GT
Posty: 879
Rejestracja: śr lut 04, 2009 17:52
Lokalizacja: Żmigród
Kontakt:

Zakłócenia pochodzące z agregatu chłodniczego...

Post autor: KrzychuGT » pt sie 12, 2011 15:10

Miałem podpinać ojca A28, ale z nie wiadomych przyczyn umarło... :grrr:
Puki co zainwestuje w antenkę, tylko takie pytanie: Sirio ML-145 i dalej o tym samym oznaczeniu Midland/Alan i President...są jakieś różnice miedzy nimi poza ceną? Bo wyglądem są niemal identyczne...


Panie Boże spraw by mi się chciało tak jak mi się nie chce :grin:
Od GT-ka do CL-a?!

Chmarski
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: śr lut 11, 2009 14:14
Lokalizacja: mazowsze

Zakłócenia pochodzące z agregatu chłodniczego...

Post autor: Chmarski » pt sie 12, 2011 15:22

Pewnie VCO w tym Alanie padło. Niestety, ten typ tak ma.
Trochę mnie dziwi, że spadł sygnał zakłocenia. Jest w końcu tak blisko anteny, że nie powinno to dać aż tak dużej zmiany. Może ta ML'ka jest taka "głucha"...


Najlepsze przy kołku w serce jest to, że działa nie tylko na wampiry.

Awatar użytkownika
KrzychuGT
low green GT
low green GT
Posty: 879
Rejestracja: śr lut 04, 2009 17:52
Lokalizacja: Żmigród
Kontakt:

Zakłócenia pochodzące z agregatu chłodniczego...

Post autor: KrzychuGT » pt sie 12, 2011 15:30

Chmarski pisze:VCO
tzn?
Co do Alana to włącza się, ale po wciśnięciu "gruszki" zero reakcji na s-meter, jedynie przełączają się diody z zielonej na czerwoną i nie ma żadnych szumów nawet po maksymalnym rozkręceniu...


Panie Boże spraw by mi się chciało tak jak mi się nie chce :grin:
Od GT-ka do CL-a?!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawigacja i CB Radio”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości