Supercharger

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
mendrek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 17:42
Lokalizacja: Podlaskie bielsk podlaski

Supercharger

Post autor: mendrek » śr mar 04, 2009 22:28

Witam Potrzebuje informacji dotyczących ile jest w stanie nadmuchać eaton m90 do silnika 2.8. Moc docelowa około 280 koni + straty na kompresor czyli w granicach około 300 powinno być. Moje pytanie brzmi czy taki kompresor jest w stanie na dmuchać tyle powietrza żeby uzyskać 280 koni czyli pewnie doładowanie będzie potrzebne około 1 bara. Czy mocno będzie grzał powietrze. Drugie moje pytanie czy ktoś możne zmierzyć ile jest miejsca w mk2 po swapie od przewodów zapłonowych te co są bliżej przepustnicy do grodzi. Poniewaz jestem przed swapem, a mam okazje ściągnąć kompresor za okolo 1.5 tys i zastanawiam czy sie zmieści. Początek to zamocowanie kompresora na przespawany kolektor dolotowy. Lecz nie o to mi chodzi. Chciałbym żebyście mi odpowiedzieli na tamte 2 pytania na poczatek. Kompresor bedzie bez interkulera na początek i seryjnym kółku zobaczymy ile na pompuje. Czy jest wstanie po zmianie kolka na pompować około 1 bara. Moze ktos wie jakie cisnienie by mial na seryjnym kółko również. Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi.

[ Dodano: 07 Mar 2009 13:13 ]
Witam poszukalem informacji troche lecz nie wiem nadal ile bedzie dmuchal ten kompressor do silnika. Znalazlem równiez mocowania kompressora w necie i to juz nie stanowi problemu. Co do moich spostrzeżeń chcialbym sie zapytac tych co wiedza czy lepiej jest zastosowac do kompressora interculer czy np mozna bedzie go potem dolozyc. Poniewaz kompresor nie grzeje tak powietrza i na poczatek na seryjnym kołku nie bedzie grzal powietrza. Mam dwa rozwiazania tylko nie wiem które zastosowac.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Paweł18

Post autor: Paweł18 » wt mar 10, 2009 15:16

Witam ciekawy temat chyba bedzie. Moze ktos jednak wie jakieies interesujace dane dotyczace dmuchania tego superchargera. Interesuje mnie jakie doladowanie osiagnie na seryjnym kółko i czy bedzie grzał powietrze mocno po zmianie na mniejsze jakies 2 mm. Poniewaz nie ma miejsca jak upchac normalny interculer z o rurowaniem. Trzeba by bylo dokladnie przemyslec sprawe jak wsadzic zwykly ic z przodu. Mysle ze wyst5arczy aku do bagaznika i puscic rure góra na przepustnica lub obok pod przedni zderzak i ladnie by wyszlo. Czekamy na informacje.



Awatar użytkownika
mendrek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 17:42
Lokalizacja: Podlaskie bielsk podlaski

Post autor: mendrek » śr mar 11, 2009 22:11

to nikt nie pomoze w informacjach na temat ile jest w stanie dmuchać ten kompresor do vr6.



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » sob mar 14, 2009 18:02

M90 przy 14000rpm i obrotach silnika 6000 rpm nadmucha ci okolo 0.6 bara, strata na kompresorze 50KM.



Paweł18

Post autor: Paweł18 » pt kwie 10, 2009 23:04

Witam. Moze ktos posiada informacje jakie doładowanie jest w stanie dac ten kompresor przy zmianie kólka w silniku 2.0 16v. Jakby kktos mial info to prosze o odpowiedz. w posice lub pw. Dzieki z góry wielkie



Awatar użytkownika
mendrek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 17:42
Lokalizacja: Podlaskie bielsk podlaski

Post autor: mendrek » czw kwie 16, 2009 21:19

Witam Panów to znowu ja poszperałem troche po sieci i wyszukalem projekt w którym koles z vr6 wyciagna "293whp at 9psi". Czy ktos moze mi wyjasnic co to whp i czy taka moc jest realna z tych 9psi przeciez to 0.620527 bara. Pozdro



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32752
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » czw kwie 16, 2009 21:38

whp
zmierzona moc na kole , nie na wale


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
mendrek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 17:42
Lokalizacja: Podlaskie bielsk podlaski

Post autor: mendrek » czw kwie 16, 2009 22:03

dzieki za informacje



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32752
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » czw kwie 16, 2009 22:07



Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
mendrek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 17:42
Lokalizacja: Podlaskie bielsk podlaski

Post autor: mendrek » czw kwie 16, 2009 22:46

przelicznik bar na psi posiadam kalkulator. Co do whp to chcialem sie dowiedziec. Pzodro i dziekówka



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » wt kwie 21, 2009 11:07

Zeby mial 293 na kolach to by musial miec 350 na wale, obawiam sie ze to niemozliwe na 0.6bara w VR6 12V.



Awatar użytkownika
mendrek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 17:42
Lokalizacja: Podlaskie bielsk podlaski

Post autor: mendrek » wt kwie 21, 2009 16:35

ja dobrze rozumiem lecz tu daje linka do auta
http://eurotuner.automotive.com/18456/e ... index.html
i pisze w temacie. Moze nie uzyska sie takich mocy lecz na pewno jak dmuchnie sie 0.8 bara to bedzie 100km z litra
Ostatnio zmieniony wt kwie 21, 2009 17:37 przez mendrek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » wt kwie 21, 2009 18:19

Ale tam jest turbo i w dodatku na ostrzejszych walkach, nie porownuj tego do kompresora ktory pobiera moc z silnika. Juz pisalem ci wczesniej co mozna osiagnac M90 w VR6.

[ Dodano: Wto Kwi 21, 2009 18:22 ]
Ogolnie zasada jest taka ze dobrze przygotowany wolnossacy silnik pod turbo dubluje moc przy 0.6 bara.



Awatar użytkownika
mendrek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 17:42
Lokalizacja: Podlaskie bielsk podlaski

Post autor: mendrek » wt kwie 21, 2009 21:10

Oczywiscie rozumiem ze dobra jednostka to podstawa. Wiadomo ja tego bym nie osiagna. Trzeba duzo kasy miec i wogule na taki projekt zeby na tym osiagnac chociaz 100koni z litra. Dzieki i pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości