czy zna ktos tego VR'a??

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt gru 02, 2008 10:38

tacin pisze: ciekawy jestem dlaczego piszesz ze DYNOMET to badziew, zastanawiam sie czy znasz wogole zasade dzialania inercji rolkowej i Dynometa, czy piszesz ze to badziew bo hamownia rolkowa gdzies ci sie obila o uszy.
Zadam Ci jedno proste pytanie. Wiesz o ile % zmienią sie Twoje wyniki z dynometa przy pomyłce w masie auta wielkosci 30kg? Radze to sprawdzić zanim zaczniesz dalsze pyskówki.

Jeśli korzystasz z dynometa i chcesz sie danymi z niego posługiwać do jakichkolwiek analiz musisz bezwzględnie mieć bardzo dokładne parametry wejściowe - na przykład masy. Jeśli nie zważyłeś auta przed testem z całym składem osobowym (mierzący i kierowca) to pomiar na dzień dobry jest "o dupe potłuc" nie mówiąc już o innych elementach kalibracji hamowni.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

tacin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:29
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tacin » wt gru 02, 2008 12:23

no widzisz jak neiwiele wiesz na temat dynometa 30kg w masie nie daje az tak wielkiej roznicy o jakiej mowisz.
jezeli idzie o kalibracje hamowni to zeby nawet pozlacana byla a oblugiwal ja bedzie ktos kto tego nie umie tego robic, wyjda glupoty.
moze nie wpadles na taki genialny pomysl ze istnieja wagi, nie wiem dlaczego jest jakims klopotem wg ciebie zwazenie samochodu tuz przed pomiarem??
w naszym przypadku nie ma zadnego waga jest praktycnie na miejscu.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr gru 03, 2008 11:27

tacin pisze:no widzisz jak neiwiele wiesz na temat dynometa 30kg w masie nie daje az tak wielkiej roznicy o jakiej mowisz.
Czytać ze zrozumieniem umiesz? Nie bardzo to widzę. Proponuję przeczytaj jeszcze raz mój post i zacytuj w którym miejscu napisałem jaka jest różnica w dokładności. Ja ją dokładnie znam, pytanie zadałem Tobie - skoro nie masz o tym pojęcia to nie ma sensu dalsze toczenie piany
jezeli idzie o kalibracje hamowni to zeby nawet pozlacana byla a oblugiwal ja bedzie ktos kto tego nie umie tego robic, wyjda glupoty.
moze nie wpadles na taki genialny pomysl ze istnieja wagi, nie wiem dlaczego jest jakims klopotem wg ciebie zwazenie samochodu tuz przed pomiarem??
w naszym przypadku nie ma zadnego waga jest praktycnie na miejscu.
Jednak nie czytasz ze zrozumieniem, nigdzie nie napisałem, że kłopotem jest zważenie samochodu. Napisałem, że pomiar jest do kitu bo nie zrobiliście ważenia auta gotowego do testu. Mówimy na razie tylko o masie, a gdzie cała reszta elementów kalibracji? Jak było to zrobione tak samo jak masa, to jest wielka lipa i nie powinienes się dziwić, że niektórzy mają zastrzeżenia do wartości, które podajesz.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
szymonrs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: czw gru 30, 2004 13:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: szymonrs » śr gru 03, 2008 11:54

tacin pisze:no widzisz jak neiwiele wiesz na temat dynometa 30kg w masie nie daje az tak wielkiej roznicy o jakiej mowisz.
jezeli idzie o kalibracje hamowni to zeby nawet pozlacana byla a oblugiwal ja bedzie ktos kto tego nie umie tego robic, wyjda glupoty.
moze nie wpadles na taki genialny pomysl ze istnieja wagi, nie wiem dlaczego jest jakims klopotem wg ciebie zwazenie samochodu tuz przed pomiarem??
w naszym przypadku nie ma zadnego waga jest praktycnie na miejscu.
tu chyba kolega AW69 może się wypowiedzieć więcej nt temat........
jest prosty przykład:

przy 1420kg zadanej masy wynik mocy to 369ps,
dla tego samego pomiaru zmieniono zadaną masę do 1415kg i co wyszło?? -> 347ps

więc dla 0.35% różnicy w masie wychodzi 5,5% róznicy w mocy, zatem co będzie jak ktoś się pomysli i wpisze 3% za dużo masy? -> jakieś kosmiczne wyniki śmocy.

Więc chyba sam nie wiesz o czym piszesz bo 30kg różnicy to jest bardzo wiele, tak samo jak z kalibracją obrotów, kto widział VRa kręconego pod 8kobr??

Dynomet jest tak dokładny jak parametry jakie się mu poda!!!

[ Dodano: Sro Gru 03, 2008 11:01 ]
pokaż jeszcze filmik jak VR stoi na wolnych obrotach... to wiele wyjaśni.


"Red Devil" Golf mk2 ABVT 4motion 722PS 855Nm ?second car

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr gru 03, 2008 18:47

szymonrs pisze: tu chyba kolega AW69 może się wypowiedzieć więcej nt temat........
jest prosty przykład:

przy 1420kg zadanej masy wynik mocy to 369ps,
dla tego samego pomiaru zmieniono zadaną masę do 1415kg i co wyszło?? -> 347ps

więc dla 0.35% różnicy w masie wychodzi 5,5% róznicy w mocy, zatem co będzie jak ktoś się pomysli i wpisze 3% za dużo masy? -> jakieś kosmiczne wyniki mocy.

Więc chyba sam nie wiesz o czym piszesz bo 30kg różnicy to jest bardzo wiele, tak samo jak z kalibracją obrotów, kto widział VRa kręconego pod 8kobr??
Zepsułeś całą zabawę :)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32753
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » czw gru 04, 2008 19:37

Zepsułeś całą zabawę
:( :cry:


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

tacin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:29
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tacin » pt gru 05, 2008 19:49

a czy pomiar tego samochodu byl robiony za kazdym razem na dokladnie tej samej drodze w tym samym kierunku jazdy ??
no i jakie byly inne ustawienia?
bo to ma bardzo duzy wplyw na to co pokazuje hamownia.
w przypadku hamowania tego Vra , nie ma mowy o pomylce w pisaniu wagi bo tuz przed hamowaniem bylo auto warzone nie bylo tez bledu w innych parametrach.
natomiast nie wiem gdzie wyczytales ze kreci do 8tys , bo nie kreci , tak samo jak nie jedzie na 3 do 190na godzine , najnormalniej w swiecie predkosciomierz przeklamuje.
Ostatnio zmieniony pt gru 05, 2008 19:50 przez tacin, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
szymonrs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: czw gru 30, 2004 13:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: szymonrs » pn gru 08, 2008 09:04

tacin pisze:a czy pomiar tego samochodu byl robiony za kazdym razem na dokladnie tej samej drodze w tym samym kierunku jazdy ??
no i jakie byly inne ustawienia?
bo to ma bardzo duzy wplyw na to co pokazuje hamownia.
w przypadku hamowania tego Vra , nie ma mowy o pomylce w pisaniu wagi bo tuz przed hamowaniem bylo auto warzone nie bylo tez bledu w innych parametrach.
natomiast nie wiem gdzie wyczytales ze kreci do 8tys , bo nie kreci , tak samo jak nie jedzie na 3 do 190na godzine , najnormalniej w swiecie predkosciomierz przeklamuje.
a nie zorientowałeś się iż obrotomierz też przekłamuje?? i dlaczego??


"Red Devil" Golf mk2 ABVT 4motion 722PS 855Nm ?second car

Awatar użytkownika
norbi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 02:55
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: norbi » czw gru 11, 2008 23:20

a kolega mial fajnego passata z dobrym motorem do zabawy....


***** - The Power of Dreams...

ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości