Wymiana łańcucha rozrządu

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Zip
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz mar 07, 2010 13:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zip » wt mar 09, 2010 23:48

OLI88 pisze:ez sobie zaznaczysz
chodzi mi o zaznaczenie przed zdjęciem łańcucha i napisałem żeby robić to z kimś kto wie i robił to już aby nie było potem jaj że pogięły się zawory itd.



kamil2480
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob mar 28, 2009 22:31
Lokalizacja: Roztoka Brzeziny

Wymiana lancucha

Post autor: kamil2480 » ndz mar 14, 2010 09:46

panowie...kazdy VR ma znak ,ale pamietajcie o napinaczu hydraulicznym.jesli nie bedzie w nim oleju i zapalicie samochod to odrazu mozecie sie brac za sciaganie glowicy...VR-ki maja to do siebie ze jak raz zle ustawisz to wam powygina zawory,badz pourywa i dziura w tloku gotoka...pozdrawiam i milego rozkrecania,,,ja juz z 15 takich silnikow zrobilem i wiem co mowie...



piotrekvr6
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: pt gru 11, 2009 03:12
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: piotrekvr6 » ndz mar 14, 2010 11:04

Ja wręcz przeciwnie wylałem olej bo miałem niemiłą przygode za 1 razem



Awatar użytkownika
sadzyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: wt maja 23, 2006 16:39
Lokalizacja: szydłovwiec
Kontakt:

Post autor: sadzyk » ndz mar 14, 2010 12:18

ja kupiłem caly kompletny rozrząd, obydwa oryginały napinacze, nic olejem nie zalewałem itd i wszystko gra do dziś dzien


Dej mu Sywek!! EE ni ma czym...
Tjunink musi byc!!!!
aaaale urwał!!!! musialo cos byc!!

matys9
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: czw sie 09, 2007 15:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: matys9 » pn mar 15, 2010 09:18

bo miales pewnie juz napinacz nowszego typu ktory ma wbudowana sprezynke i jego nawet jak nie zalejesz to nic sie nie stanie.



kamilviki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz mar 07, 2010 00:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: kamilviki » pt mar 19, 2010 18:47

Widzicie panowie, niby prosta sprawa - ale byłem u 6 mechaników i żaden tego motoru nie widział i jak powiedziałem że trzeba wymieniać łańcuch to się powystraszali chłopcy. Dzwoniłem do serwisu autoryzowanego, typ pomylił vr5 z 1.8t i gadał jakieś dziwne rzeczy. Drugie ASO - przez telefon też nie wiedział o co kaman ale wkońcu walnął cenę 3000zł:green_fuck:
Także jak czyta to jakiś mechanik, który umie to zrobić to ma okazję zarobić
pozdrawiam


miszcz eko drajwingu

Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » sob mar 20, 2010 22:35

ja bym mógł Tobie to zrobić ale za daleko siebie mieszkamy :crazy:


Obrazek

Rokoś
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz gru 26, 2004 17:43
Lokalizacja: uk

Post autor: Rokoś » sob mar 20, 2010 23:32

kamilviki pisze:Widzicie panowie, niby prosta sprawa - ale byłem u 6 mechaników i żaden tego motoru nie widział i jak powiedziałem że trzeba wymieniać łańcuch to się powystraszali chłopcy. Dzwoniłem do serwisu autoryzowanego, typ pomylił vr5 z 1.8t i gadał jakieś dziwne rzeczy. Drugie ASO - przez telefon też nie wiedział o co kaman ale wkońcu walnął cenę 3000zł:green_fuck:
Także jak czyta to jakiś mechanik, który umie to zrobić to ma okazję zarobić
pozdrawiam
Lancuch rozrzadu wymienia sie w silnikach vr6.

Tu w silnikach vr5 nie powinno sie wymieniac lancucha. W ksiazkach serwisowych VW nic nie jest napisane o wymianie lancucha rozrzadu. Dodatkowo szukalem info na forach UK i tez nic nie pisza o wymianie lancucha.

Ja osobiscie w moim golfiku mam juz 126 tys mil przejachane (201 tys km) i auto jezdzi nak nalezy i nie ma zadnych odglosow z komory silnika. Poprzednio mialem Bore z tym samym silnikiem i tez nie bylo nic ( gdy ja sprzedawalem bylo 100 tys mil na liczniku).

silniki agz i aqn maja taka sama budowe roznia sie jedynie glowica i osprzetem.

spotkalem sie z komentarzem, ze pekl lancuch np. w r32, ale to pojedyncze przypadki.



Awatar użytkownika
sadzyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: wt maja 23, 2006 16:39
Lokalizacja: szydłovwiec
Kontakt:

Post autor: sadzyk » ndz mar 21, 2010 04:17

łancuch sam w sobie powinien wedlug vw podobno wytrzymac 500tys, ale w rozrzadzie sa tam jeszcze ślizki i napinacze ktore zuzywają sie szybciej, sa przypadki ze slizg przetrze sie calkiem, ląduje w misce, a lancuch jedzie po srubie, wtedy napewno dlugo nie pojeździ, nalezalo by chociaz dla swietego spokoju wymienic te slizgi, mysle po jakichs 200tys


Dej mu Sywek!! EE ni ma czym...
Tjunink musi byc!!!!
aaaale urwał!!!! musialo cos byc!!

kamilviki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz mar 07, 2010 00:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: kamilviki » pn mar 22, 2010 10:51

Panie rokos:) nie postarałeś się - wystarczy w goglach wpisac timing chain (tensioner) problem v5 i masz kupe tematów;P
Zadzwoniłem do evolution we Wrocławiu i już wszystko wiem jak z kosztami itp
Niestety u mnie do wymiany jest też uszczelka pod deklem zaworów :cry: która nie występuje jako zamiennik.
Takze teraz zbieram kase.........
Ostatnio zmieniony pn mar 22, 2010 13:41 przez kamilviki, łącznie zmieniany 1 raz.


miszcz eko drajwingu

Rokoś
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz gru 26, 2004 17:43
Lokalizacja: uk

Post autor: Rokoś » pn mar 22, 2010 14:03

kamilviki pisze:Panie rokos:) nie postarałeś się - wystarczy w goglach wpisac timing chain (tensioner) problem v5 i masz kupe tematów;P

timming chain tensioner tak jak timming belt tensioner - czyli napinacz inaczej zwany pulley Rola napinacza sa hydrauliczne slizgi.

Jak chcesz wydac kase na daremnie to nie bede cie zatrzymywac, wymieniaj lancuch , ktory nie jest serwisowalny. Sam napisales, ze koles w ASO nie mial pojecia o takiej wymianie, czyli nie ma w ksiazkach serwisowych o tym.
Czy wiesz dlaczego Niemcy celowo oznaczyli nowe silniki v5 i v6 tymi oznaczeniami a nie np vr5 i vr6 , zeby nie mylic go ze straym vr6 ktory zarl olej i paliwsko.

Ponizej podaje link do zeszytow szkoleniowych nt silnikow w technologi VR mowa o tych ostatnich czyli VR5 i VR6
mozesz sobie zobaczyc ich budowe , zasade dzialania koletora ssacego i inne parametry. Troche po polsku, niemiecku i angielsku:

http://rapidshare.com/files/366667404/Z ... _VW_VR.rar

pzd.

Dorzucam rysunek z ETKI:

http://img406.imageshack.us/img406/8669/etkaagzv.jpg
Ostatnio zmieniony pn mar 22, 2010 14:16 przez Rokoś, łącznie zmieniany 1 raz.



kamilviki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz mar 07, 2010 00:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: kamilviki » pn mar 22, 2010 15:18

Jak już sie robi rozrzad to wydanie 60 funtów na oba łańcuchy nie jest wielkim problemem. Z tego co wiem i z tego co mozna wyczytac w twoich materiałach - v5 (vr5) wywodzi się bezposrednio od Vr6.


miszcz eko drajwingu

Rokoś
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz gru 26, 2004 17:43
Lokalizacja: uk

Post autor: Rokoś » pn mar 22, 2010 15:45

kamilviki pisze:Jak już sie robi rozrzad to wydanie 60 funtów na oba łańcuchy nie jest wielkim problemem. Z tego co wiem i z tego co mozna wyczytac w twoich materiałach - v5 (vr5) wywodzi się bezposrednio od Vr6.
tak wywodzi sie bezposrednio z vr6
nie wiem skad ta cena? , ale ja nie robie wymiany , bo mi to nie potrzebne, to ty sie upierasz przy swoim. co do ceny to moze 60 funtow to zadna cena na lancuch , ale do tego dochodzi robocizan np. wyjecie skrzyni biegow, bo caly uklad rozrzadu jest po stronie skrzyni, trzeba roztrzepac pol silnika, a to tanie nie jest.
Oczywiscie potrafie zrobic to w swoim zakresie, ale po co ? skoro u mnie jest wszystko ok.



kamilviki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz mar 07, 2010 00:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: kamilviki » pn mar 22, 2010 16:55

no i tu jest pies pogrzebany - gdybym nie musiał to bym nie robił - u mnie niestety zaczęło klepac i slychac jak łańcuch jezdzi po slizgu.


miszcz eko drajwingu

ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 6 gości