vr6 w mk2 ????

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

szczepan69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 454
Rejestracja: śr gru 23, 2009 18:44
Lokalizacja: Sanok
Auto: mk2
Silnik: vr6
Kontakt:

vr6 w mk2 ????

Post autor: szczepan69 » sob lip 05, 2014 21:42

wymieniłem czujnik temperatury powietrza ale silnik bez zmian na wolnych obrotach pracuje równo a jak da mu się od razu gazu to nie zbiera się dalej zalewa go???próbowałem robic adptacje jak ktoś pisał ze odpalił silnik pracował na wolnych obrotach do właczenia się i wyłączenia się wentylatorów, ale to nic nie dało pewnie bende musiał zrobić to przez vag.



Awatar użytkownika
MateuszCBR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: śr wrz 21, 2011 21:58
Lokalizacja: Łódź

vr6 w mk2 ????

Post autor: MateuszCBR » sob lip 05, 2014 22:34

Witajcie, u mnie z VRką było wszystko jak najbardziej w porządku lecz dziś zauważyłem niepokojące zjawisko. Mianowicie po wyżej jakiegoś zakresu obrotów ( nie wiem ile bo nie działa obrotek, może 4 tyś. ? ) czuć znaczny przyrost mocy, dosłownie zawsze wciskało w fotel, tak jak w ,Hondach VTE-C. Dziś jeżdżąc sobie bez celu czuje jakby tego czasem nie było. Czy to może być coś poważnego czy poprostu jakiś czujnik się zawiesza ? Może mi się tak wydaję bo się przyzwyczaiłem już do zapier%%lania ? :hmm: PozdraVWiam



Awatar użytkownika
august_90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: ndz wrz 01, 2013 15:57
Lokalizacja: Brzeg

vr6 w mk2 ????

Post autor: august_90 » ndz lip 06, 2014 13:39

Wentylatory w dalszym ciągu włączają się tylko przy około 100'C. Wyczytałem na forum, że pierwszy pierwszy bieg włącza się przy 95 wyłącza przy 85 drugi bieg włącza się przy 102 a wyłacza przy 92. U mnie jakby działał tylko drugi bieg. Do 100'C w ogóle nie działają wentylatory.
Dodam, że dzisiaj prawie przy 40'C na dworze podczas trasy samochód miał 85'C, potem po krótkim postoju (cały czas chodził) wzrosło do 95-100'C i nie bardzo spadało nawet podczas jazdy. Po powrocie do domu wskazówka na dodatkowym czujniku wskazywała prawie 100'C, ale woda w zbiorniczku się nie gotowałą. Czy zmiana włącznika wentylatorów w chłodnicy może pomóc? Co może być jeszcze tego przyczyną?



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

vr6 w mk2 ????

Post autor: dawid018 » pn lip 07, 2014 23:12

to teraz ja.niech ktoś mi napisze co powinno być na przewodach we wtyczce do krokowca(3przewody) i do czujnika położenia przepustnicy(też 3 przewody)
bo dziś wziąłem do ręki probówkę samochodową i daje jeden koniec do masy i lecę po kablach.przy czujniku na wszystkich 3 kablach mam +,daje końcówkę do plusa przykładam znów próbówkę i świeci na 2 skrajnych,na środkowym się żarzy.podobnie z krokowcem mam.wychodzi na to ze mam + i - na jednym kablu jednocześnie.tylko jak to kurde możliwe??

może ktoś posiada pinout wtyczki do kompa do vr6 starego typu(w metalowej obudowie)???


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
Maygo99
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: ndz lut 20, 2011 20:14
Lokalizacja: SZCZECIN

Re: vr6 w mk2 ????

Post autor: Maygo99 » wt lip 08, 2014 20:41

dawid018 pisze:
może ktoś posiada pinout wtyczki do kompa do vr6 starego typu(w metalowej obudowie)???
coś tam mam

Obrazek
Obrazek


Forum golf>>> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=386162" onclick="window.open(this.href);return false;
Jetta Club>>> http://www.jettaclub.pl/viewtopic.php?f=5&t=2236" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

vr6 w mk2 ????

Post autor: dawid018 » wt lip 08, 2014 22:10

Maygo99, dzięki.jeszcze jedno pytanie mam
czy po wpięciu wtyczki w silniczek krokowy miernik powinien pokazywać zasilanie na poziomie ok 12V?? bo mam taki problem ze jak mam wypiętą wtyczkę z krokowca i przykładam + kabel miernika do + akumulatora a - na wtyczce to jest ok i pokazuje napięcie ok 12V,ale kiedy wepnę wtyczkę odrazu napięcie spada na ok 8V. czy to normalne??
po podaniu masy bezpośrednio z aku,silnik gaśnie. krokowiec jest na 3 piny.

i jeszcze pytanie jaki układ kabli jest we wtyczce do czujnika położenia przepustnicy i jakie tam powinno być napięcie??


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

szczepan69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 454
Rejestracja: śr gru 23, 2009 18:44
Lokalizacja: Sanok
Auto: mk2
Silnik: vr6
Kontakt:

vr6 w mk2 ????

Post autor: szczepan69 » śr lip 09, 2014 06:46

ja mam u siebie ten sam problem z kabelkami prz przepustnicy byłem u elektryka to ponoc kable czarny czerwony i zielony,ale nie pamiętam który idzie na któren pin, tylko umnie wychodzą 2 kolorowe,i mierzył mi miernikiem rezystencje czy cos takiego to na pinie 1 i 2 miał 2 razy wieksza niż powinna być,najlepiej jakiś schemat,,,,, http://www.golf3.pl/topics4/skany-schem ... t22885.htm" onclick="window.open(this.href);return false; może tu cos znajdziesz.



Awatar użytkownika
august_90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: ndz wrz 01, 2013 15:57
Lokalizacja: Brzeg

vr6 w mk2 ????

Post autor: august_90 » czw lip 10, 2014 22:05

Problemy z chłodzeniem rozwiązane. Wymieniłem czujnik włączania się wentylatorów i "na postoju" temp. wynosi 80'C i już chodzą. Trzymają tą temperaturę. Wcześniej ten sam czujnik dochodził do 110'C :grrr:



Awatar użytkownika
LeadPCT-V.A.G
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pt sie 13, 2010 13:24
Lokalizacja: Trzcianka

vr6 w mk2 ????

Post autor: LeadPCT-V.A.G » wt lip 15, 2014 19:28

siemano ludzie :) wracam do tematu vrki :D tym razem w budzie passata :D
no i pojawiły się problemy małe , niżej opiszę co i jak :

swapowałem vr6 z passata b4 do passata b3 , generalnie wiązka została podpięta ale nie cała ( z tego co pamiętam wszystkie przewody nie zawsze muszą być podpięte ) ale tak auto już odpala (czasami ma z tym problemy ) dorzucam filmik tam widać co się dzieje dokładnie , gaz mam non stop w podłodze i sam się tak buja na obrotach gdyż wyłącza się pompa paliwa

filmik vr6

dodatkowo wrzucę fotę jak to mam spięte wszystko



Obrazek
Obrazek


żółta kostka jest od climatronica także już jest spięta
czerwona która wisi z lewej strony też już znalazła swoje miejsce , czarna dwupinowa z grubymi kablami też ma już połączenie , inaczej w ogóle nie kręci , czerwona dwupinowa zrobiona zworka inaczej pompka w ogóle nie trybi.

dodatkowe informacje , silnik miał automat który został wywalony przez poprzedniego właściciela
czujnik położenia wału na początku pomiar wskazał wartości (mierzone chyba w ohm jak pamiętam ) 100-200 później po wyczyszczeniu go wskoczyły na 400-500 , na koniec opukałem go trochę kluczem i zaczęło pokazywać ok 1150 , w dodatku jak ostatnio odpalił to na wolnych mimo że chodził w miare ok nie pokazywał obrotów , dopiero po dodaniu gazu zaczął pokazywać czy dobrze nie wiem .
pompa paliwa została od 2.0 już wiem że ona ma 3 bary a powinna być 4 bary , mimo tego powinien odpalać normalnie
i jeszcze błąd czujnika wału chyba 00513 i sporadycznie pompy 001259
czujnika wału wywala na zgaszonym , po skasowaniu nie wyskakuje , pokręce silnikem i błąd wraca

jakieś propozycje ?? bo latam już 4 dni po google i forach i nie mogę znaleść informacji konkretnych

wszelkie sensowne informacje będą na wagę złota :)



Awatar użytkownika
LeadPCT-V.A.G
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pt sie 13, 2010 13:24
Lokalizacja: Trzcianka

vr6 w mk2 ????

Post autor: LeadPCT-V.A.G » pt lip 18, 2014 23:01

problem rozwiazany , powodem byly nie dokrecone masy w poblizu przepustnicy :)



Awatar użytkownika
august_90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: ndz wrz 01, 2013 15:57
Lokalizacja: Brzeg

vr6 w mk2 ????

Post autor: august_90 » wt lip 22, 2014 00:03

Panowie mam problem, VR od jakiegoś czasu dość ciężko pali. :grrr:
Z tego co zauważyłem, dzieje się tak że samochód podczas kręcenia złapie, ale słychać jakby silnik chodził na 4 gary, ledwo co.. trwa to 2-3 sekundy "cyka" bezpiecznik i wskakuje na prawidłowe obroty.. Czy ktoś może pomóc? Co może być przyczyną ciężkiego palenia na zimnym silniku..?

Na ciepłym silniku, pali dużo lepiej i z tego co zauważyłem nie słychać "cykania" bezpiecznika..

Może to wina sondy? Na samym początku, jeśli już nawet odpali czuć paliwo. Być może go dławi i dlatego tak długo pali?

Obrazek



Awatar użytkownika
MateuszCBR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: śr wrz 21, 2011 21:58
Lokalizacja: Łódź

Re: vr6 w mk2 ????

Post autor: MateuszCBR » wt lip 22, 2014 22:15

august_90 miałem podobny problem od razu po swapie, na zimnym ciężej odpalał i nie pracował na wszystkich cylindrach plus falował na obrotach, na ciepłym zawsze odpalał elegancko. Wszystko ustało gdy wyczyściłem wszystkie kostki i dobrze podopychałem. Teraz zawsze odpala elegancko. Może to przypadek lecz nie należy tego wykluczyć że coś lekko nie łączy.



szczepan69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 454
Rejestracja: śr gru 23, 2009 18:44
Lokalizacja: Sanok
Auto: mk2
Silnik: vr6
Kontakt:

vr6 w mk2 ????

Post autor: szczepan69 » sob sie 02, 2014 17:08

Witam sprawdziłem sobie dzisaj przepływomierz i na pierwszym pinie jest 0 Ohm , tak jak powinno byc napinie 1 i 3 niema zasilania 12 V, a na 2 i 4 na wolnych obrotach powinno pokazywac 0,8 volt pokazuje 14 i przy 3 tys pokazuje tak samo??? czy przepływomierz walniety????
Ostatnio zmieniony wt sie 05, 2014 07:32 przez szczepan69, łącznie zmieniany 1 raz.



szczepan69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 454
Rejestracja: śr gru 23, 2009 18:44
Lokalizacja: Sanok
Auto: mk2
Silnik: vr6
Kontakt:

vr6 w mk2 ????

Post autor: szczepan69 » pn sie 04, 2014 12:37

mam pytanie jak odepne wtyczke od przepływomierza to silnik gasnie czy tak powinno być????



ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości